ניר - יש לי תחשיב כלכלי בו אני לוקח בחשבון הוצאות קבועות וכמובן מתבסס על הוצאות עתידיות.
אני משאיר קצת להפתעות נוסח תיקונים לא צפויים.
לצורך העניין לפני שנה העמדתי את הבאנדיט בשל בור תקציבי שנבע משיפוץ דירה ותחשיב לא נכון ויצאתי לעבוד בעוד עבודה (יעידו חבריי שבאתי בהפסקה לבקר אותם בטוביה עם מינבוס - שתיתי סודה אז תרגעו :-) ).
הXV נרכש בלא מעט כסף שחסכתי לצורך מטרה זו ( קרן השתלמות). - הכל במסגרת התקציב כאשר השיקול הוא הוצאות קבועות וללא צורך בתיקונים כל שהם ( כלי חדש יותר).
כמובן שהכלי חסכוני יותר ומצריך פחות טיפול מאשר בבאנדיט (שאכן היה יקר מאוד להחזקה ובשנה האחרונה השקעתי בו לא מעט - דיסקים שיפוץ משאבות בילום מזלג קידמי ועוד דברים רבים).
אני לא יודע מה אתה מתכוון בקצה יכולת תקציבית אבל כן אם משקללים את מחירי ההחזקה+ביטוח (דלק לא מהווה פונקציה אני רוכב בממוצע 14 קילומטר ביום אפילו פחות) אכן בתחשיב שנתי אני מתקרב לחריגה.
בפועל אם לא היה לי רכב מהעבודה של אישתי או החזקת רכב לרכב שלי לא הייתי יכול להרשות לעצמי לרכוב על אופנוע!!!
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אני נכנס מדי פעם לראות מה חדש.?
מיסטר ש. בגב"ב- מסכים למה שכתבת.
רק מה בעצם אתה מציע?
מהי הדרך ?
אותו דבר אגיד למפכל" שושנים.- מה השורה התחתונה.
מחאה שקטה, אלימה.
או שיחות סלון.
סלחו לי אבל "הכלבים נובחים והשיירה עוברת.". ובשיירה יש חלונות כהים כדי לא לראות, ומיגון כדי לא לשמוע.
במכלול העוולות שבהן אני צופה יום יום, עוולת הביטוח הדו"ג היא שולית. נקודה.
מי שרוכב ללא ביטוח באופן מודע הוא דביל מושלם ובין זה לעלות הביטוח אין דבר וחצי דבר. מאדם בוגר, שאינו מסוגל לשלם ביטוח חובה, חובה עליו להשתמש בתחבורה אחרת. רכב, תחבורה ציבורית או צמד רגליו.
אבל מכיוון שרובנו כאן בגלל איזה דו"ג כזה או אחר. המאבק הזה אינו שולי לנו. ונכון לעכשיו רק לנו.
אז הוקם שוב מטה המאבק שיורכב מאותם אנשים שהיו שם בפעם הקודמת. ושוב יהיה לנו עוד מאותו הדבר. תלוי את מי שואלים, אם שואלים את מטה המאבק ומי שצידד בדרכו המאבק הקודם הצליח. לא בגדול אבל הצליח. לו שואלים את עניות דעתי, המאבק נכשל. העובדה, שידין ענתבי לא הצליח לגרום לי לשלם 12000 ש"ח בשנה אלא רק 6432 ש"ח זאת הצלחה קטנה מאד.
כשהמאבק עבר להתפקדות, עבורי, הוא הפך בלתי אפשרי. לא אמכור את נשמתי לשטן גם עבור ממון רב ובבוא היום, לו אדרש לכך תקציבית, אפסיק לרכב.
ועכשיו, ארגיז קצת את יושבי הפורום.
המפקח על הביטוח, במבטו הצר, צודק. תיק הביטוח הדו"ג יוצר הפסדים כבדים לפול. במאבק הקודם דובר על הפסד של 250 מיליון ש"ח בשנה. מבטו הכלכלי הצר, שבו כל תיק ביטוח צריך להיות רווחי או מאוזן יאה לתפקידו של המפקח. ולכן הדרישה שהפרמיה תגלם את הסיכון הטהור היא נכונה.
אממה, אי אפשר למדוד הכל דרך החור שבגרוש. גם כי אין באמת חור וההפסד על הדו"ג הוא רק שיהוק קטן ברווחים העצומים שחברות הביטוח גוזרות מביטוחי החובה בכללותם.
דו"ג הוא אולי חיסרון לביטוח החובה אבל הוא יתרון עצום במישורים אחרים כמו:
1. גודש תנועה, מישהו מהמכובדים כאן בטח זוכר היכן אפשר למצוא את המחר בנוגע להשפעות דו"ג על גודש תנועה. למיטב זכרוני המחקר מבלגיה ומדבר על כך שלו 20% מנהגי הרכב היו רוכבים הגודש היה נעלם.
2. חניה.
3. שימוש בתשתיות תנועה.
4. זיהום אויר.
5. חסכון בזמן. למשק.
6. צריכת דלק. שאותו ישראל מייבאת. לא רואה אופנועים שנוסעים על גז מלויתן.
תעזרו לי עם עוד כמה.
מבט רחב וכולל הוא תפקידם של קובעי מדיניות ולא של פקידים. והמפקח הוא פקיד.
וקובעי מדיניות בענייננו הם שר האוצר, שר התחבורה, שר הכלכלה וראש הממשלה. והממשלה בכללותה.
איללכא...ובהצלחה
הוא לא צודק.
מדובר במשחק חשבונאי בלבד -
חברות הביטוח קיבלו את הזכות לגבות מס.
אבל, לא מוכנות לגבות את כל המס.
אז הם הקימו את "הפול" זרקו לשם את רוכבי ה-דו"ג, נהגים שכבר עשו X תאונות וכו'.
עכשיו הם "רווחיות" והוא "הפסדי".
גם הילדים שלי "הפסדיים" - לא מכניסים שקל הביתה, אבל צורכים... בלי עין הרע.
המפקחת גאה היום במכרז שביצעה בפנסיה ולפני כן היתה גאה גם בביטוח בריאות האחיד (רק שאף חברה לא ניגשה למכרז) ולא נדבר על הביטוח הסיעודי (צודקת וטועה... אבל זה סיפור אחר).
אם מישהו רוצה לדבר "עסקים" - לבטל את הפול וכל חברה שרוצה למכור ביטוח חובה - חובה עליה למכור ביטוח חובה לכולם.
טוב, X סייגים שמותר להכניס בהסכמת המפקח ("עשית כבר 4 תאונות, הרגת X אנשים וכו') כדי לא לבטח אדם או לקבוע לו סכום אסטרונומי.
לגבי כל יתר החסכונות שנתת ולמעשה פוגעים בהכנסה ממיסים, אני לא רואה מישהו במשרד האוצר שיתאבד על זה.
מה שאני מציע זה לנסות לסחוף אחרינו את כלל הציבור.
איך עושים את זה?
אני עדיין לא לחלוטין סגור על זה
אבל יש לי כיוון מסוים.
מה שברור לי זה שמחאה של כמה אלפי רוכבים
שמוחים רק על עניין הביטוח
לא מייצרת איום על אף אחד.
רק כשהפוליטיקאים ירגישו שיש מקום להפסד מנדטים
זה יזיז למישהו שם למטה.
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.
טוב אז נכון לעכשיו העלאת מחירי הביטוח בוטלה....
http://fullgaz.co.il/%D7%94%D7%A2%D7...8%D7%9C%D7%94/
אם תשאלו אותי, אני חושב שבידיוק עכשיו זו הזדמנות פז לדרוש הורדה משמעותית במחירי הביטוח ותיקון העוול!!!
יכול ליהיות גם שכל הדיווחים על העלאה במחירי הביטוח היו ספין מסויים ע"מ שלא נדרוש את תיקון העוול.
יכול ליהיות שזו היתה שיטת מצליח וניסו לאמוד ן"להריח" את אוכלוסיית הרוכבים.
יכול ליהיות הרבה דברים, אבל אני חושב שדווקא עכשיו יש לנו סיכוי גדול יותר מתמיד להוריד את מחירי הביטוח.
ייתכן ספין.
אני לא מבין מה זה אומר הורדת גובה הפיצוי?
אם אדיוט ידרוס אותי עם הרכב אני אהיה זכאי לפיצוי נמוך יותר מאשר אם אני אצליח לדרוס אותו עם הדו"ג?.
אני חושב שמחרטטים אותנו ובכל מקרה אנו נפסיד.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לא יצאתי לרחובות על זה שרוב הזקנים
מסיימים את חייהם בעוני.
לא יצאתי לרחובות כשהמדינה גנבה
את כספי ניצולי השואה.
לא יצאתי לרחובות כשהמדינה מכרה את אדמות
המדינה לעשירים.
לא יצאתי לרחובות כשדרשו ממני לשלם 60% מס
על הדלק.
לא יצאתי לרחובות כשלקחו לי 100% על רכב.
לא יצאתי לרחובות כשדרשו ממני ללכת לצבא
ולמאות אלפים אחרים נתנו פטור.
לא יצאתי לרחובות כשהממשלות החליטו שלהיות
רשום בישיבה זה יותר חשוב מללמוד באוניברסיטה.
לא יצאתי לרחובות כשלא נתנו לי את האפשרות לנסוע
בתחבורה ציבורית סבירה.
לא יצאתי לרחובות כשח"כים ושרים ניסו להפוך
את המדינה שלי לדיקטטורה.
לא יצאתי לרחובות...
אז איך אצא לרחובות בגלל מחיר הביטוח?
נערך לאחרונה על ידי שעיר בגב"ב; 08-08-2016 בשעה 13:33.
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.
כי לכל חגיגה יש סוף,
והקש ששבר את גב הגמל וכזה...
ונמאס להיות הפרה החולבת שכל פקיד מכניס
את האצבעות השמנות והמזיעות שלו לארנק שלי.
והפראייר מת ולא נמצא לו מחליף.
ולמדנו להיות לקוחות טובים.
כי אנחנו רוצים אופנוענות עממית ולא צעצועים לעשירים.
כי אם נתחיל כאן אולי נגמור במקום אחר.
פשוט כי לא בא לי שכל אחד יזחל לחור שלו ויגיד
אם עד עכשיו לא עשיתי כלום, זה לא הזמן/הדרך/המאבק/המקום
להתחיל+דרושות.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
גב"ב לא יצאת לרחובות .
אבל זה לא מאוחר להתחיל
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
יצאתי ב-2009 לכל רכיבות המחאה,
וב-2011 לרובן.
אחת מהן הייתה בזבוז זמן ואנרגיה של ממש (והשניה
קצת פחות, כי לפחות הייתה לה איזו פוטנציה לא ממוממשת),
כי סקטור אחד קטן לא יכול לאיים על הממשלה.
נניח שתצא מחאה כנגד המיסוי המטורף על הדלק, או
על קניית רכב או ההתבהמות של בית הנבחרים ועוד ועוד...
ולצידה מחאה נפרדת על הביטוח בלבד,
לאיזה כיס אתאמץ יותר להפריע לממשלה
לתחוב את ידה?
נערך לאחרונה על ידי שעיר בגב"ב; 08-08-2016 בשעה 14:22.
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.
בקיצור הצליח להם והנוזל הצהוב שנשפך עליך זה גשם...
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 08-08-2016 בשעה 14:39.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!