ניתן לשפץ את המנוע
צילינדר בוכנה,מחזירי שמן שסתומים
שלום
יש לי דיוק 125 שעשה 50,000
הקטנוע אוכל 200 סמ"ק לכל 130 ק"מ
האם זה תקין?
אם לא מה ניתן לעשות?
ניתן לשפץ את המנוע
צילינדר בוכנה,מחזירי שמן שסתומים
למזלך החלקים זולים מאוד.
מקפיץ, יש לי מובי עשה 40 שותה יותר שמן מבנזין. החלפתי מחזירי שמן שסתומים הקטנים האלה ולא עזר.
הצילינדר נראה טוב ולא נחרט (איבד מהאונינג)
הבוכנה חוץ מזה שהצבע השרוף שצברה גם נראית בסדר. גם הרינגים אבל לא מדדתי לרמת דיוק.
קניתי בוכנה עם רינגים אבל הבוכנה לא מתאימה. אני שוקל להרכיב את הרינגים על הבוכנה הקיימת. לדעתכם זה יכול לפתור את הבעיה? כשמנועים בקטנועים מהסוג הזה מתעייפים משמע האטימה של הרינגים בבוכנה לא טובה.?
אני יודע שאין יותר טוב מלקחת לחרט לתאם בוכנה רינגים וכו' מצד שני לא בא לי הרצה וזה קטנוע סך הכל אז אולי כדאי לחסוך זאת? במה הכי חשוב להקפיד בעיקר עם המד עלים? מה הגורם העיקרי לכך שהשמן נשרף? (בדרך כלל כמובן..)
תודה
נערך לאחרונה על ידי aviran; 17-09-2016 בשעה 04:01.
מברשת הונינג זה דבר זול, למה לדלג על שלב חשוב? אם אתה מחליף רינגים (ונשמע כאילו אתה צריך) לא כדאי לוותר על הונינג
אתה צריך למדוד את הבוכנה הישנה כדי לדעת באיזה מצב היא, תבדוק בספר מה נדרש ממך
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
מסכים איתך. אין תחליף לעבודה יסודית. מצד שני הזמנתי חלקים מאיביי ובא לי לנסות לבדמבלי התיזוז של לקחת להביא להמתין וכו לעבודה יסודית של חרט. כשפתחתי לראשונה הדברים היו נראים טוב וכך הראה גם מד העלים. החלפתי אטמים לצילינדר ומחזירי שמן שסתומים, ניקיתי פיח וקיוויתי לשיפור בצריכת השמן (?!). מסתבר שאחרי חודש הכל חזר לקדמותו והזמנתי בוכנה ורינגים. כעת אני רוצה להרכיב לבד. יש לך עצה שתועיל לסידור הזה? למישהו יש את המברשת המדוברת לאונינג?
תודה
כמו שכבר אמרתי זה דבר זול שאפשר למצוא בחנויות אספקה טכנית
אני דווקא לא הייתי עושה הונינג מהסיבה שזה מקצר מאוד את חיי המנוע לאחר מכן.
רינגים ובוכנה יפתרו את הבעיות אבל יקח להם זמן עד שהרינגים ישחקו בצורה מספקת ליצירת אטימה טובה.
מד עלים לא עכול לבדוק לך בוכנה
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
אני ארכיב את הרינגים על הבוכנה הקיימת אעשה הרצה עם שמן מינרלי ונקווה לטוב.
מישהו ניסה זאת?
כל מי ששאלתי בינתיים אמר שאחוזי ההצלחה נמוכים מאד ורוב הסיכויים שהרינג ישבר בתוך הבוכנה ואולי ייקח אתו את הטלטל על הדרך.
אכן כך הדבר?
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
הונינג מקצועי לא עושים עם מברגה.
כדי לעשות הונינג טוב ואיכותי חייב מכונה ומכשור מיוחד דו שלבי זה מה שנעשה במפעלים שמייצרים מנועים היום אפילו חלקם מריצים תהליך עם 3 שלבים ולפעמים יותר תלוי צלינדר.
אחרי שעשיתה הונינג הכנסתה כמויות אדירות של חומר אברזיבי למנוע לך תשטוף אותו וזה אף פעם לא יוצא סופית.
אז אם נניח שבמקרה אידיאלי יש 100 שעות מנוע
הרכבנו על צלינד ובוכנה תקינים רינגים ללא הונינג נקבל כ80 שעות מנוע
אבל אם עשינו הינינג לא איכותי נקבל כ30-50 שעות מנוע בלבד ועם המון בעיות נוספות בשאר הריכיבים מעבר לצלינדר ,בוכנה ,רינגים.
אז ללא מכשור ונסיון מתאים הונינג מסב יותר נזק מתועלת.
מתי כן חיי הונינג? אם הוחלף סליב או בוצעה חריטה בצלינדר ואז אין מנוס וחייב הונינג.
מתי עוד חייב? כשהצלינדר ממש שחוק לרמה של זכוכית לחלוטין ללא שום הונינג נראה לעין שזה מקרה שלרוב לא קיים היום כי לרוב במצב הזה כבר חייב להחליף סליב.
אז בגדול הנזק מהנונינג גדול מהתועלת ברוב המקרים עדיף לא להיתעסק בזה כשלא חייבים
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor