הונינג מקצועי לא עושים עם מברגה.
כדי לעשות הונינג טוב ואיכותי חייב מכונה ומכשור מיוחד דו שלבי זה מה שנעשה במפעלים שמייצרים מנועים היום אפילו חלקם מריצים תהליך עם 3 שלבים ולפעמים יותר תלוי צלינדר.
אחרי שעשיתה הונינג הכנסתה כמויות אדירות של חומר אברזיבי למנוע לך תשטוף אותו וזה אף פעם לא יוצא סופית.
אז אם נניח שבמקרה אידיאלי יש 100 שעות מנוע
הרכבנו על צלינד ובוכנה תקינים רינגים ללא הונינג נקבל כ80 שעות מנוע
אבל אם עשינו הינינג לא איכותי נקבל כ30-50 שעות מנוע בלבד ועם המון בעיות נוספות בשאר הריכיבים מעבר לצלינדר ,בוכנה ,רינגים.
אז ללא מכשור ונסיון מתאים הונינג מסב יותר נזק מתועלת.
מתי כן חיי הונינג? אם הוחלף סליב או בוצעה חריטה בצלינדר ואז אין מנוס וחייב הונינג.
מתי עוד חייב? כשהצלינדר ממש שחוק לרמה של זכוכית לחלוטין ללא שום הונינג נראה לעין שזה מקרה שלרוב לא קיים היום כי לרוב במצב הזה כבר חייב להחליף סליב.
אז בגדול הנזק מהנונינג גדול מהתועלת ברוב המקרים עדיף לא להיתעסק בזה כשלא חייבים
Sent from mTalk using windows 10 mobile