זה לא תקין אתה צריך לשפץ את המנוע או שתמשיך ככה.
שלום יש לי G DINK 125 שנת 2014 עבר 5000 קמ יש לי בעיה שיש לי שמן בפילטר אוויר נזילות קטנות כאלה חשבתי זה מההחלקה שהוא עבר אז פתחתי את הפילטר ניקיתי אבל ממשיך לנזול לי משם שמן בקטנה בדקתי במדיד שמן אין יותר מידי שמן ולא חסר שמן הקטנוע לא מעשן מהאגזוז מה יכול להיות הבעיה ? זה תקין?![]()
מה לשפץ איפה הבעיה?
הבעיה שהפיצוץ חודר את הרינגים ומרים את השמן מהאגן לתיבת האוויר דרך הנשם קרטר.
חפש על תופעה שנקראת blow by הכל יוסבר.
יש עוד דרך לזהות שזהblow by יכול להיות זה משהו אחר?
אצלי באופנוע אני סובל מבעיה דומה.
במקרה שלי מדובר במחזיר שמן שיושב
על הבאלנסר, מה שמצריך פתיחת מנוע
(ועל הדרך אוברהול מלא).
במקרה שלך מדובר בקטנוע עם ק"מ מאוד נמוך
(אפילו לקטנוע קטן) אז נראה לי לא הגיוני
שכבר הלכו רינגים או כל בעיה אמיתית במנוע.
יותר הגיוני שמהחלקה שעשית מעט שמן
הגיע לנשם ומשם לתיבת אוויר.
אל תמהר ללכת על שיפוץ, תנקה טוב את התיבה
ותבדוק שוב עוד איזה 100-200 ק"מ מה המצב.
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.
נשם קרטר ממוקם ברוב המקרים על מכסה שסתומים או יחובר ישירות לקרטר (בלוק מנוע),הנשם לעתים מצויד בשסתום כיוון אחד.
למערכת יש כמה תפקידים - שחרור לחצים חיוביים ושליליים שהבוכנות יוצרות בבלוק מעצם התנועה שלהן,שחרור כמות גזים מבוקרת שחודרת את הרינגים ושחרור אדיי שמן שנוצרים מהתנועה של החלקים.
המערכת מחוברת לתיבת האוויר לטובת מחזור של כל הרעלנים האלה ע"י שריפה מחזורית מתחדשת.
בלנסר היא משקולת שמסתובבת על ציר ומחוברת בד"כ ישירות לארכובה.
הציר של הבלנסר בכלל לא גובל עם האזור החיצוני של הקייסים,לרוב,אז גם אין מחזירי שמן.
עכשיו תסביר לי בבקשה איך המחזיר שמן שציינת קשור לזה שיש שמן מנוע בתיבת האוויר?
במקרה שלי (במוו F650) קיימת הפרדה בין ציר הבלאנסר
לקייס הימני בו יושב האלטרנטור.
ברגע שנפרץ המחזיר (וזו בעיה די ידועה בדגם הזה בכלים
שעברו את ה-150,000 ק"מ),
השמן העודף בתא האלטרנטור מגיע לנשם.
ואם היית שם לב הזכרתי את זה כדוגמה
לעוד דרך בה יכול להגיע שמן לנשם, ומשם לתיבת האוויר
והבהרתי שמדובר במקרה שלי, וזה לא נכון לכל המנועים.
ולפי התמונה ששלח הבחור, נראה שמדובר בכמה טיפות
ולא משהו אקוטי שמצריך החלפת רינגים.
דרך אגב, בכל אופנוע יש מצב שאדי שמן מסתננים
דרך הנשם אל תיבת האוויר. בגלל זה גם קיים צינור עודפים
עם פקק שיוצא מתיבת האוויר. בשביל שפעם ב... ינוקז
משם מעט השמן שהצטבר.
כל עוד מדובר בכמות קטנה זה נחשב תקין.
נערך לאחרונה על ידי שעיר בגב"ב; 01-07-2016 בשעה 12:37.
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.
אם אני לא טועה יש גם צינורית קטנה שיוצאת מהגיר ומתחברת לתיבת האויר (נשם גיר)יכול להיות שבטיפול מילאו יותר מדי שמן גיר והעודפים יצאו לתיבת האויר בנוסף מאוד יכול להיות שכתוצאה מההחלקה יצאו שמנים מהגיר /מהמנוע ועשו דרכם לתיבת האויר ועדיין נשארו שאריות שממשיכות לצאת.
בנוסף תבדוק גם מה שכתב "שעיר בגבב" אם יש לך צינור/ת עודפים עם פקק בתחתית התיבה ואם יש תסיר את הפקק ותנקז מה שיש בתוכו,עושים את זה בטיפולים השוטפים .
בהצלחה
נזילת שמן שממש מטפטף על הרצפה זה לא תקין.
2 אופציות:
או שאתה לא בודק שמן כמו שצריך וקיים עודף,
או רינגים עייפים.
במקרה שלך לא מכיר איך המנוע בנוי והאם
יכול להיות מחזיר שמן פרוץ (וגם לא סביר בקילומטרז' נמוך).
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.