עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 34

אשכול: מס הקנייה לקטנועים עד 250 סמ"ק צפוי לרדת מ-40% ל-20%

  1. #16
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    28
    אז כמה יעלה קטנוע פשוט? ברגע שיהיה אפשר לקנות קטנוע 125 בכ 8,000 ש"ח אז גם היקרים יותר יאלצו להוריד במחיר...
    ושלא נדבר על שוק המשומשים, שם יהיו קטנועים במחירים של אופניים חשמליות, ואז יישאר לטפל בביטוח במקביל, והופ הצריכה תעלה...

  2. #17
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי moosh צפיה בהודעה
    אז כמה יעלה קטנוע פשוט? ברגע שיהיה אפשר לקנות קטנוע 125 בכ 8,000 ש"ח אז גם היקרים יותר יאלצו להוריד במחיר...
    ושלא נדבר על שוק המשומשים, שם יהיו קטנועים במחירים של אופניים חשמליות, ואז יישאר לטפל בביטוח במקביל, והופ הצריכה תעלה...
    המחירים של הדו גלגלי תמיד היו הרבה פחות בעיתיים מאשר הביטוח.
    אנשים שהגיעו מעולם הרכבים ורגילים לעשות את הטריפל של חובה-מקיף-צד ג' פתאום מגלים שעל קטנוע קטן שאמור לשמש ככלי תחבורה זול הם צריכים לשלם קרוב לעשיריה כל שנה ופשוט זונחים את הרעיון.
    תוסיף לזה את עניין הטיפולים שאם רכב משפחתי ממוצע עושה בערך 15 אלף ק"מ בשנה ועושה טיפול אחד לפני טסט, הרי שקטנוע כמו אקסמקס יכנס 5(!!) פעמים למוסך באותה שנה ואני לא אכנס לעניין התמחור של חלפי יאמהה או דו גלגלי בכלל.

    יש הרבה מאוד גורמים שאתה בודק לפני הרכישה ולא הכל סובב סביב מחיר הרכישה.

    לגבי הנושא, זה די ברור שלא נראה 20% הוזלה של דגמים מפורסמים אבל דגמים פחות מפורסמים כמו הסילבר בלייד של keeway יהיו עוד יותר אטרקטיביים וזה תמיד טוב לצרכן.

  3. #18
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    28
    ציטוט נכתב במקור על ידי alexsupreme צפיה בהודעה
    המחירים של הדו גלגלי תמיד היו הרבה פחות בעיתיים מאשר הביטוח.
    אנשים שהגיעו מעולם הרכבים ורגילים לעשות את הטריפל של חובה-מקיף-צד ג' פתאום מגלים שעל קטנוע קטן שאמור לשמש ככלי תחבורה זול הם צריכים לשלם קרוב לעשיריה כל שנה ופשוט זונחים את הרעיון.
    תוסיף לזה את עניין הטיפולים שאם רכב משפחתי ממוצע עושה בערך 15 אלף ק"מ בשנה ועושה טיפול אחד לפני טסט, הרי שקטנוע כמו אקסמקס יכנס 5(!!) פעמים למוסך באותה שנה ואני לא אכנס לעניין התמחור של חלפי יאמהה או דו גלגלי בכלל.

    יש הרבה מאוד גורמים שאתה בודק לפני הרכישה ולא הכל סובב סביב מחיר הרכישה.

    לגבי הנושא, זה די ברור שלא נראה 20% הוזלה של דגמים מפורסמים אבל דגמים פחות מפורסמים כמו הסילבר בלייד של keeway יהיו עוד יותר אטרקטיביים וזה תמיד טוב לצרכן.
    אני כבר תקופה קונה 50 סמ"ק משומש, בגלל שאני לא מוכן להשתמש באופניים חשמליים, והביטוח לא יקר באופן יחסי כמובן...
    אשמח לרכוש קטנוע כמו הS1 של דיאלים במחיר ה"אמיתי" שלו...

  4. #19
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    31

    הייתי שמח לדעת מה זה אומר מחיר האמיתי?

    ציטוט נכתב במקור על ידי moosh צפיה בהודעה
    אני כבר תקופה קונה 50 סמ"ק משומש, בגלל שאני לא מוכן להשתמש באופניים חשמליים, והביטוח לא יקר באופן יחסי כמובן...
    אשמח לרכוש קטנוע כמו הS1 של דיאלים במחיר ה"אמיתי" שלו...
    לא הבנתי מה זה אומר המחיר האמיתי שלו?
    וד"א אני חייב להגיד שה125 באמת כלי נחמד

  5. #20
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    רגוליציה זה רע ואסור להתערב ליבואנים בתמחור זה רק מביא לעלייה במחירים
    כמובן שמהטיפולים המוסכים צריכים להרוויח וזה אחרי שהיבואן הרוויח מעלויות החלפים.
    ככה זה בשוק חופשי

    הכי טוב זה לחכות למבצע

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  6. #21
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    רגוליציה זה רע ואסור להתערב ליבואנים בתמחור זה רק מביא לעלייה במחירים
    כמובן שמהטיפולים המוסכים צריכים להרוויח וזה אחרי שהיבואן הרוויח מעלויות החלפים.
    ככה זה בשוק חופשי

    הכי טוב זה לחכות למבצע
    מעניין. אם קבעו לדוגמא שלחם יעלה X שקלים זה יגרום לעלייה? ממה שזכור לי הלחם נשאר פחות או יותר אותו מחיר מהתקופה ההזוייה שלחם פרוס היה עולה כ 8 שקלים.

    כמה היבואן קונה מחו"ל זה לא סוד, וודאי לא יותר ממה שמוכרים את אותו כלי בחו"ל (ללא מיסים) אם קובעים ליבואן, אתה מרוויח מהיום X % על כל מוצר שאתה מייבא, שעלותו מתחילה מ X שקלים למעט יוצא דופן... ולא אתה מחליט כמה עולה. לא רוצה? הרשיון לייבוא נשלל ממך.

    אשמח אם תאיר את עיניי.

  7. #22
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    41
    ציטוט נכתב במקור על ידי Biker boyz צפיה בהודעה
    כל עוד לא יהיה פיקוח על מחירי היבואנים בנושא אחרי הוזלת המיסוי,לא יהיה שינוי גדול במחירים,כי ליובאן יהיה פתח לבוא ולהגיד שהוא הוריד את המחיר ב5% והורדת המיסוי רק תגרום לו לרווח גדול יותר לכיס שבכל מקרה הוא מרוויח אותו מהיקף המכירות של קטנועים בנפחים עד 250 סמ״ק.
    נשגב מבינתי למה אנשים חושבים שפיקוח והתערבות רגולטורית מוזילים מחירים ולא מייקרים אותם. בהקשר לשרשור שרץ פה בימים האחרונים, שער בנפשך שהמדינה הייתה משיתה פיקוח מחירים על אופנועים מקטגוריית האדוונצ'ר (סתם דוגמא אקראית שקפצה לי לראש....) וקובעת מחיר מקסימלי של 120K (כי 1200GS במחירו הנוכחי יקר מידי),
    מה יעצור את יבואנית הונדה למשל למצב את האפריקה טווין באותו מחיר ולגבות פרמיה מקסימלית עליו, כדי להחזיר את ההפסדים (מבחינתה) שיש לה על מכירות של אחיו הגדול הקרוסטורר?

    מה היה מונע מאבניר למצב את הויסטרום 1000 גם ב120K, ולמה שמטרו תוריד את המחיר של הסופר טנרה והורסיס 1000 (אם זו אכן הורדה קבועה, ייתכן וזכרוני מטעני), כשממילא כולם מוכרים את הכלים באותו מחיר?
    (כמובן שמי שרוצה לרכוש את הGS ישמח, ומי שרוצה את הויסטרום פחות ישמח. אבל מאוד ייתכן שיבואן במוו יחליט שבמחיר כזה, כלל לא משתלם לו להביא את הכלי לארץ, ואז מה, תחייב אותו לייבא את הכלי?)
    טוען שזה לא בהכרח נכון? אנא תבדוק (לצורך הדוגמה) למה קוטג', גבינה לבנה, חלב, כולם עולים אותו דבר (פחות או יותר), לא משנה מאיזו תוצרת.

    ציטוט נכתב במקור על ידי AntiVirus צפיה בהודעה
    מעניין. אם קבעו לדוגמא שלחם יעלה X שקלים זה יגרום לעלייה? ממה שזכור לי הלחם נשאר פחות או יותר אותו מחיר מהתקופה ההזוייה שלחם פרוס היה עולה כ 8 שקלים.

    כמה היבואן קונה מחו"ל זה לא סוד, וודאי לא יותר ממה שמוכרים את אותו כלי בחו"ל (ללא מיסים) אם קובעים ליבואן, אתה מרוויח מהיום X % על כל מוצר שאתה מייבא, שעלותו מתחילה מ X שקלים למעט יוצא דופן... ולא אתה מחליט כמה עולה. לא רוצה? הרשיון לייבוא נשלל ממך.

    אשמח אם תאיר את עיניי.
    כמדומני שהוא היה ציני באשר לדברים שנכתבו באותו שרשור.

    אבל אנסה להאיר את עיניך ברשותך.
    ראשית לגבי הלחם המחיר אותו דבר כי יש פיקוח. עיין לעיל מה הבעיות בפיקוח מחירים.

    לחלק השני של דבריך, הבעיה כמובן מתחילה מזה, שנדרש "רישיון" לייבא מוצר מסויים-במקרה הזה כלי רכב. תפקידה של המדינה אינו להחליט מי ייבא מה, אלא להסדיר סביבה עסקית תומכת, דהיינו ליצור מערכת חוקים אחידה, שמחייבת את כולם באופן שווה.
    אם נשליך את זה לענייננו, מי שבוחר לייבא אופנועים, יידע שהוא נדרש לספק להם חלפים בזמן סביר, יידע שהוא נדרש לתת להם אחריות, וכו' וכו'. אבל אין שום סיבה שהוא צריך לקבל רישיון לצורך כך, כל התנאים שהוא צריך לעמוד בהם הינם בדיעבד.
    בדיוק כמו שכל אחד יכול לייבא טלפונים סלולאריים לארץ בלי רישיון לכך.
    ועובדה שמכשירים מסויימים (גם מכשירי דגל), מתומחרים שונה בחנויות שונות, לזה קוראים תחרות. כמובן שבחלק מהחנויות אתה מקבל פחות אביזרים/אחריות במחיר נמוך יותר, וזו כמובן זכותך לרכוש את זה, כמו שפלוני יבחר לרכוש מכשיר מיבואן רשמי במחיר גבוה יותר, אבל זה בדיוק העניין, חופש הבחירה מה לרכוש, איך, ובאיזה מחיר, הוא של האזרח הקטן.

