זה לא קשור גם בכביש לא חסר.
זה בדיוק מה שאמרתי שאתה רק מחליף פילטר לk&n תוודא שהוא לא מחורר מדי ומשומן כראוי.
וגם טרייבל צודק עדיף תמיד את מה שיצא מהמפעל, אבל יש כאלו שלא מעניין אותם אז הם עושים מה שבא להם!
הכי טוב להעיף את כל התיבה המגושמת ולשים אחד פתוח טוב!
לא לשכוח להגדיל דיזות
ממש לא,התיבה חשובה ביותר - אם אתה רוצה מנוע מנוצל אל תגרום לו לרדוף אחרי האוויר,הוא אוהב את האוויר שלו זמין ומיושר.
הרעיון של תיבה בסיסית זה יצירת מאגר אוויר במהירות זרימה נמוכה בשביל מזעור מערבולות וכזה שיעמוד עם הדרישה של המנוע.
איך זה עובד?
אוויר שנמצא בתנועה ועובר מחלל קטן לחלל גדול מואט.
כאשר מחברים יניקה צרה לחלל גדול נוצר הפרש לחצים,אוויר נמשך פנימה מכוח המנוע מה שיוצר אזור לחץ גבוהה בכניסה - גורם לאוויר להיכנס פנימה במהירות ואזור לחץ נמוך בחלל - האוויר מואט.
כתוצאה החלל הגדול מתמלא מהר והאוויר בפנים זורם לאט,זה מקטין מערבולת ויוצר מאגר שעומד עם הספיקה.
![]()
עוד עניין - יש תיבות אוויר "רזוננטיות" שמתוכננות לנצל את הרעידות מהאוויר שזורם דרכן למילוי בתיבות כאלה המסנן הוא חלק מהחבילה וקימבונים שלו רק עושים להפך.
זה נפוץ באופנועי ספורט,לא יודע עם באופנוע המדובר זה קיים,כנראה שלא ועדיין הייתי חושב פעמיים בגלל עניין הסינון.
אפשר לשים אם הוא דחוס באותה מידה,אם הוא דחוס פחות צפה לפגיעה בסינון ואם יותר בביצועים.
להוריד את התיבה כמובן בהומור!
חשבתי שסתם מהנדסים ישבו ופיתחו את האופנוע כמו שהוא
יש לי את הפילטר של k&n על הדיוק 690.
אין שום הבדל בביצועים התקנתי מטעמים חיסכון בטיפולים.
בפורומים בחול טוענים ששילוב של פילטר פתוח ואגזוז זרימה חופשית משפר את בעיית "הקופצניות" שיש לאופנוע.
P.S
לשאלת על שמן מנוע, רק שמן 10\60 סינטטי מלא. KTM ממליצים על MOTOREX
שוב מהסתובבות בפורומים בחול טוענים שהמנוע מאוד רגיש לשמנים אחרים.
נערך לאחרונה על ידי Cheburek; 21-07-2015 בשעה 22:22.
היה לי k&n על הSMC הקודם שהיה לי והאמת שגם אני לא מרגיש הבדל. אגב, פילטר מקורי של החברה עולה 50 שח כך שאני לא
מבין על איזה חיסכון אתה מדבר, אם פילטר של k&n עולה מעל 200 שח, מדובר בהפרש של 4 טיפולים.
ועכשיו לעניין השמן - אני אשמח אם תסביר לי מה קראת ותחדש לי בנושא כי בכלי הקודם מילאתי אג'יפ 10-60 ולא מוטורקס ממחשבה
שקטמ בסה"כ הניפו הסכם שיווקי עם מוטורקס כשהוציאו את הדגם לשוק (כמו למשל sym-motul).
אתה כנראה מתכוון לפילטר אינבוקס.
מערכת פליטה מתאימה בהחלט יכולה להועיל.
מניסיון על דיוק690, ההבדל הוא מזערי (אם בכלל) על פי דיינו:
התחת-שלי.