עמוד 7 מתוך 15 ראשוןראשון ... 56789 ... אחרוןאחרון
תוצאות 91 עד 105 מ 224

אשכול: מטה המאבק כנגד העלאת מחירי הביטוח מוקם מחדש

  1. #91
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    128
    הודעה מטעם מועדון האופנועים הישראלי בנושא ההתייקרות הצפויה בביטוח חובהלרכב דו גלגלי 5.8.16

    http://motorcycle.org.il/site/?p=1289

    בימים האחרונים ומאז שהודלפה לתקשורת ההודעה על כוונת האוצר לייקר את תעריפי ביטוח החובה לרכב דו גלגלי, כל קהילת רוכבי האופנועים והקטנועים נכנסה לכוננות עליונה.
    מועדון האופנועים הישראלי ופעיליו, בעזרת רבים וטובים מענף הדו גלגלי בישראל, הובילו את המאבקים למען ביטוח חובה צודק בשנת 2006 ובשנת 2009 ובשניהם הושגו לא מעט הישגים ששמרו על יציבות בתעריפים ומנעו התייקרויות שהיו מנת חלקנו באופן קבוע.
    מאז 2009 חל שינוי ברכיב ההעמסה (אחוז העמסה בשיעור קבוע), בהסכם החצייה (לטובת הרכב הקל) ומסלול ביטוח חובה וולנטרי עם השתתפות עצמית. לאורך השנים קיימנו דו שיח שוטף עם נציגי האוצר ולקחנו חלק באין ספור דיונים בוועדת הכלכלה והכספים שכל עניינם- בלימת התייקרות בתעריפים וזאת למרות ולנוכח העליה המדאיגה בהיקף תאונות הדרכים בהן היו מעורבים רוכבי דו גלגלי.
    חשוב לציין שתעריפי ביטוח החובה (הסדר ביטוח שיורי ומנגנון לקביעת התעריף) לרכב דו גלגלי נותרו ללא שינוי מאז שנת 2012 ועד פרסום התעריפים האחרון.
    בתאריך 2.8.2016 פורסם תיקון והוכנסו סעיפים לטובת תלת-גלגלי ואופנועים בעלי מערכות בטיחות.

    בשבוע שעבר הודלפה לתקשורת הודעה ממנה למדנו על כוונת האוצר לייקר את תעריפי ביטוח החובה בשיעור ניכר וזאת בעקבות מסקנות ועדה שהקים משרד הרווחה בשנת 2014. המסקנות נובעות בעיקר מגידול בתוחלת החיים וחישובים אקטוארים מסובכים להבנה של אדם מן הישוב.
    לנוכח גל השמועות וההדלפות פנינו לפקידי אגף שוק ההון והביטוח במשרד האוצר/ המפקחת על הביטוח ונקבעה לנו פגישת הבהרה ב 23 לאוגוסט.

    אנו חוזרים ומדגישים כי לא ניתן יד לפתרונות שנמצאים "מתחת לפנס" ולא נסכים שיפגעו בכיסוי הביטוחי שלנו ובאפליית הרוכבים לעומת שאר משתמשי הדרך. שנים שמעמיסים עלינו הרוכבים את כל העיוותים בחוק הפלת"ד והפתרון לא נמצא אצלנו אלא בשינוי תפיסה והבנה שהפתרון אמור להגיע מחברות הביטוח ומהרווחים האסטרונומים אותם הם גורפים מתיק הביטוח החובה השמן ועתיר הרווחים שנמסר לידיהם ללא תמורה.
    אנו שמים את יהבנו בשר האוצר משה כחלון, שר אוצר שהאג'נדה שלו חברתית ושר אוצר שהבטיח לנו הוזלה משמעותית בתעריפי ביטוח החובה. לא יכול להיות שכלי רכב שנרכש בעיקר ע"י רוכבים צעירים ומעטי יכולת, סטודנטים וכאלה שפשוט מאסו בפקקי התנועה האין סופיים, יהפוך למותרות שרק בעלי ממון יוכלו להשתמש בו בעתיד.
    באחריות שר האוצר גם למצוא פתרון לתופעה המתגברת והמדאיגה, בה 30% מהרוכבים כלל אינם רוכשים ביטוח חובה ולפתור אותנו מההגדרה של "מסורבי ביטוח".
    בפגישה שהתקיימה הערב עם נציג איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי (שליווה אותנו גם במאבקים קודמים) וגורמים נוספים שהתארגנו לצורך המאבק,הובהר שכל צעד שיינקט יעשה תוך הפעלת שיקול דעת ואחריות כלפי ציבור הרוכבים ובאופן לגיטימי.
    אנו נמשיך לעדכן אתכם במידע על התקדמות במאבק ונבקש גם מכם באחריות ובשיקול דעת.
    ערן אברהמוב- דובר המועדון מועדון האופנועים הישראלי

    תמונות מצורפות תמונות מצורפות
    ציטוט נכתב במקור על ידי erani99 צפיה בהודעה
    טוב אני אסתום. אתן לערן השני לענות, למרות זאת הוא 1100, אני כולה 99i

  2. #92
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    47

    * הידעת בתאונות מעורבות של רכב באופנוע -כ- 80% מהתאונות הן באשמת הרכב?
    כן.
    • הידעת שבגלל נתון זה חוקק חוק ההעמסה?
    כן.

