עמוד 3 מתוך 3 ראשוןראשון 123
תוצאות 31 עד 43 מ 43

אשכול: הסכנה שאליה אנו פגיעים וחשופים אליה מידי יום

  1. #31
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    אתם יכולים לחשב אנרגיות ולדבר על מיגון עד כלות, אבל כאתם עולים לרכב קחו בחשבון שייתכן וזו הפעם האחרונה בה נפרדתם מיקירכם.



  2. #32
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    בנתיים מכל השירשור הזה אני אהבתי שזה הוביל לנושא שחזיתי זה לא סכום 2 המהירויות (עדיין מעניין הנושא)


    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    אם אפשר להתערב - מכונית בקיר היא בקירוב טוב התנגשות אלסטית, בה כל התנע חוזר למכונית. מכיוון שהאנרגיה הקינטית שווה לתנע בריבוע חלקי פעמיים המסה, כל האנרגיה הקינטית חוזרת לרכב.
    התנגשות של שתי מכוניות היא בקירוב התנגשות פלסטית בה התנע בעצם מתחלק על שני הגופים המתנגשים. מכיוון ששתי המכוניות שמתנגשות הם באותה מסה ובאותה מהירות, התנע שלהם שווה ומתחלק חצי-חצי בין המכוניות - זהה להתנגשות אלסטית עם קיר.

    למשל, למי שמכיר, הצעצוע הזה. אם במקום כדורי מתכת (התנגשות אלסטית) היינו תולים כדורי מטקות (התנגשות פלסטית) הכדור האחרון היה בקושי זז.
    נערך לאחרונה על ידי א הזקן; 25-07-2016 בשעה 08:43.

  3. #33
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    יפה, אנרגיה פוטנציאלית זו דרך טובה להסתכל על זה.
    אחרי מחקר קטן ברשת אתה צודק הטעות שלי.

  4. #34
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    אם אפשר להתערב - מכונית בקיר היא בקירוב טוב התנגשות אלסטית, בה כל התנע חוזר למכונית. מכיוון שהאנרגיה הקינטית שווה לתנע בריבוע חלקי פעמיים המסה, כל האנרגיה הקינטית חוזרת לרכב.
    התנגשות של שתי מכוניות היא בקירוב התנגשות פלסטית בה התנע בעצם מתחלק על שני הגופים המתנגשים. מכיוון ששתי המכוניות שמתנגשות הם באותה מסה ובאותה מהירות, התנע שלהם שווה ומתחלק חצי-חצי בין המכוניות - זהה להתנגשות אלסטית עם קיר.

    למשל, למי שמכיר, הצעצוע הזה. אם במקום כדורי מתכת (התנגשות אלסטית) היינו תולים כדורי מטקות (התנגשות פלסטית) הכדור האחרון היה בקושי זז.
    ואם המסה שונה? נגיד רכב אחד 800 קילו והשני 2500?
    או נגיד 1600 ו 3000

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  5. #35
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    אבל כן נושא האנרגיה מאוד מעניין שבהתנגשות חזיתית מהירות הרכב ממול פחות משנה
    אף אד לא אמר את זה!!!
    המהירות של הרכב ממול היא רכיב קריטי בעוצמת ההתנגשות!
    ברור שעדיף לפגוע ברכב שנוסע הרבה פחות ממך.
    בסה"כ אמרנו שבפגיעה ברכב זהה במהירות זהה היא כמו פגיעה בקיר באותה המהירות.

  6. #36
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    ואם המסה שונה? נגיד רכב אחד 800 קילו והשני 2500?
    או נגיד 1600 ו 3000

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    הפיתוחים האלו נעשים בהנחות של התנגשויות אלסטיות ופלסטיות אידאליות. כמובן שזה רק קירוב – במציאות זה אף פעם לא כך.
    אם נניח התנגשות פלסטית לחלוטין בין שתי מכוניות, נניח את בעלת מסה m והשנייה כפול 2m, שתיהן נעות באותה מהירות v, אז התנע הכללי (שנשמר) יהיה 3mv. בהתנגשות פלסטית כל אחת תצא עם חצי מהתנע, כלומר עם 1.5 mv. מכיוון ש-E(k)=P2/2m, אז המכונית הקלה תצא עם אנרגיה קינטית של (1.5mv)2/2m והמכונית הכבדה עם (1.5mv)2/4m, או, במילים אחרות, המכונית הקלה תצא עם פי 2 אנרגיה קינטית מהכבדה. כמובן שהנזק בהתאם.
    מה שיוצא מזה הוא ממש מעניין: אם משאית במהירות מסוימת תתנגש בקיר (התנגשות אלסטית, בהנחה שהקיר לא מתפרק) הנזק שלה יהיה גדול ממה שיקרה אם היא תתנגש במכונית קטנה שבאה מולה באותה מהירות (כלומר, המהירות היחסית כפולה למהירות משאית-קיר).

  7. #37
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    אף אד לא אמר את זה!!!
    המהירות של הרכב ממול היא רכיב קריטי בעוצמת ההתנגשות!
    ברור שעדיף לפגוע ברכב שנוסע הרבה פחות ממך.
    בסה"כ אמרנו שבפגיעה ברכב זהה במהירות זהה היא כמו פגיעה בקיר באותה המהירות.
    התפתח דיון הגענו למסקנה שאם שני הרכבים במהירות זהה אז בעצם אחד מבטל שני וזה כמו קיר
    אם אחד איטי מהשני אז זה ברור שהאיטי סופג על עצמו יוצר
    אנרגיה לפחות ככה נראה הגיוני

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  8. #38
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    בעודנו מתווכחים, המציאות ממשיכה להכות, איבדנו עוד רוכב.

    http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcbo...eywords=אופנוע
    Tracer 900

  9. #39
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    77
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    התפתח דיון הגענו למסקנה שאם שני הרכבים במהירות זהה אז בעצם אחד מבטל שני וזה כמו קיר
    אם אחד איטי מהשני אז זה ברור שהאיטי סופג על עצמו יוצר
    אנרגיה לפחות ככה נראה הגיוני

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    לא ממש, יש פה עניין של יחסות (ציר ייחוס). לא משנה מי איטי ומי מהיר, מה שמשפיע זה המהירות היחסית בין המתנגשים והמסה היחסית שלהם, ולא משנה מהירות הקרקע ביחס למכוניות. שתי מכוניות זהות בהתנגשות חזיתית של 100 קמ"ש יפגעו במידה שווה (סימטרייה). ואותן שתי מכוניות, גם אם אחת ב-50 והשנייה ב-150, תפגענה במידה שווה... ובאותה רמת נזק כמו בדוגמה הראשונה.

    ההפרש נוצר רק אם יש הפרש מסה בין המכוניות, ואז הכבד נפגע פחות והקל נפגע יותר.

  10. #40
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    מה ש samt אמר נכון.
    מה שגורם לנזק זה לא המהירות אלא התאוצה (או תאוטה, זה אותו דבר בעצם).
    התאוצה של הגופים בתאונה תלויה במסה שלהם (ככל שמשהו בעל מסה גדולה יותר, קשה יותר לגרום לו לשנות מהירות).
    רק עוד נקודה, במקרה של 150 אל מול 50, המהירות הסופית של הרכבים לאחר התאונה לא תהיה 0, הם ימשיכו לנוע בכיוון שהרכב ב150 נע בו, ואז עלול להגרם להם עוד יותר נזק.
    כלומר אפילו עדיף לעשות תאונה של 100 אל 100 מאשר לעשות תאונה של 150 אל 50, רק בגלל שממשיכים לנוע ואפשר לספוג עוד חבטות.

    מבחינה פרקטית, אם הולכים לפגוע בכם ואין לכם איך להתחמק, עדיף לכם להאט (או לנוע הרחק מהרכב) כמה שאתם יכולים כדי להקטין את כמות הנזק.

  11. #41
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,197
    הסכנה היחידה היא החשיפה לשמש.

  12. #42
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    473
    ציטוט נכתב במקור על ידי הפלג הצפוני צפיה בהודעה
    הסכנה היחידה היא החשיפה לשמש.
    והג'וקים שנכנסים לפה אם שכחת לסגור אותו

  13. #43
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי yotams4 צפיה בהודעה
    והג'וקים שנכנסים לפה אם שכחת לסגור אותו
    הי הי זו בארוחת בוקר
    או הנישנוש לדרך!

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

אשכולות דומים

  1. זהו,זה כבר יותר מידי בשבילי
    על ידי R86 בפורום אוף טופיק
    תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 10-06-2016, 10:20
  2. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 26-01-2016, 07:55
  3. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 25-01-2016, 23:33
  4. תגובות: 60
    הודעה אחרונה: 11-12-2015, 20:37
  5. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 21-11-2015, 00:03

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO