אז כמה יעלה קטנוע פשוט? ברגע שיהיה אפשר לקנות קטנוע 125 בכ 8,000 ש"ח אז גם היקרים יותר יאלצו להוריד במחיר...
ושלא נדבר על שוק המשומשים, שם יהיו קטנועים במחירים של אופניים חשמליות, ואז יישאר לטפל בביטוח במקביל, והופ הצריכה תעלה...
אז כמה יעלה קטנוע פשוט? ברגע שיהיה אפשר לקנות קטנוע 125 בכ 8,000 ש"ח אז גם היקרים יותר יאלצו להוריד במחיר...
ושלא נדבר על שוק המשומשים, שם יהיו קטנועים במחירים של אופניים חשמליות, ואז יישאר לטפל בביטוח במקביל, והופ הצריכה תעלה...
המחירים של הדו גלגלי תמיד היו הרבה פחות בעיתיים מאשר הביטוח.
אנשים שהגיעו מעולם הרכבים ורגילים לעשות את הטריפל של חובה-מקיף-צד ג' פתאום מגלים שעל קטנוע קטן שאמור לשמש ככלי תחבורה זול הם צריכים לשלם קרוב לעשיריה כל שנה ופשוט זונחים את הרעיון.
תוסיף לזה את עניין הטיפולים שאם רכב משפחתי ממוצע עושה בערך 15 אלף ק"מ בשנה ועושה טיפול אחד לפני טסט, הרי שקטנוע כמו אקסמקס יכנס 5(!!) פעמים למוסך באותה שנה ואני לא אכנס לעניין התמחור של חלפי יאמהה או דו גלגלי בכלל.
יש הרבה מאוד גורמים שאתה בודק לפני הרכישה ולא הכל סובב סביב מחיר הרכישה.
לגבי הנושא, זה די ברור שלא נראה 20% הוזלה של דגמים מפורסמים אבל דגמים פחות מפורסמים כמו הסילבר בלייד של keeway יהיו עוד יותר אטרקטיביים וזה תמיד טוב לצרכן.
רגוליציה זה רע ואסור להתערב ליבואנים בתמחור זה רק מביא לעלייה במחירים
כמובן שמהטיפולים המוסכים צריכים להרוויח וזה אחרי שהיבואן הרוויח מעלויות החלפים.
ככה זה בשוק חופשי
הכי טוב זה לחכות למבצע
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
מעניין. אם קבעו לדוגמא שלחם יעלה X שקלים זה יגרום לעלייה? ממה שזכור לי הלחם נשאר פחות או יותר אותו מחיר מהתקופה ההזוייה שלחם פרוס היה עולה כ 8 שקלים.
כמה היבואן קונה מחו"ל זה לא סוד, וודאי לא יותר ממה שמוכרים את אותו כלי בחו"ל (ללא מיסים) אם קובעים ליבואן, אתה מרוויח מהיום X % על כל מוצר שאתה מייבא, שעלותו מתחילה מ X שקלים למעט יוצא דופן... ולא אתה מחליט כמה עולה. לא רוצה? הרשיון לייבוא נשלל ממך.
אשמח אם תאיר את עיניי.
נשגב מבינתי למה אנשים חושבים שפיקוח והתערבות רגולטורית מוזילים מחירים ולא מייקרים אותם. בהקשר לשרשור שרץ פה בימים האחרונים, שער בנפשך שהמדינה הייתה משיתה פיקוח מחירים על אופנועים מקטגוריית האדוונצ'ר (סתם דוגמא אקראית שקפצה לי לראש....) וקובעת מחיר מקסימלי של 120K (כי 1200GS במחירו הנוכחי יקר מידי),
מה יעצור את יבואנית הונדה למשל למצב את האפריקה טווין באותו מחיר ולגבות פרמיה מקסימלית עליו, כדי להחזיר את ההפסדים (מבחינתה) שיש לה על מכירות של אחיו הגדול הקרוסטורר?
מה היה מונע מאבניר למצב את הויסטרום 1000 גם ב120K, ולמה שמטרו תוריד את המחיר של הסופר טנרה והורסיס 1000 (אם זו אכן הורדה קבועה, ייתכן וזכרוני מטעני), כשממילא כולם מוכרים את הכלים באותו מחיר?
(כמובן שמי שרוצה לרכוש את הGS ישמח, ומי שרוצה את הויסטרום פחות ישמח. אבל מאוד ייתכן שיבואן במוו יחליט שבמחיר כזה, כלל לא משתלם לו להביא את הכלי לארץ, ואז מה, תחייב אותו לייבא את הכלי?)
טוען שזה לא בהכרח נכון? אנא תבדוק (לצורך הדוגמה) למה קוטג', גבינה לבנה, חלב, כולם עולים אותו דבר (פחות או יותר), לא משנה מאיזו תוצרת.
כמדומני שהוא היה ציני באשר לדברים שנכתבו באותו שרשור.
אבל אנסה להאיר את עיניך ברשותך.
ראשית לגבי הלחם המחיר אותו דבר כי יש פיקוח. עיין לעיל מה הבעיות בפיקוח מחירים.
לחלק השני של דבריך, הבעיה כמובן מתחילה מזה, שנדרש "רישיון" לייבא מוצר מסויים-במקרה הזה כלי רכב. תפקידה של המדינה אינו להחליט מי ייבא מה, אלא להסדיר סביבה עסקית תומכת, דהיינו ליצור מערכת חוקים אחידה, שמחייבת את כולם באופן שווה.
אם נשליך את זה לענייננו, מי שבוחר לייבא אופנועים, יידע שהוא נדרש לספק להם חלפים בזמן סביר, יידע שהוא נדרש לתת להם אחריות, וכו' וכו'. אבל אין שום סיבה שהוא צריך לקבל רישיון לצורך כך, כל התנאים שהוא צריך לעמוד בהם הינם בדיעבד.
בדיוק כמו שכל אחד יכול לייבא טלפונים סלולאריים לארץ בלי רישיון לכך.
ועובדה שמכשירים מסויימים (גם מכשירי דגל), מתומחרים שונה בחנויות שונות, לזה קוראים תחרות. כמובן שבחלק מהחנויות אתה מקבל פחות אביזרים/אחריות במחיר נמוך יותר, וזו כמובן זכותך לרכוש את זה, כמו שפלוני יבחר לרכוש מכשיר מיבואן רשמי במחיר גבוה יותר, אבל זה בדיוק העניין, חופש הבחירה מה לרכוש, איך, ובאיזה מחיר, הוא של האזרח הקטן.
לעניין האופנועים, כל זמן שיבואן נדרש לעמוד בפני עשרות תקנות, טרם קבלת אישור מהמדינה לייבא (רישיון), א. זה מרחיק אנשים ועסקים שרוצים להיכנס לתחום אבל כלכלית לא משתלם להם=יפחות תחרות-מחירים גבוהים ב. רגולציה כבדה פירושה עלויות ליבואן. על מי לדעתך מגלגל היבואן את העלויות הללו? על הצרכן כמובן. עוד סיבה למחירים גבוהים.
ביום שהמדינה תתערב לעסק בשיקולים העסקיים שלו, יקרה אחד משני דברים: או שהעסק יסגור את שעריו, כי לא משתלם לו כבר לשיטתו (זכותו המלאה אגב) לייבא אופנועים, או שהוא ינפח עלויות כדי להראות לאותו פקיד שהמחיר של המוצר (אופנוע, קטנוע, וואטאבר) עומד בקריטריונים שהוא קבע, ככה או ככה הוזלה לא תהיה כאן.
כמובן שקיימת אפשרות שלישית (שנוטה להתרחש בדיוק איפה שיש עודף מעורבות ממשלתית-AKA ישראל), שהיבואן ידאג באמצעות לובינג/שוחד/או כל פיתרון אחר, לכך שהפקיד יקבע את ה X % כך שהוא ירוויח יותר דווקא, ואז המחירים יתייקרו.
תוריד מסים ורגולציה, תאפשר לכמה שיותר שחקנים להתחרות בשוק, ולאט לאט נפלאות הכלכלה החופשית יעשו את שלהם.
אבל אני לא אופטימי שזה יקרה בעידן ה"חברתיזם".
מקווה שהארתי את עיניך![]()
תודה שנסית לפחות, הדברים נותרו עוד יותר בגדר לא מובנים.
אם עסקים ידעו שעומדים לתפוס אותם יותר קצר, הם יסגרו? כל מי שיסגור יגרום לאחרים לפתוח וזה תהיה ברכה גדולה לכולנו
המדינה כן יכולה לתת רשיון למי שעומד בפיקוח כמו שנותנת רשיון למאפיות שעומדות בפיקוח.
יש ח"כ ויש למי לפנות, ומאידך גם הצד השני פונה לח"כ המתאימים כדי ליצור לחץ נגדי, נראה איזה לחץ יכריע, טובת האזרחים עם טובת היבואנים, או טובת היבואנים בלבד.
אני יודע שדבריי מנוגדים לאינטרסים הלא כשרים של היבואנים שחוששים לקבל משכורת עם 5 ספרות בבנק ולא עם 6, אני מקווה שהמנהלים כאן לא יקבלו איומים על חייהם או איומים אחרים, ואם כן יש לגשת למשטרה ולהגיש תלונה במיידית ולפרסם זאת, זה מרתיע יבואן שיודע שסרחונו יצא ברבים והמשטרה בעקבותיו ועתידו מעתה והלאה לוטה בערפל של חומות הכלא.
לגבי הסוף של דבריך, המציאות מוכיחה פעם אחר פעם במספר תחומים (לדוגמא עיין ערך מחיר לחם) שאצלנו בישראל הולכים עד הסוף ועל כל הקופה, ללא טיפת רחמים לצרכן, ללא גרגיר של הגינות, וללא הכרת טובה לצרכן שמפרנס אותך. זה פועל לרעת כולנו וחייב לגדור מחירים בכל תחום אפשרי הנתון למונופולים וללא אלטרנטיבות במדינת ישראל, ובכך למנוע מתאבי הבצע לממש את החלומות שלהם, שלבינתיים מתממשים לא רע, ובאין מפריע. ע"ע חלקי חילוף לדו גלגלי, לרכבים ועוד, ותקבל צמרמורת ובחילה.
נערך לאחרונה על ידי AntiVirus; 10-07-2016 בשעה 15:32.
עסק כידוע לך, מטרתו היחידה, היא להרוויח כסף. לא לייצר עתסוקה, לא לייצר מועדון לקוחות, שום דבר. כל שאר הדברים הינם יעדים נלווים להשגת רווחים. לכן התזה היפה שלך, שאם יחזיקו עסקים קצר (קרי נכביד רגולציה), אז במקום מי שיסגור יפתח מישהו אחר, שגויה מיסודה. למה שמישהו אחר יפתח עסק, אם הוא רואה שיכולת מקסום הרווחים שלו מוגבלת על ידי המדינה? ישנם שווקים אחרים בהם אין מגבלות, למה שלא יבחר לפתוח את העסק שלו בתחום אחר? (בוא לא נשכח שאין פטנט מיוחד ביבוא אופנועים, זה לא שמדובר במוצר ייחודי, שדרוש ידע ספציפי עבורו)
בנוסף, למה יבואן ששואף למשכורת של 6 ספרות ולא 5 (כדבריך) זה אינטרס לא כשר? מה הוא בדיוק חייב לנו? אתה מודע בכלל לעובדה שבכל מקום בו יש מונופולים נטולי אלטרנטיבות זה קורה בגלל המדינה שעקב חוקים, תקנים, מכסים, ושאר מגבלות מטומטמות מגינה על אותם תאגידים? אז אתה רוצה להוסיף עוד מגבלות מתוך אמונה טפלה שזה מה שיגרום להורדת מחירים?
יש פה שרשור מקביל על מישהו שרוצה לייבא צמיג מחו"ל. הסבירו לו, שמעבר למסים שהוא צריך לשלם (מכס/מע"מ, מס קנייה, לא בקי בדיוק מה ספציפית צריך על צמיגים), הוא צריך להיות מטורטר עם אישורים ממכון התקנים, ממשרד התחבורה, ואללה יודע מאיפה עוד.
למה? למה בנאדם שבוחר לייבא צמיג צריך אישורים מכל העולם ואשתו? התוצאה היא שדה פקטו הייבוא האישי מחו"ל חסום וזה מה שמאפשר ליבואנים לשחוט במחירים. אז אם הם יכולים למה לא בעצם?
רוצה הורדת מחירים? תדאג להסיר את כל החסמים הללו, זה הפתרון, לא להגביל יבואנים במחיר שהם יכולים לגבות עבור המוצר שלהם.
תאפשר לכל אחד לייבא, והתחרות תעשה את שלה. (ואם אתה לא מאמין, תראה מה קורה בשוק הקמעונאים, תאר לך שהיו הגבלות מחירים, ורמי לוי לא היה יכול לעשות מבצעים, ולהתחרות במגה ע"ה, שופרסל, יינות ביתן וכו'. בסוף מי שמרוויח זה רק אנחנו, רק איפה שיש תחרות)
לוקי, בפעם המי יודע כמה, שוק הרכב בארץ בכלל ושוק הדו"ג בפרט, עקום, עמוס בכשלי שוק, יקר מאוד, ודפוק מיסודו, לרגע לא טענתי אחרת.
הטענה היחידה שלי, שכל הטענות על כך שהיבואנים חזירים ורעים כלפינו (הן בהעלאת מחירים, והן בהורדת מחירים. מבולבלים? גם אנחנו), ובמקביל שאר ה"פתרונות" שעולים כאן
שבמהותם החמרת המעורבות בשוק, שני אלו הינם מוטעים לחלוטין.
היבואנים לא אשמים בכך שהם מנצלים עיוותי שוק להרוויח כסף, זו לא רק זכותם, זו חובתם כעסק שמטרותיו הינם רווחים. הם לא צריכים להוקיר לנו טובה על כך שרכשנו מהם אופנוע בבחירה חופשית שלנו, מעבר לשיקול העסקי הטמון בכך, סה טו.
זה שהשוק לא חופשי? מסכים לחלוטין. זה שהפתרון הוא להפוך אותו לעוד יותר לא חופשי? חולק על הגישה הזו מכל וכל.
היה מק'ארתי שנלחם בקומוניזים
ויש מק'לוקי שנלחם בתחנות רוח.
שוק חופשי זה שמחר אני רוצה להביא 100 יחידות של סופר טנרה מהסוכן הירדני אני יכול לעשות זאת (בהתאם לתקני בטיחות זיהום אוויר שהמדינה מכתיבה לכול יבואן).
אבל כידוע לכולנו מדינת ישראל לא תאפשר לי לעשות זאת.
שוק חופשי זה אני מזמין חלק חדש מרפטזילה ומרכיב אותו ללא שהמדינה תפריע ( למעט מס אחיד לכולנו)
שוק חופשי זה להזמין קסדה ולא לחפש מי שיאשר לך את התקן או לחילופין שלא נהיה תלויים ביבואנים.
שוק חופשי זה לקנות גם רכב משומש מסופלאקיס היווני כל עוד הוא עומד בתקני בטיחות, זיהום אוויר ללא קשר אפם היבואן ייבא אותו.
שוק חופשי זו פנטזיה שכרגע לא ממש עומדת במבחן המציאות.
אז מה יש לנו:
יבואנים גרידים עם כמעט בילעדיות על השוק
תחרות מדומה בין אבניר למטרו ששולטים ברוב השוק ועוד כמה יבואנים קטנים.
מיסוי מטורף
התוצאה:
שליטה של היבואנים הקיימים בשוק
מחירים מטורפים
מבצעים מידי פעם
מיעוט כלים על הכביש (כמובן שמחירי הביטוח תורמים את שלהם לסיבה הזאת)
והתחושה שיש לנו שוק חופשי.
מי מרוויח?
ספק עם הצרכן
ספק עם היבואנים הקטנים
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לפחות הגענו להסכמה שהשוק לא באמת חופשי הכרה בבעיה היא צעד ראשון לפתרון
כולנו מסכימים שהמדינה יש לה חלק בבעיה ובכן ביימים אלו אני דורש מהמדינה הסברים למה זה כך.
חברים מה אתם עושים כדי להוזיל את מחירי האופנועים?
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
עוד משהו - ובכוונה אני כותב בהודעה חדשה.
בוא ניקח את המקרה של לוקי ונהפוך אותו על היבואנים לאופנועים.
משרדי הממשלה ושלוחותייהם, דורשים דרישות דרקוניות מיבואני רכב,
מרכז שרות מסויים, מוסכי שרות, שטח מטרי מסויים למבנים, בעלות על המבנים, כסף ל"חילוט"
יכולות כלכליות, רמת שרות מסויימת, הוצאת מכונאים ללימודים, מחסן חלפים ועוד ועוד.
מה יקרה לדעתך? אם אתה, לוקי ואני...נרצה ליבא מותג חדש לארץ...
ובמקרה (בחלומות הלילה, בצאת הכוכבים...) הדרישות הללו ישתנו ויוקלו משמעותית.
האם היבואנים יתנו לזה לקרות? האם הם יזרמו עם הדרישה לשוק חופשי?
האם אתה מאמין שיש איזשהו תרחיש, בו לא יבואו היבואנים ויגידו...
למה מאיתנו דרשתם כך? ומנתנאל עוז וינון, דרשתם אחרת...!
האם אתה מאמין שמישהו יפרגן לך כאדם שרוצה להרוויח באופן לגיטימי?
האם אתה מאמין שתחייה לראות שחר של היום למחרת?
גם אם מדובר במותג חדש כגון אופנוע שאין לו עדיין יבוא או צמיג מחברה שאינה מיוצגת,
אין לך שום סיכוי שבעולם...! ולא בגלל מדיניות ממשלה.
תחשוב גם על זה.
חבל שאי אפר לעשות ביג לייק, כל מילה שכתב עוז זועקת לשמים, ואני יותר ממסכים.
יש מה להוסיף ודבריו הם רק קצה הקרחון, חלק ניכר מהמצב נובע מחוסר בקרה של הראשים שלא יודעים מה עושים להם הפקידים הזוטרים מאחורי הגב, אותם פקידים זוטרים שמשפיעים על חיי כולנו, אם היו רק כמה "שטינקרים" שהיו דואגים לספר לראשים המחליטים למעלה, מה עושים להם אנשי משרדם, הרבה מהעוול והשחיתות לא הייתה קיימת.
יש לי חבר טוב שקשור לאדם שמקורב במשך שנים לאחד הח"כ הלוחמניים והמצליחים במיוחד, הוא נעזר בו כעת באיזה עניין לבינתיים בהצלחה גדולה.
אולי כדאי לערב גם אותו?
תמיד כדאי למרות שלא בטוח מה יצא מזה.
מאמר דעה
נערך לאחרונה על ידי lokimonster; 11-07-2016 בשעה 10:33.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לגבי 1, תשמע זה מבאס לקרוא על הדברים האלה, סתם בגלל שבעיני זה חוסר הגינות ברמה הכי בסיסית של כל אותם אלו שעל בסיס התחייבותם בוצעה
ההזמנה, לצערי זה אופייני לחלקים בחברה הישראלית לא לעמוד בהתחייבות כזו, או להתחייב ואח"כ לבטל, ולגרום לנזקים לאנשים עם רצון טוב, וזה מתסכל. מעבר לזה, זה שמדובר בקהילת הרוכבים שהרבה מאיתנו מתלוננים על מחירים יקרים בכל השוק, ואח"כ להתנהג ככה, זה לגמרי מוריד את המוטיבציה לעזור לקהילת הרוכבים, ולהילחם עבורה.
אני רק יכול לקוות שלא תתייאש מיוזמות כאלו בעתיד, אבל אין סיבה תכל'ס שתרצה לנסות שוב, וזה הכי הגיוני מצידך...
בכל מקרה על אף שלא הזמנתי צמיגים אז, תודה על היוזמה ועל הניסיון.
2. כשמדברים על שלטון הפקידים, מדברים על זה הרבה פעמים. כשמנסים לבצע רפורמות, כשעירייה מאשרת מסלול מוטוקרוס ובגלל כל מיני עניינים בירוקרטיים מפגרים של קרקע חקלאית, או לעסקים, יש יכולת לועדה מחוזית (גוף פקידותי לא נבחר שלא מוסר דין וחשבון) לסגור אותו סתם כך ביום בהיר בגלל לשונות רעות/לחץ של בעלי אינטרסים, זה ממחיש את הנקודה.
בשורה התחתונה, אני לגמרי מסכים איתך בנקודה הזו, העובדה היא, שהרבה פעמים הפקידים שאמונים על שירות הציבור, הם אלו שהופכים את חייו קשים יותר ויותר, בכל תחום. הפתרון? לצמצם ככל האפשר את השלטון המרכזי, ואת היכולת שלו לשלוט על חיינו, כי החופש שלנו (קניין, עסקי, פרטי, וכו') הוא המטרה שלשמו נוצר השלטון, ולא להיפך. הממשלה והפקידות הם משרתי ציבור, לא הציבור משרת אותם כפי שרבים מהמרחב הציבורי (בעיקר הפקידים הלא נבחרים), נוטים לחשוב היום.
אגב הרשות לנהיגה ספורטיבית, ממחישה בדיוק את הטענות שלי בשרשור הזה ובקודם, על כך שמעורבות ממשלתית רק מזיקה. בכל העולם הספורט המוטורי משגשג בלי שום מעורבות ממשלתית. במדינה היחידה שיש מעורבות ממשלתית, ועאלק תקציבים, ובעלי תפקידים, נאדה, כלום ושום דבר. אז בפעם הבאה שמציעים ש"המדינה תחוקק חוק ש______ (השלם את המיותר)" הרי לכם דוגמא חיה מתחום שקרוב לליבנו כרוכבים, מה קורה כשהמדינה מתערבת (תודה שהזכרת את זה, שכחתי מהם...)
לגבי ביטוח לאומי-לסגור את המוסד אתמול, ולשלוח את העובדים הביתה. אין לי פתרון אחר לגוף המסורבל, הנאלח, ושפשוט ממחיש את כל מה שרע בבירוקרטיה הישראלית (בעיני), אח"כ לשקול איך מנהלים את כל הנושאים הללו מחדש (אם בכלל, אבל זה לדיון אחר).
בנוגע להתנהלות עסקית לא לגיטימית, תראה בסופו של דבר כששני בעלי עסקים חותמים חוזה ביניהם, הם צריכים לכבד אותו (אלא אם כן בא לך בג"ץ וקובע שכל חוזה נתון לפרשנות בית המשפט, עיין ערך הלכת אפרופים, שבמזל שונתה אח"כ ע"י הרכב אחר).
הבעיה מתחילה כאשר בעלי עסקים מרמים את האזרח (קשישים, חולים, נכים, וכד') ומנצלים את תמימותו, זה קורה או כי אותו עסק הוא מונופול בתחום הזה, ואז אמורות להיות לו הגבלות שימנעו את זה (רשות להגבלים עסקיים), או שאם כן קיימת תחרות בתחום, אז עסק שעושה דבר כזה, צריך להפסיד את כל הלקוחות שלו מחר, בעידן הפייסבוק והשיימינג, זה אחד הדברים המוצדקים בעיני, ואחד הכלים הצרכניים הכי חזקים שלנו היום (כמובן כאשר יש אופציה ללכת למתחרים).
לגבי חיתולים/אבקת תינוקות, לא בדקתי את הנושא, אבל מוכן להתערב שאיפשהו אי שם יש איזה תקן ייחודי לישראל, שמן הסתם נתפר בדיוק למידותיהם של שני שחקנים בשוק שרק מה שהם מייבאים יוגדר כאבקת תינוקות/חיתול, וכתוצאה מזה הם יכולים לדפוק איזה מחיר שבא להם (מציע לך לקרוא את הכתבה שקישרתי לך אליה לגבי ויסוצקי).
שורה תחתונה, שוק חופשי מתוקן (בכל התחומים), מאזן את עצמו בסופו של דבר, ורק הצרכן מרוויח.
נדמה לי שעניתי לך על זה מקודם, בגדול מסכים איתך. אבל זו בעיה הרבה יותר נרחבת, שכל דבר כל החלטה דורשת ייעוץ משפטי, וכל החלטה עומדת למבחן בג"ץ,
אז זה מה שקורה.
עסק כמו כל עסק, ירצה תמיד לשמר את המונופול שלו בתחום בו הוא נמצא. תפקידו של המחוקק והממשלה למנוע מזה לקרות. כאן הבעיה מחולקת לשניים, הלחץ שהמחוקקים צריכים לעמוד בו מצד העסקים, כאשר הדרג המקצועי לא מספק להם את התמיכה המקצועית הראויה, כי מחר הם הולכים לעבוד אצל אותם בעלי עסקים, והדבר השני אלו היועצים המשפטיים שבכל החלטה כזו יגידו למחוקק/לשר שלא ניתן להקל את התנאים בדיוק מהסיבות שמנעת וזה לא יעמוד במבחן בג"ץ.
וזה חרטא, כי עם כל הכבוד, זכותה של ממשלה נבחרת לשנות מדיניות, ולשנות תקנות, והסביבה העסקית תסתגל.
אבל לא במדינת הפקידים והיועצים המשפטיים, לא ולא.
תכל'ס המצב בשוק האופנועים לא ייחודי, הוא פשוט קרוב לליבנו ולכן הבעיות ברורות לנו. זה ככה בכל תחום מפוקח/ממוסה, החל ממזון, רכב, וכו' וכו'. בכל תחום הבעיות אותן בעיות בדיוק (פלוס מינוס). בשוק האופנועים בגלל קוטנו היחסי, חוסר התחרות רק חריף הרבה יותר וכואב בכיס הרבה יותר (במכוניות למשל, באופן יחסי העסק פחות גרוע מבחינת עלויות (ממה שאני נתקלתי עד כה)).
(בקיצור אני מסכים עם מה שכתבת כאן, סתם אני חופר ופורק תסכול מהדברים האלה)