אוזניון, אני מנסה להבין, אתה מסכים עם המאבק הזה או לא?
ולו ע"מ שלא אתפס כמי שרק שולל, מצ"ב נוסח מכתבי למר פרידמן (בשינוי קטן אחד).
אם לא יואיל, ודאי לא יזיק.
לכ' מר אסף פרידמן,
מנהל ועדת חוק חוקה ומשפט
הנדון: כוונת המחוקק לאפשר העלאת תעריפי ביטוח החובה לדו"ג.
שמי אוזניון, אני בן 47, אב לשלושה ילדים ומורה בבי"ס יסודי אזורי במחוז דרום.
ברשותי אופנוע בנפח 125 סמ"ק המשמש אותי בעיקר להגיע לעבודתי, נסיעה של כ- 35 ק"מ לכל כיוון.
על כלי תחבורה זעיר וחסכוני זה (צריכת דלק ממוצעת של כ- 40 ק"מ לליטר) אני נדרש כבר היום לשלם ביטוח חובה של כ-4000 ש"ח. אם יועלה מחיר הביטוח איאלץ, וכמוני אני מניח רבים אחרים, לעבור לשימוש ברכב פרטי. פתרון זה ללא ספק יגדיל את עומס התנועה, יגרום לבזבוז של דלק ולזיהום רב פי כמה.
לא מיותר לציין שלפחות עבורי, וגם כאן אני מניח שאיני יחיד ומיוחד, אין פתרון תעבורתי של תחבורה ציבורית בשעות המתאימות כך שזאת באמת תהיה האופציה היחידה.
דומה כי מוסכם על כל העוסקים בתחום שמחירי ביטוח החובה בארץ כבר עכשיו גבוהים ביחס לכל מדינה מפותחת ונראה שלמדינה אמור להיות אינטרס מובהק לעודד את השימוש בדו"ג.
אני מפנה את תשומת לב הועדה להצעת החוק פ/2320/18 מיום 17/3/2010 אשר ע"פ מיטב הבנתי טוענת למעשה כי הפתרון כבר נמצא ואף החקיקה המתאימה קיימת אלא שחברות הביטוח בוחרות להתעלם ממנו.
בברכה,
אוזניון
ולחברי הפורום השואלים "למה רק על זה... ולמה לא על ההוא..." אני באופן אישי זעקתי לא מעט בימי חיי, בעיקר על צרות של אחרים ואפילו שילמתי מחיר אישי לא פעם. אז למרות שכמעט תמיד נכשלתי במאבקיי אני מביט בעידוד על המקומות הבודדים בהם היו הצלחות. למשל המאבק כנגד תכנית פצלי השמן באזור מטה יהודה.
אוזניון, אני מנסה להבין, אתה מסכים עם המאבק הזה או לא?
אם זה לא ברור, סליחה.
1. אני מסכים עם המאבק.
2. אני חושב שהוא שולי ואפילו זניח בתוך מכלול המאבקים הנדרשים במדינה.
3. אני חושב שהתפקדות למפלגה שאינך מזדהה עם עקרונותיה היא לכל הפחות גניבת דעת ויש בה יותר משמץ של הונאה.
4. אני מאמין שבכל מקום שניתן לתרום כדאי לנסות לעשות, ולו משהו קטן.
5. אני סקפטי מאוד לגבי סיכויי ההצלחה של המאבק.
מקווה שעכשיו הדברים ברורים יותר.
נערך לאחרונה על ידי אוזניון; 07-08-2016 בשעה 15:12.
מהסוף
4. סקפטיות מעולם לא עזרה באף תחום ולאף מטרה.
3. אני מאמין שאם כל אחד יתן מעט בסוף יהיה המון!!!
2. הוא אולי שולי וזניח אבל חשוב מאד כמו הפריפריה :P
1. אז קדימה, בא נשים כתף לטובת המאבק. בא לא נשאיר את המאבק הזה בגבולות הפורום. (כלומר, אם צריך להצטרף לשיירת רכיבה נעשה כן!)
חוץ ממדע ורפואה (ואולי הגיע הזמן לכלכלה ופוליטיקה), כן? או שאתה עדיין בקטע של הקזת דם כפתרון לכל הצרות שלנו?4. סקפטיות מעולם לא עזרה באף תחום ולאף מטרה.
אבניון, 800 שקל נוספים בשנה זה מה שימנע ממך להחזיק קטנוע?
לא מכולם, אבל אני בטוח שאחרי שהמחיר יעלה, תצטרף עוד קבוצה נכבדת לשליש מהרוכבים
שכבר כיום לא משלמים ביטוח חובה...
עכשיו שליש מהכלים שאתה רואה על הכביש גם ללא ביטוח וגם ללא טסט, כיוון שאי אפשר
להעביר טסט לרכב ללא ביטוח, אז בפועל יש כלים על הכביש שאף אחד לא באמת יודע מה
מצבם, במקרה שרוכב כזה יבחין בשוטר שמאותת לו לעצור, מה לדעתך יקרה?
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 07-08-2016 בשעה 16:10.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
NIHRIDER איך בדיוק סקפטיות עזרה במדע והרפואה?
אני רק מנסה להגיד שזה אולי לא נכון להציג את זה ככה.
אולי הכיוון זה להציג מחיר אחזקה שנתית של קטנוע 125 אל מול עלות הביטוח.
נגיד 100 שקל דלק בחודש + 2 טיפולים בשנה יוצאים ביחד פחות מהעלות של הביטוח.
להציג את זה ככה שיהיה ברור שמדובר פה על מצב אבסורדי לחלוטין.
ניר - זה 800 ש"ח שיוצאים מתוך תקציב.
אני משתדל לעבוד בשיטה של תקציב כאשר יש הפרשות שנתיות לכל דבר.
כאשר אני חורג ב800 שקל כן זה יוצא מתקציב אחר בדומה לשיטה בה עובדת המדינה.
ההבדל הוא שאין לי את מי לחלוב כדי לכסות על הגירעון בתקציב - וכן 800 ש"ח זה לא מעט כסף ומקרב אותי למצב בו ארד מאופנוע.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
מה לעשות שאבן יסוד של מחקר מדעי איכותי זה סקפטיות?
החל מטכניקות מחקר כמו double blinding כדי למנוע מהחוקרים להטות את המחקרים לפי התחושות שלהם.
ממשיך בביקורת קשה על כל מחקר, הוא צריך לעבור תהליך peer review שאמור לסנן טעויות קריטיות במחקר.
אחר כך אמור המחקר לעבור רפליקציה אצל קבוצות מחקר נוספות בארצות מכל העולם לפני שיתיחסו אליו ברצינות.
לפני שהיה את כל זה, היו הקזות דם, כספית, גירושי שדים וכו'.
אבל אני כבר מצטער שהסתתי את הדיון הזה מהעיקר...
מסכים אתך לגמרי, ואפילו משווה ומעלה: שופנהאוור.
לזה יש לי שתי תשובות:אבניון, 800 שקל נוספים בשנה זה מה שימנע ממך להחזיק קטנוע?
1. עקרונית אם אתה מנסה ליצור לחץ על המחוקק לא נראה לי שאמירה כמו: "קשה לי אבל אסתדר" תעשה את העבודה.
2. לעצם העניין, כבר עכשיו אני מתקשה לשכנע את עצמי וחשוב מכך את רעייתי (מפרנסת עיקרית) שיש היגיון בהחזקת הדו"גים, מכיוון שניתן להחזיק פיאסטה/ג'אסטי ושאר גרוטאות שישמשו אותי בדרכי העפר שלי בעלות פחותה.
סקפטיות זו לא מילה גסה - לדוגמה השושנים סקפטי לגמרי וכבר לא צריך שמפו
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לוקי, אתה קנית מפלצת בסכום כסף רציני ועם עלות אחזקה בשמיים בקצה גבול היכולת התקציבית שלך.
אבניון מדבר על קטנוע 125, גם עם עוד 800 שקל בשנה זה בחיים לא ישתלם לו לעבור לרכב.
ה800 שקל השנתיים לא יכסו לו אפילו את הדלק, שלא לדבר על עלות אחזקה גבוהה יותר ומחיר הקניה של הרכב.
ועדיין, אם זה יוצג כמחאה על זה ש60% מעלות אחזקה של קטנוע 125 זה הביטוח אז יש יותר סיכוי, לדעתי.
נערך לאחרונה על ידי nihrider; 07-08-2016 בשעה 16:31.
ניהר בסדר, בסדר... אבל הבנת מה הכוונה שלי....
(למרות שגם בהקשר של מדע ורפואה, אני לא חושב שסקפטיות זו ההגדרה...)
ניר,
אני לא רוצה לגנוב את השרשור הזה לעיסוק בענייני הפרטיים אבל רק למען הדיוק:
לא כתבתי קטנוע אלא אופנוע, זוטנוע אם תרצה, וכן: במחיר של אופנוע 125 שנת 2013 ניתן לרכוש מכונית משומשת (מאוד) ולהישאר עם עודף. וכן, לקילומטראז' של 70 ק"מ ביום שקלול הוצאות הדלק (יתרון אדיר לזוטנוע) והביטוח (יתרון של בערך 2500 ש"ח לשנה לטובת הרכב) יביא את העסק כמעט לאיזון.
אבל יותר מכך, אני מניח שאצל רוב האנשים שיוותרו על דו"ג לא מדובר ברכישת רכב אלא במעבר לשימוש ברכב קיים (קצת יותר טרמפים, קצת יותר הקפצות של האשה וכו'). ע"מ לחסוך את המשך הדיון אפילו אחסוך לך את החיפוש ואציין שבגילי, עם עבר נקי מתאונות ו 125 סמ"ק התוספת כנראה תהיה יותר בסביבות ה300 ש"ח ולכן כמו שכתבתי מראש, זה מאבק זניח ושולי אבל זאת עוד אבן קטנה בנעל המאוד לא נוחה שכולנו נועלים ובשלב מסויים אדם מרגיש שמותר לו גם לחיות ולא רק לשרוד.