היה מק'ארתי שנלחם בקומוניזים
ויש מק'לוקי שנלחם בתחנות רוח.
שוק חופשי זה שמחר אני רוצה להביא 100 יחידות של סופר טנרה מהסוכן הירדני אני יכול לעשות זאת (בהתאם לתקני בטיחות זיהום אוויר שהמדינה מכתיבה לכול יבואן).
אבל כידוע לכולנו מדינת ישראל לא תאפשר לי לעשות זאת.
שוק חופשי זה אני מזמין חלק חדש מרפטזילה ומרכיב אותו ללא שהמדינה תפריע ( למעט מס אחיד לכולנו)
שוק חופשי זה להזמין קסדה ולא לחפש מי שיאשר לך את התקן או לחילופין שלא נהיה תלויים ביבואנים.
שוק חופשי זה לקנות גם רכב משומש מסופלאקיס היווני כל עוד הוא עומד בתקני בטיחות, זיהום אוויר ללא קשר אפם היבואן ייבא אותו.
שוק חופשי זו פנטזיה שכרגע לא ממש עומדת במבחן המציאות.
אז מה יש לנו:
יבואנים גרידים עם כמעט בילעדיות על השוק
תחרות מדומה בין אבניר למטרו ששולטים ברוב השוק ועוד כמה יבואנים קטנים.
מיסוי מטורף
התוצאה:
שליטה של היבואנים הקיימים בשוק
מחירים מטורפים
מבצעים מידי פעם
מיעוט כלים על הכביש (כמובן שמחירי הביטוח תורמים את שלהם לסיבה הזאת)
והתחושה שיש לנו שוק חופשי.
מי מרוויח?
ספק עם הצרכן
ספק עם היבואנים הקטנים



ציטוט ההודעה בתגובה