
נכתב במקור על ידי
אביעד אברהמי
הודעה לעיתונות של מטה המאבק:
השר כחלון ומשרד האוצר מאפשרים לחברות הביטוח פעם נוספת העלאה דורסנית נוספת של 25% בביטוחי החובה לאופנועים.
ביטוח החובה לדו"ג היום הוא מהגבוהים בעולם, תוספת של 25% נוספים, עלול למוטט סופית את הענף הדו גלגלי בארץ,
ולהחריף בצורה קיצונית את פקקי התנועה לכלל ציבור הנהגים. לרמה שעלולה לשתק את המדינה.
ציבור האופנוענים, שמשלם את התעריפים הגבוהים בעולם, מאס בכך ויוצא למאבק מיידי וחסר פשרות.
להלן מעט רקע הכרחי:
תעריפי ביטוחי החובה לאופנועים וקטנועים הם הסיבה העיקרית שבגללה כמות האופנועים בכבישי ישראל היא מהנמוכות בעולם,
(כ- 4% בלבד לעומת כ 12% באירופה) זאת למרות שאנחנו חיים מדינה עם אקלים מושלם לרכיבה.
כבר היום, עוד לפני ההעלאה המתוכננת, ישראל היא המדינה עם הביטוח הכי יקר בעולם. בין 4,000-6,000 ש"ח לביטוח חובה בלבד.
כשבמקרים מסוימים התעריף עשוי להגיע אף למעל 10,000 ש"ח בשנה, לביטוח חובה בלבד.
שר האוצר כחלון – הבטיח לפני הבחירות לגבש פתרון להפחתה משמעותית בביטוח החובה השערורייתי לאופנועים,
בשיעורים שבין 30% ל- 50%, צעד שיקל על ההשכבות החלשות יותר באוכלוסיה, על המשתכנים החדשים בפריפריה,
ועל אלה שעובדים בתל אביב וכמובן על יוקר המחיה בישראל.
לצערנו נכנע מר כחלון ללחצי חברות הביטוח, שממשיכות לראות בנהג הישראלי פרה חולבת וארנק פתוח ליצר החמדנות שלהם.
כפועל יוצא החזקת כלי הדו גלגלי יעיל והזול, הופכת להיות מעמסה כלכלית בלתי הגיונית, וביחס הפוך ליתרונות ששימוש בו
ובתחבורה מסוג זה המביאה פתרון אדיר למשק התחבורה:
• הפחתה וחילוץ הנהגים מפקקי הענק ברחבי המדינה.
• חיסכון של מאות מיליוני שעות עבודה מצטברות.
• חיסכון בדלק והקטנת זיהום האוויר.
• פתרון למצוקת החניה בערים הגדולות.
• חיבור קל ומהיר לפריפריה ולפרויקטים של הדיור למשתכן.
אנחנו קוראים לכבוד השר: תתעשת ואל תהיה פקיד, תהיה כחלון!
ציבור הרוכבים מאס בהפיכתו למצורע ולשק החבטות של חברות הביטוח, ומוכן יותר מתמיד אם יצטרך,
להילחם על זכויותיו ובכל הכוח. אתה איש הגיוני – קח פיקוד!
בנוסף עוד כמה עובדות על תחום הדו"ג:
• בתאונת מעורבות של רכב באופנוע -כ- 80% מהתאונות הן באשמת הרכב?
• הידעת שבגלל נתון זה חוקק חוק ההעמסה?
• הידעת שחוק זה לא מיושם, ולכן רוכבי אופנוע בישראל משלמים 300% יותר מבעל רכב?
• הידעת שמסכום הביטוח (כ- 6,000 ש"ח) רק 10% מועברים לקופות החולים לצורך "תיקון" שלנו במקרה תאונה? לאן הולך שאר הכסף?
• הידעת שבתאונת אופנוע נפגע בד"כ רוכב אחד, בעוד שבתאונת רכב נפגעים רבים יותר, ועלות התאונה יקרה הרבה יותר?
• הידעת שהכפלת כמות האופנועים בשנה תפחית את כמות ההרוגים הכוללת?
כמה מתוך ההרוגים מקרב הולכי הרגל נהרגו בגלל רכב, וכמה בגלל אופנוע? (רמז, 100% מההרוגים הם מפגיעת רכב).
מה אנחנו דורשים:
1. השוואת התעריפים למקובל בחו"ל
2. עצירת ההתייקרות, והפחתה מידית של לפחות 50% במחירי ביטוחי החובה לדו גלגלי.
3. השוואת מחירי ביטוחי החובה לרכב ולאופנוע.
4. תיקון עוול היסטורי וקביעת תעריפי ביטוח ע"פ מדרגות רישוי (A, A1, A2).
5. אפשרות מידית לבטח במודל האמריקאי (את הנהג ולא את הרכב).
6. אפשרות לביטוחים מוזלים עוד יותר במחיר הגבלת תקרת פיצוי מקסימלית לכיסוי