    לעניין האופנועים, כל זמן שיבואן נדרש לעמוד בפני עשרות תקנות, טרם קבלת אישור מהמדינה לייבא (רישיון), א. זה מרחיק אנשים ועסקים שרוצים להיכנס לתחום אבל כלכלית לא משתלם להם=יפחות תחרות-מחירים גבוהים ב. רגולציה כבדה פירושה עלויות ליבואן. על מי לדעתך מגלגל היבואן את העלויות הללו? על הצרכן כמובן. עוד סיבה למחירים גבוהים.
    ביום שהמדינה תתערב לעסק בשיקולים העסקיים שלו, יקרה אחד משני דברים: או שהעסק יסגור את שעריו, כי לא משתלם לו כבר לשיטתו (זכותו המלאה אגב) לייבא אופנועים, או שהוא ינפח עלויות כדי להראות לאותו פקיד שהמחיר של המוצר (אופנוע, קטנוע, וואטאבר) עומד בקריטריונים שהוא קבע, ככה או ככה הוזלה לא תהיה כאן.
    כמובן שקיימת אפשרות שלישית (שנוטה להתרחש בדיוק איפה שיש עודף מעורבות ממשלתית-AKA ישראל), שהיבואן ידאג באמצעות לובינג/שוחד/או כל פיתרון אחר, לכך שהפקיד יקבע את ה X % כך שהוא ירוויח יותר דווקא, ואז המחירים יתייקרו.

    תוריד מסים ורגולציה, תאפשר לכמה שיותר שחקנים להתחרות בשוק, ולאט לאט נפלאות הכלכלה החופשית יעשו את שלהם.
    אבל אני לא אופטימי שזה יקרה בעידן ה"חברתיזם".

    מקווה שהארתי את עיניך

  8. #23
    ציטוט נכתב במקור על ידי netanel צפיה בהודעה
    נשגב מבינתי למה אנשים חושבים שפיקוח והתערבות רגולטורית מוזילים מחירים ולא מייקרים אותם. בהקשר לשרשור שרץ פה בימים האחרונים, שער בנפשך שהמדינה הייתה משיתה פיקוח מחירים על אופנועים מקטגוריית האדוונצ'ר (סתם דוגמא אקראית שקפצה לי לראש....) וקובעת מחיר מקסימלי של 120K (כי 1200GS במחירו הנוכחי יקר מידי),
    מה יעצור את יבואנית הונדה למשל למצב את האפריקה טווין באותו מחיר ולגבות פרמיה מקסימלית עליו, כדי להחזיר את ההפסדים (מבחינתה) שיש לה על מכירות של אחיו הגדול הקרוסטורר?

    מה היה מונע מאבניר למצב את הויסטרום 1000 גם ב120K, ולמה שמטרו תוריד את המחיר של הסופר טנרה והורסיס 1000 (אם זו אכן הורדה קבועה, ייתכן וזכרוני מטעני), כשממילא כולם מוכרים את הכלים באותו מחיר?
    (כמובן שמי שרוצה לרכוש את הGS ישמח, ומי שרוצה את הויסטרום פחות ישמח. אבל מאוד ייתכן שיבואן במוו יחליט שבמחיר כזה, כלל לא משתלם לו להביא את הכלי לארץ, ואז מה, תחייב אותו לייבא את הכלי?)
    טוען שזה לא בהכרח נכון? אנא תבדוק (לצורך הדוגמה) למה קוטג', גבינה לבנה, חלב, כולם עולים אותו דבר (פחות או יותר), לא משנה מאיזו תוצרת.



    כמדומני שהוא היה ציני באשר לדברים שנכתבו באותו שרשור.

    אבל אנסה להאיר את עיניך ברשותך.
    ראשית לגבי הלחם המחיר אותו דבר כי יש פיקוח. עיין לעיל מה הבעיות בפיקוח מחירים.

    לחלק השני של דבריך, הבעיה כמובן מתחילה מזה, שנדרש "רישיון" לייבא מוצר מסויים-במקרה הזה כלי רכב. תפקידה של המדינה אינו להחליט מי ייבא מה, אלא להסדיר סביבה עסקית תומכת, דהיינו ליצור מערכת חוקים אחידה, שמחייבת את כולם באופן שווה.
    אם נשליך את זה לענייננו, מי שבוחר לייבא אופנועים, יידע שהוא נדרש לספק להם חלפים בזמן סביר, יידע שהוא נדרש לתת להם אחריות, וכו' וכו'. אבל אין שום סיבה שהוא צריך לקבל רישיון לצורך כך, כל התנאים שהוא צריך לעמוד בהם הינם בדיעבד.
    בדיוק כמו שכל אחד יכול לייבא טלפונים סלולאריים לארץ בלי רישיון לכך.
    ועובדה שמכשירים מסויימים (גם מכשירי דגל), מתומחרים שונה בחנויות שונות, לזה קוראים תחרות. כמובן שבחלק מהחנויות אתה מקבל פחות אביזרים/אחריות במחיר נמוך יותר, וזו כמובן זכותך לרכוש את זה, כמו שפלוני יבחר לרכוש מכשיר מיבואן רשמי במחיר גבוה יותר, אבל זה בדיוק העניין, חופש הבחירה מה לרכוש, איך, ובאיזה מחיר, הוא של האזרח הקטן.

    לעניין האופנועים, כל זמן שיבואן נדרש לעמוד בפני עשרות תקנות, טרם קבלת אישור מהמדינה לייבא (רישיון), א. זה מרחיק אנשים ועסקים שרוצים להיכנס לתחום אבל כלכלית לא משתלם להם=יפחות תחרות-מחירים גבוהים ב. רגולציה כבדה פירושה עלויות ליבואן. על מי לדעתך מגלגל היבואן את העלויות הללו? על הצרכן כמובן. עוד סיבה למחירים גבוהים.
    ביום שהמדינה תתערב לעסק בשיקולים העסקיים שלו, יקרה אחד משני דברים: או שהעסק יסגור את שעריו, כי לא משתלם לו כבר לשיטתו (זכותו המלאה אגב) לייבא אופנועים, או שהוא ינפח עלויות כדי להראות לאותו פקיד שהמחיר של המוצר (אופנוע, קטנוע, וואטאבר) עומד בקריטריונים שהוא קבע, ככה או ככה הוזלה לא תהיה כאן.
    כמובן שקיימת אפשרות שלישית (שנוטה להתרחש בדיוק איפה שיש עודף מעורבות ממשלתית-AKA ישראל), שהיבואן ידאג באמצעות לובינג/שוחד/או כל פיתרון אחר, לכך שהפקיד יקבע את ה X % כך שהוא ירוויח יותר דווקא, ואז המחירים יתייקרו.

    תוריד מסים ורגולציה, תאפשר לכמה שיותר שחקנים להתחרות בשוק, ולאט לאט נפלאות הכלכלה החופשית יעשו את שלהם.
    אבל אני לא אופטימי שזה יקרה בעידן ה"חברתיזם".

    מקווה שהארתי את עיניך
    תודה שנסית לפחות, הדברים נותרו עוד יותר בגדר לא מובנים.
    אם עסקים ידעו שעומדים לתפוס אותם יותר קצר, הם יסגרו? כל מי שיסגור יגרום לאחרים לפתוח וזה תהיה ברכה גדולה לכולנו
    המדינה כן יכולה לתת רשיון למי שעומד בפיקוח כמו שנותנת רשיון למאפיות שעומדות בפיקוח.
    יש ח"כ ויש למי לפנות, ומאידך גם הצד השני פונה לח"כ המתאימים כדי ליצור לחץ נגדי, נראה איזה לחץ יכריע, טובת האזרחים עם טובת היבואנים, או טובת היבואנים בלבד.

    אני יודע שדבריי מנוגדים לאינטרסים הלא כשרים של היבואנים שחוששים לקבל משכורת עם 5 ספרות בבנק ולא עם 6, אני מקווה שהמנהלים כאן לא יקבלו איומים על חייהם או איומים אחרים, ואם כן יש לגשת למשטרה ולהגיש תלונה במיידית ולפרסם זאת, זה מרתיע יבואן שיודע שסרחונו יצא ברבים והמשטרה בעקבותיו ועתידו מעתה והלאה לוטה בערפל של חומות הכלא.

    לגבי הסוף של דבריך, המציאות מוכיחה פעם אחר פעם במספר תחומים (לדוגמא עיין ערך מחיר לחם) שאצלנו בישראל הולכים עד הסוף ועל כל הקופה, ללא טיפת רחמים לצרכן, ללא גרגיר של הגינות, וללא הכרת טובה לצרכן שמפרנס אותך. זה פועל לרעת כולנו וחייב לגדור מחירים בכל תחום אפשרי הנתון למונופולים וללא אלטרנטיבות במדינת ישראל, ובכך למנוע מתאבי הבצע לממש את החלומות שלהם, שלבינתיים מתממשים לא רע, ובאין מפריע. ע"ע חלקי חילוף לדו גלגלי, לרכבים ועוד, ותקבל צמרמורת ובחילה.
    נערך לאחרונה על ידי AntiVirus; 10-07-2016 בשעה 14:32.

  9. #24
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    היה מק'ארתי שנלחם בקומוניזים
    ויש מק'לוקי שנלחם בתחנות רוח.

    שוק חופשי זה שמחר אני רוצה להביא 100 יחידות של סופר טנרה מהסוכן הירדני אני יכול לעשות זאת (בהתאם לתקני בטיחות זיהום אוויר שהמדינה מכתיבה לכול יבואן).
    אבל כידוע לכולנו מדינת ישראל לא תאפשר לי לעשות זאת.
    שוק חופשי זה אני מזמין חלק חדש מרפטזילה ומרכיב אותו ללא שהמדינה תפריע ( למעט מס אחיד לכולנו)
    שוק חופשי זה להזמין קסדה ולא לחפש מי שיאשר לך את התקן או לחילופין שלא נהיה תלויים ביבואנים.
    שוק חופשי זה לקנות גם רכב משומש מסופלאקיס היווני כל עוד הוא עומד בתקני בטיחות, זיהום אוויר ללא קשר אפם היבואן ייבא אותו.
    שוק חופשי זו פנטזיה שכרגע לא ממש עומדת במבחן המציאות.
    אז מה יש לנו:
    יבואנים גרידים עם כמעט בילעדיות על השוק
    תחרות מדומה בין אבניר למטרו ששולטים ברוב השוק ועוד כמה יבואנים קטנים.
    מיסוי מטורף
    התוצאה:
    שליטה של היבואנים הקיימים בשוק
    מחירים מטורפים
    מבצעים מידי פעם
    מיעוט כלים על הכביש (כמובן שמחירי הביטוח תורמים את שלהם לסיבה הזאת)
    והתחושה שיש לנו שוק חופשי.
    מי מרוויח?
    ספק עם הצרכן
    ספק עם היבואנים הקטנים

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  10. #25
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    41
    ציטוט נכתב במקור על ידי AntiVirus צפיה בהודעה
    תודה שנסית לפחות, הדברים נותרו עוד יותר בגדר לא מובנים.
    אם עסקים ידעו שעומדים לתפוס אותם יותר קצר, הם יסגרו? כל מי שיסגור יגרום לאחרים לפתוח וזה תהיה ברכה גדולה לכולנו
    המדינה כן יכולה לתת רשיון למי שעומד בפיקוח כמו שנותנת רשיון למאפיות שעומדות בפיקוח.
    יש ח"כ ויש למי לפנות, ומאידך גם הצד השני פונה לח"כ המתאימים כדי ליצור לחץ נגדי, נראה איזה לחץ יכריע, טובת האזרחים עם טובת היבואנים, או טובת היבואנים בלבד.

    אני יודע שדבריי מנוגדים לאינטרסים הלא כשרים של היבואנים שחוששים לקבל משכורת עם 5 ספרות בבנק ולא עם 6, אני מקווה שהמנהלים כאן לא יקבלו איומים על חייהם או איומים אחרים, ואם כן יש לגשת למשטרה ולהגיש תלונה במיידית ולפרסם זאת, זה מרתיע יבואן שיודע שסרחונו יצא ברבים והמשטרה בעקבותיו ועתידו מעתה והלאה לוטה בערפל של חומות הכלא.

    לגבי הסוף של דבריך, המציאות מוכיחה פעם אחר פעם במספר תחומים (לדוגמא עיין ערך מחיר לחם) שאצלנו בישראל הולכים עד הסוף ועל כל הקופה, ללא טיפת רחמים לצרכן, ללא גרגיר של הגינות, וללא הכרת טובה לצרכן שמפרנס אותך. זה פועל לרעת כולנו וחייב לגדור מחירים בכל תחום אפשרי הנתון למונופולים וללא אלטרנטיבות במדינת ישראל, ובכך למנוע מתאבי הבצע לממש את החלומות שלהם, שלבינתיים מתממשים לא רע, ובאין מפריע. ע"ע חלקי חילוף לדו גלגלי, לרכבים ועוד, ותקבל צמרמורת ובחילה.
    עסק כידוע לך, מטרתו היחידה, היא להרוויח כסף. לא לייצר עתסוקה, לא לייצר מועדון לקוחות, שום דבר. כל שאר הדברים הינם יעדים נלווים להשגת רווחים. לכן התזה היפה שלך, שאם יחזיקו עסקים קצר (קרי נכביד רגולציה), אז במקום מי שיסגור יפתח מישהו אחר, שגויה מיסודה. למה שמישהו אחר יפתח עסק, אם הוא רואה שיכולת מקסום הרווחים שלו מוגבלת על ידי המדינה? ישנם שווקים אחרים בהם אין מגבלות, למה שלא יבחר לפתוח את העסק שלו בתחום אחר? (בוא לא נשכח שאין פטנט מיוחד ביבוא אופנועים, זה לא שמדובר במוצר ייחודי, שדרוש ידע ספציפי עבורו)

    בנוסף, למה יבואן ששואף למשכורת של 6 ספרות ולא 5 (כדבריך) זה אינטרס לא כשר? מה הוא בדיוק חייב לנו? אתה מודע בכלל לעובדה שבכל מקום בו יש מונופולים נטולי אלטרנטיבות זה קורה בגלל המדינה שעקב חוקים, תקנים, מכסים, ושאר מגבלות מטומטמות מגינה על אותם תאגידים? אז אתה רוצה להוסיף עוד מגבלות מתוך אמונה טפלה שזה מה שיגרום להורדת מחירים?

    יש פה שרשור מקביל על מישהו שרוצה לייבא צמיג מחו"ל. הסבירו לו, שמעבר למסים שהוא צריך לשלם (מכס/מע"מ, מס קנייה, לא בקי בדיוק מה ספציפית צריך על צמיגים), הוא צריך להיות מטורטר עם אישורים ממכון התקנים, ממשרד התחבורה, ואללה יודע מאיפה עוד.
    למה? למה בנאדם שבוחר לייבא צמיג צריך אישורים מכל העולם ואשתו? התוצאה היא שדה פקטו הייבוא האישי מחו"ל חסום וזה מה שמאפשר ליבואנים לשחוט במחירים. אז אם הם יכולים למה לא בעצם?
    רוצה הורדת מחירים? תדאג להסיר את כל החסמים הללו, זה הפתרון, לא להגביל יבואנים במחיר שהם יכולים לגבות עבור המוצר שלהם.
    תאפשר לכל אחד לייבא, והתחרות תעשה את שלה. (ואם אתה לא מאמין, תראה מה קורה בשוק הקמעונאים, תאר לך שהיו הגבלות מחירים, ורמי לוי לא היה יכול לעשות מבצעים, ולהתחרות במגה ע"ה, שופרסל, יינות ביתן וכו'. בסוף מי שמרוויח זה רק אנחנו, רק איפה שיש תחרות)

    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    היה מק'ארתי שנלחם בקומוניזים
    ויש מק'לוקי שנלחם בתחנות רוח.

    שוק חופשי זה שמחר אני רוצה להביא 100 יחידות של סופר טנרה מהסוכן הירדני אני יכול לעשות זאת (בהתאם לתקני בטיחות זיהום אוויר שהמדינה מכתיבה לכול יבואן).
    אבל כידוע לכולנו מדינת ישראל לא תאפשר לי לעשות זאת.
    שוק חופשי זה אני מזמין חלק חדש מרפטזילה ומרכיב אותו ללא שהמדינה תפריע ( למעט מס אחיד לכולנו)
    שוק חופשי זה להזמין קסדה ולא לחפש מי שיאשר לך את התקן או לחילופין שלא נהיה תלויים ביבואנים.
    שוק חופשי זה לקנות גם רכב משומש מסופלאקיס היווני כל עוד הוא עומד בתקני בטיחות, זיהום אוויר ללא קשר אפם היבואן ייבא אותו.
    שוק חופשי זו פנטזיה שכרגע לא ממש עומדת במבחן המציאות.
    אז מה יש לנו:
    יבואנים גרידים עם כמעט בילעדיות על השוק
    תחרות מדומה בין אבניר למטרו ששולטים ברוב השוק ועוד כמה יבואנים קטנים.
    מיסוי מטורף
    התוצאה:
    שליטה של היבואנים הקיימים בשוק
    מחירים מטורפים
    מבצעים מידי פעם
    מיעוט כלים על הכביש (כמובן שמחירי הביטוח תורמים את שלהם לסיבה הזאת)
    והתחושה שיש לנו שוק חופשי.
    מי מרוויח?
    ספק עם הצרכן
    ספק עם היבואנים הקטנים
    לוקי, בפעם המי יודע כמה, שוק הרכב בארץ בכלל ושוק הדו"ג בפרט, עקום, עמוס בכשלי שוק, יקר מאוד, ודפוק מיסודו, לרגע לא טענתי אחרת.

    הטענה היחידה שלי, שכל הטענות על כך שהיבואנים חזירים ורעים כלפינו (הן בהעלאת מחירים, והן בהורדת מחירים. מבולבלים? גם אנחנו), ובמקביל שאר ה"פתרונות" שעולים כאן
    שבמהותם החמרת המעורבות בשוק, שני אלו הינם מוטעים לחלוטין.

    היבואנים לא אשמים בכך שהם מנצלים עיוותי שוק להרוויח כסף, זו לא רק זכותם, זו חובתם כעסק שמטרותיו הינם רווחים. הם לא צריכים להוקיר לנו טובה על כך שרכשנו מהם אופנוע בבחירה חופשית שלנו, מעבר לשיקול העסקי הטמון בכך, סה טו.

    זה שהשוק לא חופשי? מסכים לחלוטין. זה שהפתרון הוא להפוך אותו לעוד יותר לא חופשי? חולק על הגישה הזו מכל וכל.

  11. #26
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של MasterOz
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    1,375
    ציטוט נכתב במקור על ידי netanel צפיה בהודעה
    ...
    יש פה שרשור מקביל על מישהו שרוצה לייבא צמיג מחו"ל. הסבירו לו, שמעבר למסים שהוא צריך לשלם (מכס/מע"מ, מס קנייה, לא בקי בדיוק מה ספציפית צריך על צמיגים), הוא צריך להיות מטורטר עם אישורים ממכון התקנים, ממשרד התחבורה, ואללה יודע מאיפה עוד.
    למה? למה בנאדם שבוחר לייבא צמיג צריך אישורים מכל העולם ואשתו? התוצאה היא שדה פקטו הייבוא האישי מחו"ל חסום וזה מה שמאפשר ליבואנים לשחוט במחירים. אז אם הם יכולים למה לא בעצם?
    ...
    היבואנים לא אשמים בכך שהם מנצלים עיוותי שוק להרוויח כסף, זו לא רק זכותם, זו חובתם כעסק שמטרותיו הינם רווחים. הם לא צריכים להוקיר לנו טובה על כך שרכשנו מהם אופנוע בבחירה חופשית שלנו, מעבר לשיקול העסקי הטמון בכך, סה טו...
    תקשיב...ותקשיב לי טוב טוב, אתה לא אשם...
    אז אם "נשמע" שאני עצבני, זה לא אתה...זה אני!

    גם אם היבואנים צריכים להרוויח...וכמה שיותר, יאללה סבבה, אני זורם.
    העובדה הבדוקה ממקור ראשון, שהם שמים רגליים, מפעילים לחץ, מאיימים ואפילו משחדים!!!
    כדי שלא תהיה תחרות ושוק חופשי, זה מה שמשגע אותי.
    אני לא יודע מה אתה יודע, אבל אותי לא צריך ללמד על יבוא, לא על צמיגים ובטח שלא על תקנים.
    יתרה מזאת - אותי לא צריך ללמד כלום על דרכי ההתנהלות של יבואנים מסויימים ובעלי עסקים מסויימים,
    אני אישית קיבלתי איומים, אני אישית התבחבשתי בבוץ הזה, אני אישית בדקתי לעומק וראיתי במו עיניי.
    אגב - לא רק אני, עוד בעלי עסקים ובעלי יוזמה, חלקם אפילו כותבים בפורום הזה.
    אז עזוב - אל תמכור לי אוטופייה של יבוא בצורת שוק חופשי
    שרק ממשלה ובירוקרטייה אשמות שאינו קיים באמת, אני עצבני לפעמים, אבל רחוק מלהיות מטומטם.

    אה, עוד דבר - מה שהיבואנים עושים בכל מה שקשור לאופנועים (במקרה דנן)
    זה להתעלל בקהל שבוי, בדיוק כמו המחיר של הקפה (דוגמה מדוברת) בשדה התעופה.
    נכון שאפשר לבחור לא לקנות, אבל קפה ומאפה במחיר מופרז...
    אי יכולתו של בית הקפה למנוע ממני אפשרויות אחרות, לא דומה בכלל למה שעושים היבואנים,
    בטח ובטח שאין מה להשוות במחירים ובסוג הרכישה - אז בכלל אין מבחינתי השוואה.
    נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 10-07-2016 בשעה 15:25.

  12. #27
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    41
    ציטוט נכתב במקור על ידי MasterOz צפיה בהודעה
    תקשיב...ותקשיב לי טוב טוב, אתה לא אשם...
    אז אם "נשמע" שאני עצבני, זה לא אתה...זה אני!

    גם אם היבואנים צריכים להרוויח...וכמה שיותר, יאללה סבבה, אני זורם.
    העובדה הבדוקה ממקור ראשון, שהם שמים רגליים, מפעילים לחץ, מאיימים ואפילו משחדים!!!
    כדי שלא תהיה תחרות ושוק חופשי, זה מה שמשגע אותי.
    אני לא יודע מה אתה יודע, אבל אותי לא צריך ללמד על יבוא, לא על צמיגים ובטח שלא על תקנים.
    יתרה מזאת - אותי לא צריך ללמד כלום על דרכי ההתנהלות של יבואנים מסויימים ובעלי עסקים מסויימים,
    אני אישית קיבלתי איומים, אני אישית התבחבשתי בבוץ הזה, אני אישית בדקתי לעומק וראיתי במו עיניי.
    אגב - לא רק אני, עוד בעלי עסקים ובעלי יוזמה, חלקם אפילו כותבים בפורום הזה.
    אז עזוב - אל תמכור לי אוטופייה של יבוא בצורת שוק חופשי
    שרק ממשלה ובירוקרטייה אשמות שאינו קיים באמת, אני עצבני לפעמים, אבל רחוק מלהיות מטומטם.
    אני זוכר את היוזמה שלך בפורום הישן לייבא צמיגים (מאידך אני לא זוכר מה הייתה התוצאה הסופית...), ואני מאמין לכל מה שכתבת.
    וגם מיצו כמדומני נתקל בדברים דומים בזמנו כשארגן קבוצתיות צמיגים.
    זה מצב לא תקין, ואיומים, הפחדות, קרטלים, וכו', זה לא חוקי, ובזה המדינה משום מה בוחרת שלא להתערב בניגוד לתפקידה.
    אני התייחסתי נטו לרצון של היבואן להרוויח כסף, ואולי לא הייתי ברור אבל הכל לגיטימי במסגרת חוקית.

    במקרים האמורים הם בריונות, ועבירה גסה על החוק, וזה לא רווח לגיטימי וכאן מי שעושה את זה שייקנס בסכום עצום,
    פעם פעמיים (או יותר אם צריך) וזה יפסיק (כן, לטעמי דווקא קנסות אדירים לחברה עבריינית, אפקטיביים הרבה יותר מכלא).

    את זה גם כתבתי לך בשרשור השני, ככה שאני לא באמת מבין איפה אתה חושב שאני טוען אחרת ממך כאן.
    (אני כן טוען אחרת, בכל הקשור להתנהלות עסקית לגיטימית)

  13. #28
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    לפחות הגענו להסכמה שהשוק לא באמת חופשי הכרה בבעיה היא צעד ראשון לפתרון
    כולנו מסכימים שהמדינה יש לה חלק בבעיה ובכן ביימים אלו אני דורש מהמדינה הסברים למה זה כך.
    חברים מה אתם עושים כדי להוזיל את מחירי האופנועים?

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  14. #29
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של MasterOz
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    1,375
    ציטוט נכתב במקור על ידי netanel צפיה בהודעה
    אני זוכר את היוזמה שלך בפורום הישן לייבא צמיגים (מאידך אני לא זוכר מה הייתה התוצאה הסופית...), ואני מאמין לכל מה שכתבת.
    וגם מיצו כמדומני נתקל בדברים דומים בזמנו כשארגן קבוצתיות צמיגים.
    זה מצב לא תקין, ואיומים, הפחדות, קרטלים, וכו', זה לא חוקי, ובזה המדינה משום מה בוחרת שלא להתערב בניגוד לתפקידה.
    אני התייחסתי נטו לרצון של היבואן להרוויח כסף, ואולי לא הייתי ברור אבל הכל לגיטימי במסגרת חוקית.

    במקרים האמורים הם בריונות, ועבירה גסה על החוק, וזה לא רווח לגיטימי וכאן מי שעושה את זה שייקנס בסכום עצום,
    פעם פעמיים (או יותר אם צריך) וזה יפסיק (כן, לטעמי דווקא קנסות אדירים לחברה עבריינית, אפקטיביים הרבה יותר מכלא).

    את זה גם כתבתי לך בשרשור השני, ככה שאני לא באמת מבין איפה אתה חושב שאני טוען אחרת ממך כאן.
    (אני כן טוען אחרת, בכל הקשור להתנהלות עסקית לגיטימית)
    1. בסוף התהליך, הבזיון הגדול היה שייך לרוכבים.
    אחרי התחייבות של רוכבים ל120 זוגות שנקנו עבורם, בפועל נמכרו בערך 60 זוגות והשאר בטיפטוף.
    לרוכבים לא מגיע שיעזרו להם וכן מגיע שיפתחו להם את הצורה והארנק.
    החרא שמיצו אכל בזמנו ושאני אכלתי ביחד עם ארתור מריינו-טייר
    (שהיה מדהים לאורך כל הדרך (ארתור - לא החרא))
    לא שווה את המלחמה, כי הנפגעים האמיתיים, דהיינו הרוכבים...הם החבלנים האמיתיים, כי לא עמדו במילתם.
    כל הנאמר אגב - נאמר בהכללה ולא בא לפגוע. כמובן שהיו יוצאים מהכלל, כאלו שרכשו למרות שלא היו צריכים,
    אלא רק כדי להראות תמיכה. הם כמובן, קיבלו תודות באופן אישי.

    2. בחלק ממקרי הבריונות, האמונים על "שלום" הציבור אחראיים באופן ישיר כתוצאה מלחץ היבואנים הרשמיים.
    חלק אפילו מתקיים בתוך משרדי הממשלה, מתחת לשולחן, מעל לשולחן, שימונים כאלו ואחרים וטובות הנאה.
    אפשר לומר עלי הרבה דברים, אי אפשר לתבוע אותי על הוצאת דיבה כי ההאשמות שלי מוכללות,
    אבל...שיהיה ברור, יש אנשים במערכת, שלמרות שתפקידם לתת לך את החופש...
    בפועל - ברגע שאתה יוצא מהמשרד שלהם, הם מתקשרים למי שיש לו אינטרס מנוגד ודואגים שיטרפד.
    אז שתדע, הביריונות...גם אם קשה להוכיח, מבוצעת בחלקה על ידי אותם גורמים שאמורים לשרת אותך ואותי.
    אם מישהו יוכיח לי (בנושא שאני חוזר עליו לא פעם) שהרשות (למניעתו) של הספורט המוטורי
    מנוהלת כדת וכדין...שכספי הציבור שהיא מקבלת לקיומה, שהכוחות הפועלים בתוכה ומחוץ לה...
    וכל פעילותה, כשרה למהדרין - אני חותך את יד ימיני, בשידור חי, בלי הרדמה ושוכח ממנה לעולמים.
    גם ה"רשות" (שאבין, זה מלשון להרשות?)
    נעזרת בצורה כזו או אחרת בבעלי עניין שקשורים ישירות לתחום האופנועים - כך גם התוצאה.

    אגב - לא כל התנהלות עסקית היא לגיטימית, גם אם זה לא עובר על החוק.
    הבעיה שלנו אולי כישראלים, שמזמן זנחנו את הנימוס, הכבוד, המוסר וההגינות,
    זו לא חכמה לומר "במסגרת החוק"... יש מקרים ויש דברים שלא צריכים להעשות.
    הדברים צריכים להבחן לגופו של עסק, יכולותיו, עמידתו בהתחייבויות, קהל הלקוחות וכו'
    לעשות את "בדיקות" היכולת המבזות והמשפילות למוגבלים ונכים, ע"י הביטוח הלאומי...
    זה בהחלט חוקי ומשאיר את הכסף בקופה...זה לא עושה את זה נכון ולגיטימי.
    שלא לדבר על זה שזה מוסד ממשלתי.
    למכור חיתולים למבוגרים או אבקת אוכל לתינוקות, במחיר מוגזם עד מופרז, זה חוקי ולגיטימי גם.
    נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 10-07-2016 בשעה 22:40.

  15. #30
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של MasterOz
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    1,375
    עוד משהו - ובכוונה אני כותב בהודעה חדשה.

    בוא ניקח את המקרה של לוקי ונהפוך אותו על היבואנים לאופנועים.
    משרדי הממשלה ושלוחותייהם, דורשים דרישות דרקוניות מיבואני רכב,
    מרכז שרות מסויים, מוסכי שרות, שטח מטרי מסויים למבנים, בעלות על המבנים, כסף ל"חילוט"
    יכולות כלכליות, רמת שרות מסויימת, הוצאת מכונאים ללימודים, מחסן חלפים ועוד ועוד.
    מה יקרה לדעתך? אם אתה, לוקי ואני...נרצה ליבא מותג חדש לארץ...
    ובמקרה (בחלומות הלילה, בצאת הכוכבים...) הדרישות הללו ישתנו ויוקלו משמעותית.
    האם היבואנים יתנו לזה לקרות? האם הם יזרמו עם הדרישה לשוק חופשי?
    האם אתה מאמין שיש איזשהו תרחיש, בו לא יבואו היבואנים ויגידו...
    למה מאיתנו דרשתם כך? ומנתנאל עוז וינון, דרשתם אחרת...!
    האם אתה מאמין שמישהו יפרגן לך כאדם שרוצה להרוויח באופן לגיטימי?
    האם אתה מאמין שתחייה לראות שחר של היום למחרת?
    גם אם מדובר במותג חדש כגון אופנוע שאין לו עדיין יבוא או צמיג מחברה שאינה מיוצגת,
    אין לך שום סיכוי שבעולם...! ולא בגלל מדיניות ממשלה.
    תחשוב גם על זה.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 03-07-2016, 23:46
  2. (כ"ע) כמה שאלות בנושא בדיקה לפני קנייה
    על ידי Busy בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 31-05-2016, 10:39
  3. צפוי שזה יבוא: Lg3 אין לי עברית מה אני עושה
    על ידי דינגו בפורום אוף טופיק
    תגובות: 27
    הודעה אחרונה: 09-11-2015, 23:30
  4. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 30-09-2015, 17:38
  5. תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 05-06-2015, 12:47

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO