ההבדל בין עינית מלאה לריקה במקרה הכי גרוע זה 300 מ"ל. שימלא וימשיך לעקוב
חבר שלי קנה cb500x חדש מהחברה והנסיעות שלו רק בינעירוניות, כ120 ק"מ ביום.
כבר הגיע ל6000 ק"מ וצריך להכניס את האופנוע אוטוטו לטיפול, אך הוא שואל האם זה תקין שהאופנוע אוכל שמן או שהוא צריך לבקש מהחברה לבדוק את הנושא, הוא עוקב אחרי השמן מידי פעם, אחרי טיפול ה1000 הוא ראה שמן בעינית כמו שצריך, היה מלא, וכרגע בקושי רואים שמן בתחתית העינית, וזה כמובן כאשר האופנוע ישר.
האם בעלים אחרים נתקלו באותה תופעה? אני מניח שזה גם נכון לcbr500 וf
אני אמרתי לו שבוי-סטרום שהיה לי כמות השמן בעינית הייתה זהה מטיפול לטיפול, ואני בודק שמן כל שבוע.
ההבדל בין עינית מלאה לריקה במקרה הכי גרוע זה 300 מ"ל. שימלא וימשיך לעקוב
לפני שהוא רץ למלא - שיבדוק שמן שוב כמו שצריך, ואם הוא לא בטוח איך לבדוק שיגש למוסך ויתן להם לטפל
בשביל זה יש לו אחריות.
SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R
זה לא האופנוע הראשון שלו, לבחור יש רישיון a והוא בעל ניסיון של יותר מ10 שנים כך שהוא יודע לבדוק שמן כמו שצריך.
בכל מקרה כבר אמרתי לו לפנות להונדה שיבדקו את הנושא.
כנראה שהמנוע הזה הוא תוצרת סוג ב' של הונדה.
כי הם אומרים שאין להם מה לעשות, עדיף שיכניס את האופנוע כל 6k כולל החלפת שמן ולא 12, וצריכת שמן כזו היא טבעית, "ממש לא טבעי, זה כנראה פגם ייצור", הסוזוקי שהיה לי היה עם מד אוץ של 60k ולא אכל שמן בכלל, הוא פגש בחור עם cb500x שנסע 18k, וכך זה גם אצלו.
ממש בדיחה, אופנוע חדש של הונדה שאוכל שמן?, מה יקרה אחרי שיגיע לקילומטארג' גבוהה.
גם אצלי בcbr500r אני רואה את רמת השמן יורדת לאט לאט (או מהר), ב12k החלפתי ומילאתי ~3 ליטר, החלונית הייתה מלאה טיפה מעל הקו אפילו (2 מ"מ בערך מעל לא קריטי)...
כרגע השמן מתחת לאמצע בין המקס' למינ', בערך בשליש תחתון... אני על 16.5k, נאמר לי שהציביאר שלי מעשן *אהמ*אדריאן*
קשה להאמין שזה מיוצר ע"י הונדה.
חבר שלי אומר שבבדיקה שלו ברשת הוא מצא הרבה שרשורים לגבי זה, אנשים ברחבי העולם התלוננו לגבי זה להונדה, אך הונדה מתעלמת וטוענת שזה תקין.
אני חושב שהונדה מתנערת מאחריות, אני מכיר הרבה אופנועים אחרים עם קילומטראז' גבוה מאוד ואפילו כאלה שעברו את ה100k שלא אוכלים שמן, לפחות לא מורגש בין טיפולים.
אני אולי אידיוט אבל אני יודע שמנוע ארבע פעימתי חדש יאבד גג 50 סמ"ק שמן ל1000 ק"מ בערך.
שוב זה תלוי.
היה לי דיאלים s1 חדש שאכל בערך 200 סמ"ק כל חודש.
אבל הוא היה עובד משלוחים קשים 4000-8000 ק"מ בחודש.
לעומתו היה גם מובי 60,000 ק"מ אמיתיים שהיה מאבד בערך 50 סמ"ק בחודש.
תראה אם בעולם רוכבים עברו רף של 50,000 ק"מ ומה הם מציינים.
מאחד שכרגע מחזיק טייפון וrx שאוכלים שמן דו"פ כמו שאני שותה מים.
אולי מישהו מבין יסביר ונלמד משהו על הדרך.
במנוע ארבע פעימתי השמן לא נשרף עם הדלק ונמצא כל הזמן בסירקולציה אז למה הוא בכלל נגמר?
הרי שמן מנוע לא מתאדה בחום רק ניהיה דביק וצמיגי? אז מה קורה בעצם הוא נדבק לצילינדר ולבוכנה וכו'?
סליחה שגנבתי לך את השירשור פות"ש אבל אני חושב גם שזה קצת יותר מדי 300 סמ"ק ל6000 ק"מ במנוע כזה חדש.
הvfr800 שלי עם 80 אלף ק"מ עושה טיפול כול 12 אלף. לא אוכל שמן בכלל.
יש מנועים, שנוטים לאכול כמות מסויימת של שמן גם כשהם תקינים - עקב מרווחים מעט גדולים יותר בין החלקים, הונינג מקורי עמוק יותר וכו'. זה לא תמיד מעיד על בעיה.
כל עוד הצריכה היא מקס'-מינ' ב-6k, והצריכה יציבה - אני לא רואה בזה שום בעיה, בעיקר אם האופנוע עובר שימוש אינטנסיבי (אני, באופן אישי, לא אופתע, עם חברך נוהג לשייט במהירות גבוהה, ולבלות זמן רב בסל"ד גבוה). כל הכלים שהיו בבעלותי (רכבים ואופנועים), צרכו כמות שמן גבוהה יותר מהמתואר כאן - אם כי, הם היו רחוקים מאוד מלהיות חדשים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה לקוסטה על התגובה הזאת.
לדעתי בלי להעליב את הבחור כל עוד לא נגרם נזק למנוע כמו שכתבתי לו שיבדוק בחו"ל, הכל טוב.
אני בכלל לא מבין איך מתבכיינים על למלא,להוסיף להחליף, אני כל חודשים ממלא בקבוק של ליטר.
הוא אומר שהרכיבות שלו נעות בין 110-130 קמ"ש שזה בין 5000-6000 סל"ד.
אגב, בחו"ל יש הרבה שרשורים עם אינסוף תלונות לגבי מנוע סדרת ה500 של הונדה.
ג'וני די, אני לא חושב שהוא מתבכיין כלל, הוא פשוט מאוכזב, בסופו של עניין מדובר באופנוע חדש של הונדה, אך לא מצא לא הונדה ולא חדש בכלי הזה, ברור שזה מתסכל.
מסכים עם התסכול, כשאעבור לארבע פעימתי כדי לו לא לאכול שמן בכלל!
אבל בכל מקרה אם זה המצב בכל העולם אפשר לארגן תביעה ייצוגית.