חלק ממבחני פול גז זמינים בארכיון של האינטרנט, צריך לחפור שם קצת ואולי תמצא:
http://web.archive.org/web/201410070...az.co.il/home/
מה גרם להחלקה?
אתמול בסביבות 2:00 בלילה גם לי זה קרה.
אני רוכב כבר 6 שנים על כלים משונים, ברזומה אופנוע 500 ו3 אופנועי 600. 1 250 ואחד קטנוע 250. אתמול היכרתי את האספלט מקרוב.
לי שלום (ברוך ה') ולקטנוע קצת פחות. הנזק העיקרי מזלג עקום, הררי פלסטיקה שבורה וג'אנט שהתפלח כמו פומלה. עוד לא פתחתי לראות מה קרה, חשש לנזק לרדיאטור ואולי אפילו בשילדה (אשמח לעדכן..).
הכלי הוא xevo250 2008 והמחירון פעם אחרונה שבדקתי עמד על 9700. מניסיון כמישהו שחי במדינת ישראל אני די בטוח שעלות התיקון תוביל להורדה מהכביש ורציתי לשאול במידה וארצה להוריד מהכביש, איך ניתן לעשות?
- האם רק ע"י שמאי? מה מחיר סביר להערכת שמאי
- האם ישנה מחוייבות על ידי להמשיך לבצע טסטים לקטנוע כל עוד הוא רשום על שמי? או במידה ואחליט שלא אסע בו בכביש אני פטור
נ.ב האם יש בקהל מישהו בעל קטנוע מאותו הסוג לפירוק?
נ.נ.ב במידה ואחליט להתחדש - איפה מבחני הדו גלגלי של השנים האחרונות שנעשו ע"י פולגז? מבחני ההשוואה למיניהם?
תודה רבה לכל מי שקרא ועוזר
חלק ממבחני פול גז זמינים בארכיון של האינטרנט, צריך לחפור שם קצת ואולי תמצא:
http://web.archive.org/web/201410070...az.co.il/home/
מה גרם להחלקה?
הורדה מהכביש לא דורשת כלום חוץ מהרצון שלך.
לצורך העניין, אם ממש בא לך אתה יכול לעשות את זה לרכב שקנית אתמול מהיבואן.
כל מה שצריך זה שכל מי שרשום כבעלים יגיע עם הרשיונות למשרד הרישוי.
קח בחשבון שזה תהליך סופי לחלוטין ובלתי הפיך.
הדבר הזה מומלץ ביותר לכלי טוטאל לוסט, גם כדי שלא תקבל דרישות לתשלום וגם כדי שלא תגלה מחר שמישהו משתמש למשל בלוחית הרישוי וצובר קנסות (שאתה תשלם!).
טסטים אתה לא חייב לעשות, לא לכלי הזה ולא לשום כלי אחר. המשמעות היחידה היא שלכלי בלי טסט אסור לנסוע על הכביש.
שמאי רלוונטי רק אם יש לך מקיף (ניחוש פרוע - אין לך), על מנת לקבוע האם הביטוח משלם על התיקון או על טוטאל לוסט.
אני ממליץ לך לנסות למכור חלקים ולהחזיר חלק קטן מהעלות.
אתה יכול להתנחם בזה שהמחירון לא היה גבוה ולא הפסדת המון כסף.
אתה יכול גם לבדוק עלות חלקים מפירוק\חו"ל ואח"כ להחליט .
לכל הידוע לי עלות תיקון גבוהה שבעקבותיה מורידים מהכביש זה רק עם מקיף .
כמו שאמרו - מבחינת רישוי/ משרד תחבורה אתה יכול להוריד אותו מהכביש תוך כמה דקות אצלהם.
אם אתה שואל על הורדה מהכביש ביטוחית, כלומר טוטאל-לוסט, זה תקף רק אם יש לך מקיף. אם יש לך מקיף אתה מודיע על התאונה, מגיע שמאי לאמוד את הנזקים ואם הם עברו 50% מערך הכלי הוא מבחינת הביטוח טוטאל-לוסט.
בכל אופן אם אין מקיף אל תמהר להספיד את הקקנוע, בדוק פרטנית איזה חלקים הלכו (תכין רשימה), בדוק איזה ניתן לתקן ואיזה דורשים החלפה ואח"כ תעשה את החשבון שלך.
אם הקטנוע שווה 9700 במחירון, ותיקון שלו יעלה לך נניח 3000-4000 ש"ח, הם עדיפים מאשר למכור אותו ל/בחלקים כי לא תגיע לחצי מהמחירון בדרך הזו.
בהצלחה.
לא מביו בחלקים ומה לעשות אבל כן אשמח לדעת איך החלקת ומה תכלס קרה...
תודה רבה לכם עניתם לי על כל מה שרציתי לדעת, תודה על הקישור לארכיון.
ובקשר להחלקה אם הייתי צריך לנחש הייתי אומר שנרדמתי ממש לפני כניסה לעיקול ומצמצתי חזרה מהקיץ רגע אחד מאוחר מדי