אני לא יודע, אבל תתקשר או תלך למטרו ותקבל את האינפורמציה.
או שאני טועה?
בטיפשותי כשקניתי את הימאהה wrr לא התעכבתי על כך...
מישהו יכול להסביר לי למעשה מה כוללת האחריות (שנתיים) שקיבלתי ממטרו?
(כרגע תודה לאל אני לא צריך כלום... שואל רק בשביל לדעת איפה בעיקרון אני עומד. למען האמת גם לא קיבלתי ממטרו אף מסמך שמגדיר את האחריות שלהם... רק ספר רכב)
אני לא יודע, אבל תתקשר או תלך למטרו ותקבל את האינפורמציה.
או שאני טועה?
כל מה שקורה באופנוע במהלך השתיים באחריות מטרו.
אבל אם יש פגיעה או תאונה ובעקבות זה חלק נשבר או נהרס באופנוע האחריות לא תכסה את הנזק.
האחריות גם יוצאת מתוקף אם אתה מטפל באופנוע בעצמך ולא לפי כללי הספר.
כל נזק שהוא לכאורה תוצאה של פגם בייצור וההרכבה. וקיבל אישור והכרה של היצרן העולמי.
למשל בקווסאקי כשהer6ים והורסיסים התחילו למות היצרן התנער ולא היתה אחריות.
אין לך אחריות לחלקים מתבלאים ( צבע, גלגלי שיניים צמיגים שרשראות ואביזרים).
קח בחשבון שגם אם יהיה איזה כשל מכני אתה תמטרך לפעמים להוכיח שרכבת בטווח הביצועים הסביר של הכלי.
היה פה בחור עם זאב של סאנג יאנג שרכב על המנתק ועשה ברנאאוטים ושפך מנוע ב28 אק''מ.
אחריות יצרן מגבילה אותך לטיפול במוסכים מורשים, אם טיפלת בחצר בבית אין לך.
וכשיש לך אתה לחסדי היבואן והיצרן, ואם אחד מהם יחליט שלא מגיע לך.
אז קנית כלי חדש- מברוק, טפל בו באחריות.
כי זה הכי הרבה אחריות שתקבל.
בטוח בזה?
האם אתה חייב לטפל ברכב חדש במוסך המרכזי?
על פי חוק ההגבלים (סעיף 50 ב', 1988), כל בעל רכב יכול לבחור היכן ברצונו לקבל שירות לרכבו, גם כאשר הרכב עדיין נמצא במסגרת אחריות היבואן. הדבר נכון לכל סוגי הטיפולים והתיקונים, למעט כאלה בהם יש צורך לממש את אחריות היבואן. למען הסר ספק, היבואן אינו מורשה לשלול אחריות אם בעל הרכב בחר לבצע טיפולים במוסך שאינו מורשה מטעם היבואן.
http://www.iga.org.il/drivers/full_guide.asp
כל עוד אתה מטפל ברכב לפי טבלת הטיפולים במוסך שמורשה לטפל באופנועים (הכוונה למוסך שמאושר על ידי משרד התחבורה) אתה מכוסה.
שים לב שעליך לשמור על קבלות על ביצוע הטיפול ושרשום בהן מספר הרישוי ומספר הק"מ.
צודק, לא כתבת.
בכל זאת שווה להדגיש את זה
ושווה להדגיש שטיפול במוסך לא יבואן גורם ליותר צרות ברגע שתרצה אחריות
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
אצלי האחריות בהונדה הייתה באיכות אחריות בעזה, אבל יש אנשים שאצלם המצב טוב יותר.
מה שכן אם לטפל במוסך לא מורשה יבואן זה משאיר פתח ליבואן לטעון שלא בוצעו כלל הדברים הנדרשים בטיפול ובגלל זה קרה ככה וככה.
הייתי בסרט כזה כבר שהונדה עשו לי בעיות עם אחריות,ובסוף מחוסר רצון לטרטרת פשוט תיקנתי על חשבוני כי זה לא היה יקר מידי.
אבל זה פתח נוסף לשלול אחריות
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
טיפלתי את רוב הטיפולים במורשה הונדה , חוץ מאחד שעשיתי אצל מוסך אחר כי לא יצא לי מבחינת זמנים לקבוע ולהגיע למורשה הונדה.
ואז כמסורת הcbr250 הולך לי קראנק (בעיה ידועה בדגם הזה) האופנוע עם 48 אלף קמ ושנה וחצי על הכביש. פונה למורשה הונדה שטיפלתי בו הוא שולח אותי למרכזי של הונדה תל אביב.
מעמיס אופנוע על האוטו נוסע למרכזי במרכזי אומרים תוריד אותו , מוריד אחרי שבוע מדבר איתם אומרים לי תבוא.
עכשיו התבוא נשמע לי תמוהה בא באוטו הגדול, וזה מתחיל.
השמן שלי לטענתם אדום מידי (מוטול 7100 שמגיע בצבע אדום כחדש) ואז ממשיכים להגיד לי שבקבלה רשום שקניתי 2 ליטר שמן ולא רשום ששמתי 2 ליטר שמן , על מה שאמרתי שאני לא מטגן על שמן מנוע וזה השמן ששמו במנוע .
בקיצור הבחור שם (מנהל מוסך) אמרתי לו בקיצור מה בסוף עש אחריות? אז אמר לי שיש הרבה קילומטראז ושזה בעייתי והם כי אני לקוח טוב (קניתי 2 אופנועים חדשים מהניילון והתענינתי בבזוג vfr800 לטרייד אין) אז העבודה עליי החלקים עליהם.
אמרתי שהאחריות ללא הגבלת קילומטראז לשנתיים,קיבלתי תשובה שזה "לקילומטראז סביר" יעני עד 20 אלף לשנה לערך.
ושהוא בא ממש לקראתי עם זה .
שאלתי כמה תעלי לי עבודה, על זה נענתי ב3600 לפני מעמ פירוק ומשם נראה כמה עוד. בדיקה בpart zilla העלתה שאני קונה קראנק וקיט שיפוץ מלא בפחות מ1000 שקל , גררתי את האופנוע השמנתי קיט ושיפצתי עצמאית יצא לי 1200 שקל שיפוץ לבד.
מאז אני עם במוו שכן לוקחים אחריות על העבודה שלהם ללא שום בעיות ואפילן על מקרים "אפורים" הם לוקחים אחריות ונותנים גוד וויל או הנחה יפה
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
סבבה, תודה
מקווה שאני לא אתקל בבעיה כזאת (יש לי הונדה)