במכלול העוולות שבהן אני צופה יום יום, עוולת הביטוח הדו"ג היא שולית. נקודה.
מי שרוכב ללא ביטוח באופן מודע הוא דביל מושלם ובין זה לעלות הביטוח אין דבר וחצי דבר. מאדם בוגר, שאינו מסוגל לשלם ביטוח חובה, חובה עליו להשתמש בתחבורה אחרת. רכב, תחבורה ציבורית או צמד רגליו.
אבל מכיוון שרובנו כאן בגלל איזה דו"ג כזה או אחר. המאבק הזה אינו שולי לנו. ונכון לעכשיו רק לנו.
אז הוקם שוב מטה המאבק שיורכב מאותם אנשים שהיו שם בפעם הקודמת. ושוב יהיה לנו עוד מאותו הדבר. תלוי את מי שואלים, אם שואלים את מטה המאבק ומי שצידד בדרכו המאבק הקודם הצליח. לא בגדול אבל הצליח. לו שואלים את עניות דעתי, המאבק נכשל. העובדה, שידין ענתבי לא הצליח לגרום לי לשלם 12000 ש"ח בשנה אלא רק 6432 ש"ח זאת הצלחה קטנה מאד.
כשהמאבק עבר להתפקדות, עבורי, הוא הפך בלתי אפשרי. לא אמכור את נשמתי לשטן גם עבור ממון רב ובבוא היום, לו אדרש לכך תקציבית, אפסיק לרכב.
ועכשיו, ארגיז קצת את יושבי הפורום.
המפקח על הביטוח, במבטו הצר, צודק. תיק הביטוח הדו"ג יוצר הפסדים כבדים לפול. במאבק הקודם דובר על הפסד של 250 מיליון ש"ח בשנה. מבטו הכלכלי הצר, שבו כל תיק ביטוח צריך להיות רווחי או מאוזן יאה לתפקידו של המפקח. ולכן הדרישה שהפרמיה תגלם את הסיכון הטהור היא נכונה.
אממה, אי אפשר למדוד הכל דרך החור שבגרוש. גם כי אין באמת חור וההפסד על הדו"ג הוא רק שיהוק קטן ברווחים העצומים שחברות הביטוח גוזרות מביטוחי החובה בכללותם.
דו"ג הוא אולי חיסרון לביטוח החובה אבל הוא יתרון עצום במישורים אחרים כמו:
1. גודש תנועה, מישהו מהמכובדים כאן בטח זוכר היכן אפשר למצוא את המחר בנוגע להשפעות דו"ג על גודש תנועה. למיטב זכרוני המחקר מבלגיה ומדבר על כך שלו 20% מנהגי הרכב היו רוכבים הגודש היה נעלם.
2. חניה.
3. שימוש בתשתיות תנועה.
4. זיהום אויר.
5. חסכון בזמן. למשק.
6. צריכת דלק. שאותו ישראל מייבאת. לא רואה אופנועים שנוסעים על גז מלויתן.
תעזרו לי עם עוד כמה.
מבט רחב וכולל הוא תפקידם של קובעי מדיניות ולא של פקידים. והמפקח הוא פקיד.
וקובעי מדיניות בענייננו הם שר האוצר, שר התחבורה, שר הכלכלה וראש הממשלה. והממשלה בכללותה.
איללכא...ובהצלחה
הוא לא צודק.
מדובר במשחק חשבונאי בלבד -
חברות הביטוח קיבלו את הזכות לגבות מס.
אבל, לא מוכנות לגבות את כל המס.
אז הם הקימו את "הפול" זרקו לשם את רוכבי ה-דו"ג, נהגים שכבר עשו X תאונות וכו'.
עכשיו הם "רווחיות" והוא "הפסדי".
גם הילדים שלי "הפסדיים" - לא מכניסים שקל הביתה, אבל צורכים... בלי עין הרע.
המפקחת גאה היום במכרז שביצעה בפנסיה ולפני כן היתה גאה גם בביטוח בריאות האחיד (רק שאף חברה לא ניגשה למכרז) ולא נדבר על הביטוח הסיעודי (צודקת וטועה... אבל זה סיפור אחר).
אם מישהו רוצה לדבר "עסקים" - לבטל את הפול וכל חברה שרוצה למכור ביטוח חובה - חובה עליה למכור ביטוח חובה לכולם.
טוב, X סייגים שמותר להכניס בהסכמת המפקח ("עשית כבר 4 תאונות, הרגת X אנשים וכו') כדי לא לבטח אדם או לקבוע לו סכום אסטרונומי.
לגבי כל יתר החסכונות שנתת ולמעשה פוגעים בהכנסה ממיסים, אני לא רואה מישהו במשרד האוצר שיתאבד על זה.
כמו שאמרתי, ללא שינוי ועוד מאותו הדבר. גם אצל המפקח על הביטוח וגם אצלך. אני רוכב מ 1992 וכבר עברתי אי אילו סבבים של עליות ביטוח ומאבקים. טחינת מים.
תיק הביטוח הדו"ג הוא אסון ביטוחי ואסון כלכלי.
עוד רגע קט, מישהו מהצד של חברות הביטוח והמפקח, יזכיר שוב את העמסה וכל הנהגים בפחיות שכולכם בונים עליהם יבינו שהם ממנים אותנו. נראה אותך מסביר לחבריך בשישי בערב למה הם צריכים לסבסד את רוכבי הדו"ג. בהצלחה.
לדו גלגלי יתרונות רבים בארצנו הקייצית לרוב. אבל במקום לדבר עם קובעי מדיניות על היתרונות אתה רוצה לנצח את המפקח על הביטוח ואת חברות הביטוח במגרש שלהן כשהמשחק מתנהל לפי החוקים שהם קובעים. בהצלחה גם בזה.
איללכא...ולפי האינטרוואלים, נפגש לשוחח שוב על ביטוח חובה ב 2022
ברור.
רק שאף אחד לא מתעב את הולכי הרגל. רוכבי אופניים חשמליות בדרך לזכות במשטמה.
אבל את רוכבי הדו"ג "הם" שונאים שנאה יוקדת ועמוקה כי בדיוק רגע לפני אחד מאתנו חתך אותו באילון, השתחל לחריץ שבינו ובין הרכב לפניו, חלף בטיסה נמוכה 10 ס"מ מימינו ומשמאלו ודפק מכת גז לתמרון שהבהילה אותו כמו הפחדרון בארון בילדותו העשוקה.
איללכא...ואני בסרט שלך כבר הייתי. יותר מפעם אחת. הסוף לא לטעמי.