קח את הסמארט כדוגמה.
רכב קטן עם מעטפת עמידה שבמקרה תאונה נשארת שלמה אבל הנוסעים לא במיוחד.
ברכב יש אזורים סופגי אנרגיה שמטרתם לרכך את המכה עד כמה שניתן.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
ממש לא נכון מה שאתה אומר
אתה אמור לסכם את האנרגיות של 2 גופים מתנגשים זה בזה ולא לחלק אותן
אם רכב אחד עומד והשני ב100 זהה לקיר על 100
אם שני הרכבים נעים אחד למול השני כל אחד ל100 אתה מסכם 100+100=200
אם אחד 120 והשני 100 זה 220 מחברים את שני האנרגיות כי זה מה שיפעל על הגוף בתוך האוטו ולא ספציפית על האוטו.
דוגמא אחרת? לבש סיר פלדה על הראש ותן לו מכה, לזיר כלום לראש כואב.
תשים קלקר ותן מכה הקלקלר הלך הראש סבבה
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
אתה שוכח לקחת בחשבון שרכב שני קורס וסופג אנרגיה קינטית וקיר לא. לך תראה את הפרק של מכסחי המיתוסים
אוף הפיזיקה הזו...
סטרלוק - תגובה אחת שלך נכונה, התאוטה היא שקובעת. תגובה שנייה לא כל כך: האנרגיה של הרכב השני לא נספגת במלואה, גם הוא נמעך.
אם נסלק הצידה את היבט אזורי הקריסה ושטח הפגיעה, שתי מכוניות זהות וסימטריות ובעלות מסה זהה שמתנגשות חזיתית, כל אחת ב- 100 קמ"ש, זה שווה ערך להתנגשות בקיר ב- 100 קמ"ש של כל אחת בנפרד, כי התאוטה זהה בשתי הדוגמאות. אם בדוגמה של ההתנגשות החזיתית אחד הצדדים הוא משאית והשני רכב קטן, זה שברכב הקטן מקבל תאוטה כמעט כמו שנסע אל קיר ב- 200 קמ"ש: 100 שלו ו-100 של המשאית...
תודה samt.לא הצלחתי לשים קישור מהנייד
יפה, אנרגיה פוטנציאלית זו דרך טובה להסתכל על זה.
אתה ברכב א' נוסע במהירות 100 קמ"ש ויש לך אנרגיה X.
מקרה א' התנגשות בקיר: אחרי התאונה יש לך אנרגיה 0 כי עצרת לחלוטין.
מקרה ב' התנגשות באוטו זהה שנוסע ב100 קמ"ש: אחרי התאונה יש לך אנרגיה 0 כי עצרת לחלוטין.
אבל, הרי אמרת שלקיר אין אנרגיה?
בעצם לא אכפת לנו מהקיר.
מקרה א': 100% מהאנרגיה שלך עברה לקיר.
מקרה ב': 100% מהאנרגיה שלך עברה לאוטו ב' שהאנרגיה ההתחלתית שלו הייתה גם X (או מינוס X).
כלומר בשני המקרים התחלת עם X אנרגיה וסיימת עם 0.
באף שלב אין פה 2X אנרגיה.
וואלה מעניין מאוד עדיין יכול להגיד חד משמית ש50 מייל לשעה נראה מאוד רע
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
אין ל"נראה" שום קשר לבטיחות. אוטו בטיחותי בהכרח יראה כמו מקופלת אחרי תאונה כי זה אומר שאזורי הקריסה עשו את עבודתם נאמנה והוציאו אותך חי!
https://www.youtube.com/watch?v=xtxd27jlZ_g
תראה אני לא בדקתי את הרכב המרוסק הזה מבפנים על כן אמרתי נראה.
מה שאני כן יודע שמכל הפציעות שלי החמורה מכולן הייתה בהליכה לשק"ם
אחרי זה מתאונות אוטו שהאוטו בכלל ניזוק בשריטות ומכות קלות
ורק נזקים קלים עם האופנוע.
כל אחד ודעתו אני רק אומר שגם בנגמש אפשר להיפצע בחומרה ובפועל הגורם של הפציעה הוא בעיקר גורם אנושי שטעה ופחות משהו מכאני
אבל כן נושא האנרגיה מאוד מעניין שבהתנגשות חזיתית מהירות הרכב ממול פחות משנה
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
ניסיון אישי לא מעיד כלום לכן לא שיתפתי את שלי. הרי אם מישהו שאתה מכיר נפל מקומה רביעית ולא קרה לו כלום אז תודיע לכל מי שמוכן לשמוע שזה בטיחותי לחלוטין ליפול מקומה רביעית? אבל אם בניסיון אישי עסקינן אני נכנסתי ברכב שלי במישהו מהצד במהירות של כ60 קמ"ש לפי הבוחן תאונות. נסעתי על יותר אבל יש גם שביב שניה של ברקס עצבני לפני תאונה. 3 כריות אוויר אחר כך ונוסעיי הרכב שלי שהם 3 במספר יצאו ללא פגע. ברכב השני ישבה מישהי מאחורה צמוד לאיזור הפגיעה וקיבלה נזקים קלים בלבד שרובם כאבי צוואר.
יותם המקרה מאוד דומה למה שהיה לי כשהייתי בן 9 יצאתי בכאבי צוואר היום אני בן 27 והכאבי צוואר עדיין שם ולא ילכו לשום מקום, ובמקרה שלי זה היה 40 קמש לערך.
אם לא היה ברור אני הרכב שקיבל את זה מהצד
שוב נסיון אישי זה כלום אבל פגיעה מלפנים ומאחור ברכב הם ממוגנות יחסית ורוב המיגון עובד על זה, פגיעה צדדית ברכב כמעט תמיד תצאו בנזק כזה או אחר.
גם באופנוע פגיעה מהצד חמורה יותר ממלפנים זה בגלל מבנה המוח והצוואר הגוף שלנו שביר מאוד ממכה צדדית. וזה ללא קשר לסוג כלי הרכב.
בתאונות הגורם הבעייתי זה גוף האדם ולא סוג המעטפת שבה או עלייה יושבים.
פוטנציאל הפגיעה הגופנית באופנוע בהתנגשות חזית גבוהה מרכב, אם יש החלקה והרוכב ממוגן הנזק של ההחלקה מינורי.
אפשר לדון על זה ימים על גבי ימים.
הכל בסופו של יום עיניין מהירות התאותה של הגוף ככל שהתאותה הדרגתית יותר יש פחות נזק ולא משנה איפה הגוף נמצא בתוך פח או מחוצה לפח, בתוך פח הפח עצמו תורם לא רע למכות ויכול לגרום לשברים.גם האספלט יכול לגרום לשברים בכיף, וגם סתם למעוד על מדרגות יכול להיסתיים במוות.
כל אחד והשיקולים שלו
בנתיים מכל השירשור הזה אני אהבתי שזה הוביל לנושא שחזיתי זה לא סכום 2 המהירויות (עדיין מעניין הנושא)
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor