תצליב עם הקויל התקין ותחליף קויל בהתאם
שים לב שקויל משומש יכול להיתפגר,אז לפחות תגיע עם רב מודד ותבדוק אותו.
ערב טוב, היום הנעתי את האופנוע שלי אחרי שהוא עמד שבוע בערך.
כמה פרטים שלא היו נראים לי חשודים אבל אולי בסופו של דבר יכולים להעיד על משהו- כשהנעתי את האופנוע גיליתי שנורות הדרך (גם אור הדרך וגם האור הגבוה), נורת החנייה, ואור הברקס שרופות.
בנוסף, מד הטורים הפסיק לעבוד, אבל ברגע ההתנעה המחוג קופץ עד הספרה 1 בערך. ככה שהוא כן מקבל חשמל.
לאחר החלפת כל הנורות השרופות ונסיעה של כמה מטרים הרגשתי שהאופנוע ממש חלש. מבדיקה שלי מתברר שלא מגיע ניצוץ לפלאג ימין (מכיוון הרוכב).
בדקתי אם מגיע חשמל לקוייל של אותו פלאג, ואכן מגיע חשמל.
אז כרגע אני רק צריך לוודא אם זה הקוייל עצמו שלא מוציא חשמל לכבל או שזה בעצם הכבל. (אני חושד בקוייל)
השאלה שלי היא האם יכול להיות שהסיבה לכל הבעיות האלו נובעת בכלל ממשהו אחר שגרם לכל הנורות להשרף ולמד הטורים לא לעבוד ועל הדרך גם הרס את הקוייל?
והאם מישהו מכיר פירוקיה של אופנועים באיזור המרכז/פתח תקווה/רמת גן?
אשמח לכל תשובה ועיצה מחברי הפורום.
תודה רבה.
אגב, מקווה שאני קורא לחלק בשמו. אז אם טעיתי, כשאמרתי קוייל התכוונתי לחלק אליו הכבל הצתה מחובר (תמונה מצורפת)
![]()
תצליב עם הקויל התקין ותחליף קויל בהתאם
שים לב שקויל משומש יכול להיתפגר,אז לפחות תגיע עם רב מודד ותבדוק אותו.
עושה רושם שאיכשהו האופנוע קיבל מתח גבוה מדי, כי מה שאתה מתאר מתאים לנזק של מתח גבוה מדי.
תבדוק מתח טעינה במצב סרק ובסל"ד גבוה.
יכול להיות שמישהו ניסה לגנוב וקיצר חוטים, כדי להפעיל אזעקה?
תודה על התגובות,
היום החלפתי בין שני הקויילים ומתברר שהקוייל תקין.
ולא נראה לי שמישהו נגע באופנוע או ניסה לגנוב אותו.
לגבי זה שאולי האופנוע קיבל מתח גבוה, לפני שהוא עמד שבוע הנעתי אותו בכבלים בעזרת רכב.
יכול להיות שזה מה שגרם לכל התופעה הזו?
לפי הבדיקה הקודמת שלי, מגיע חשמל מהמינוס לקוייל. נשאר לי רק לבדוק אם גם מהפלוס מגיע.
יש אפשרות לבדוק שהקויל אכן מוציא חשמל לחוט הצתה כדי לדעת שהבעיה כנראה בחוט? כי מבדיקת ניצוץ על החוט התצה לא יצא ניצוץ
מבדיקה נוספת על הכלי ראיתי שהקויל בצד הלא תקין מתחמם.
האם יכול להיות שהוא בכל זאת לא תקין למרות שהוא עבד טוב בצד השני?
לפי מה שאני זוכר אכן חיברתי את הפלוסים לפני.
אז מה יכול לגרום לקוייל לא להוציא חשמל ולהתחמם? יש קשר למיישר זרם?
קויל שלא מוציא ניצוץ - שרוף\מקוצר, צריך להחליף.
אם החלפת בין שניהם והצילינדר הלא עובד נשאר לא עובד - תבדוק את המתח בכניסה של הקויל שוב, תשווה לקויל העובד.
אוקי, אני אבדוק את זה מחר.
במידה והמתח שונה בניהם, זה מעיד על חלק ספיציפי שאצטרך להחליף?
תודה רבה על הסיוע!
את המתח תצטרך לבדוק בהתנעה ולא במצב סטטי. תסתכל בשרשור נעוץ "לא מניע - מה עושים", תמצא את הבדיקה הרלוונטית (תחת "אין ניצוץ") ותעשה.
שם גם מוסבר מה החלק האחראי לאספקת המתח הזה.