    • הידעת שחוק זה לא מיושם, ולכן רוכבי אופנוע בישראל משלמים 300% יותר מבעל רכב? מיושם, אבל כדי שנהגים לא יברחו ממקום התאונה, הם לא מרגישים את זה.
    בתחילת כל שנה, כל חברה מעבירה לפול X בהתאם למספר הרכבים שהיא מבטחת.
    • הידעת שמסכום הביטוח (כ- 6,000 ש"ח) רק 10% מועברים לקופות החולים לצורך "תיקון" שלנו במקרה תאונה? לאן הולך שאר הכסף?
    לא.

    • הידעת שבתאונת אופנוע נפגע בד"כ רוכב אחד, בעוד שבתאונת רכב נפגעים רבים יותר, ועלות התאונה יקרה הרבה יותר?
    אולי, אבל מאגר המבוטחים על 2 גלגלים הוא 100,000 ובמכוניות יותר מ-2,000,000 מבוטחים, אז למעשה "הפול" של המכוניות גדול יותר.

    • הידעת שהכפלת כמות האופנועים בשנה תפחית את כמות ההרוגים הכוללת?
    לא. ובלי מחקרים - כנראה שגם אתה לא.

    כמה מתוך ההרוגים מקרב הולכי הרגל נהרגו בגלל רכב, וכמה בגלל אופנוע? (רמז, 100% מההרוגים הם מפגיעת רכב).
    נכון שמספר ההרוגים בין הולכי הרגל שואף ל-0 מפגיעה של רוכבי אופנוע... אבל היה פה ושם איזה הרוג.
    נניח, תומר נעים - נכנס בשוטרת ומעך אותה על עץ.
    ייתכן וכבר היה מת קודם, אז היא גם על ידי השוטר המחסל.
    תשובות מודגשות.

    כיום על קטנוע.
    חושב ברצינות לעבור לאופניים חשמליים.

  3. #93
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    באן
    הודעות
    1,023
    ציטוט נכתב במקור על ידי eran1100 צפיה בהודעה
    באחריות שר האוצר גם למצוא פתרון לתופעה המתגברת והמדאיגה, בה 30% מהרוכבים כלל אינם רוכשים ביטוח חובה ולפתור אותנו מההגדרה של "מסורבי ביטוח".
    היי שקסי69.

    אשמח לדעת מהיכן הנתון הזה.
    לא כי אני מפקפק חלילה. ההפך.

  4. #94
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    96
    התחלתי לפנות בפייסבוק לארגונים חברתיים ופוליטיקאים שעושים קולות חברתיים. אשמח להערות, ואם מישהו מוכן לנסח מחדש ובצורה רהוטה ומדוייקת יותר, יהיה אחלה.

  5. #95
    Junior Member הסמל האישי של אוזניון
    תאריך הצטרפות
    Feb 2016
    הודעות
    19
    ואגב הדברים הבאים:
    אנו שמים את יהבנו בשר האוצר משה כחלון, שר אוצר שהאג'נדה שלו חברתית ושר אוצר שהבטיח לנו הוזלה משמעותית בתעריפי ביטוח החובה.
    אתם מוזמנים לחפש את שמו של שר האוצר במסמך הבא (רמז: הוא לא שם).
    http://www.knesset.gov.il/privatelaw/data/18/2320.rtf

  6. #96
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    ראשית תודה לערן ולצוות מועדון האופנועים שדואגים לשתף גם בפורום הזה.
    כפי שציינתי חשוב שיהיה גוף אחד שיאחד את הנושא וללא ספק המועדון כגוף מוסדר ובעל נסיון ראוי שיוביל את המהלכים להתהנגדות.
    אני מקווה ששאר המועדונים והפורומים יוותרו על האגו וידעו לקבל את המרות ולצעוד עם המועדון יד ביד (גם אם לדעתם זה לא בהכרח נכון).
    תמיד נוכל לשנות אסטרטגיה ולהתכסח אבל כרגע חשוב להשיג את מירב שיתוף הפעולה.
    אשמח לעזור ככל שאדרש



    Sent from my LG-H815 using Tapatalk

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  7. #97
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    431
    אגב מישהו יכול להכין תמונות פרופיל וקאבר לפייסבוק של המחאה ? לדעתי בפייסבוק יעשה הד אם נחליף כולם תמונות וקרובי משפחה/חברים גם

    Sent from my SM-J710F using Tapatalk

  8. #98
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    128
    ציטוט נכתב במקור על ידי קסד צפיה בהודעה
    היי שקסי69.

    אשמח לדעת מהיכן הנתון הזה.
    לא כי אני מפקפק חלילה. ההפך.
    http://www.thecar.co.il/יותר-משליש-ה...סעים-ללא-ביטו/
    ציטוט נכתב במקור על ידי erani99 צפיה בהודעה
    טוב אני אסתום. אתן לערן השני לענות, למרות זאת הוא 1100, אני כולה 99i

  9. #99
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    99
    עצומה של מועדון האופנועים
    http://www.atzuma.co.il/atzumadugalali
    יש כבר 2200 חתימות - למי שרוצה לחתום

  10. #100
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    363
    מעשים חברה מעשים ....

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

  11. #101
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    כתוב שם:
    לפי נתוני החברה נעים כיום על כבישי הארץ כ- 118 אלף כלי רכב דו גלגליים, אשר חייבים בביטוח חובה. אלא שבפועל הונפקו רק 76 אלף פוליסות ביטוח חובה, גם במאגר ה'פול' של חברות הביטוח, וגם בחברות הביטוח המסחריות. המשמעות היא שכ-35.6% (!) מבין האופנוענים שרוכבים סביבכם נוהגים מבלי שיש להם ביטוח חובה תקף.

    אבל זה נשמע לי קצת כמו קשקוש.
    מתוך ה 35.6% האלה, כמה מהאופנועים לא נמצאים בכלל בשימוש?

  12. #102
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    נגיד ואתה צודק, ונוריד 15% מהמספר הזה (בכוונה מגזים) עדיין מדברים על כמעט 25 אלף רוכבים ללא ביטוח.
    מעניין אותי ההשוואה לרכבים, כמה רכבים יש ללא ביטוח.
    כי אם המספר דומה, הרי שהבעיה היא לא במחיר.
    ואם המספר נמוך משמעותית אז יש אשם אחד בלבד: מחיר הביטוח הלא פרופרציונלי.

  13. #103
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    128
    ציטוט נכתב במקור על ידי Kopel צפיה בהודעה
    עצומה של מועדון האופנועים
    http://www.atzuma.co.il/atzumadugalali
    יש כבר 2200 חתימות - למי שרוצה לחתום
    מצטער אבל אין קשר למועדון ולמען האמת אני לא יודע מי כתב את העצומה הזאת.
    אישית לא חתמתי.
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    כתוב שם:
    לפי נתוני החברה נעים כיום על כבישי הארץ כ- 118 אלף כלי רכב דו גלגליים, אשר חייבים בביטוח חובה. אלא שבפועל הונפקו רק 76 אלף פוליסות ביטוח חובה, גם במאגר ה'פול' של חברות הביטוח, וגם בחברות הביטוח המסחריות. המשמעות היא שכ-35.6% (!) מבין האופנוענים שרוכבים סביבכם נוהגים מבלי שיש להם ביטוח חובה תקף.

    אבל זה נשמע לי קצת כמו קשקוש.
    מתוך ה 35.6% האלה, כמה מהאופנועים לא נמצאים בכלל בשימוש?
    118,000 עברו טסט במשרד הרישוי, אני מניח שרובם בשימוש.
    בוא נחשוב כמה אופנועים נעים בארץ ללא רישוי וללא ביטוח? אולי עוד כמה אלפים.
    ציטוט נכתב במקור על ידי erani99 צפיה בהודעה
    טוב אני אסתום. אתן לערן השני לענות, למרות זאת הוא 1100, אני כולה 99i

  14. #104
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    363
    בינתיים אנחנו משחקים כאן בקקי....עצומות שלא מעניינות לאף אחד את העכוז...ואף אחד גם לא מקים את העכוז "לחתום" עליהן..
    מתי קמים ועושים? שבאמת נתחיל את ההד התקשורתי בנושא.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

  15. #105
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2016
    הודעות
    10
    אני איתכם. נמאס להיות פח הזבל של האוצר. כל כמה שנים הנושא שוב עולה ומחליטים בשנייה וחצי איפה לייקר? נדפוק את רוכבי הדו גלגלי.
    מתי ואיפה? נתייצב ונעשה מה שצריך.

אשכולות דומים

  1. העתקה ובניה מחדש של זנב ואופנוע.
    על ידי MasterOz בפורום כללי
    תגובות: 57
    הודעה אחרונה: 02-04-2017, 17:45
  2. תגובות: 139
    הודעה אחרונה: 18-12-2016, 20:23
  3. תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 16-11-2015, 23:29
  4. למה הביטוח לא מותאם לרמת הרישיון??
    על ידי ערן בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 20-08-2015, 17:45
  5. מחירי הביטוח
    על ידי שיווי משקל בפורום כללי
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 20-07-2015, 00:54

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO