הקדמה:

האופנוע הזה נמצא אצלי 8 שנים.
מעולם לא נתקעתי איתו, סוס עבודה אמיתי,
אבל זה גם בגלל שתמיד טיפלתי בו כמו שצריך.

לפני כחצי שנה פירסמתי אותו למכירה כי חשקה נפשי
בדי אר 650, חסרה לי יכולת שטח אמיתית.
אבל לבחור היו תוכניות אחרות...
איך שהבין שאני טיפוס בוגדני התחילו בעיות כאלה ואחרות:
למשל אלטרנטור שהתחיל לזייף נשלח לאלון דאי (ד"ר לליפוף) לשיפוץ.
האמת? יצא יקר בהרבה ממה שחשבתי, אבל העבודה
ברמה גבוהה.

הבעיה שבגללה התחיל הפרוייקט שמועלה כאן

קטעה את עניין המכירה-
התחילה זריקת שמן משמעותית מנשם המנוע לתיבת האוויר.
בהתחלה חשדתי ברינגים גמורים, אבל אחרי עבודת מחקר מעמיקה
הבנתי שמדובר במשהו שדי ייחודי לדגם הנ"ל-
אי שם במעמקי המנוע קיים מחזיר שמן שעלותו כפאונד אחד,
מתברר שאורך החיים שלו הוא סביב ה-160,000 ק"מ.
אצל מר בחור החזיק מעמד 180,000 ק"מ.

הבעיה היא שהמחז"ש הזה יושב בקייס שבין הבלאנסר והאלטרנטור.
כדי להגיע אליו חייבים לפרק את המנוע ולהפריד קייסים.
בקיצור, פותחים מנוע.

הצעת מחיר מאחד המוסכים הידועים (ומבחינתי גם אמינים
ואדיבים) ביותר שמטפל ב.מ.וו
הייתה כ-10,000 ש"ח. לא כולל שום דבר מעבר להחלפת מחזיר השמן.

היה לי ברור שאם כבר פותחים מנוע אז חייבים שיפוץ כולל:
החלפת רינגים
שרשרת טיימינג
שיפוץ ראש
קלאץ'
והחלפת כל המיסבים שבמנוע.
ולך תדע מה עוד תמצא...

המחיר?
לא רוצה לחשוב על זה אפילו.

מה עושים?
קופצים למים העמוקים.

מאנגליה הרחוקה הוזמנו לפני כחודש כל החלקים האמורים,
במחיר של פחות מחצי מהמחיר בארץ.
חודש יולי הגיע וסחבק יצא לחופש עד ספטמבר (סחבק מורה)
ויאללה לעבודה: