באופנוע מנגנון ייצור החשמל קצת שונה - אין אלטרנטור, יש גנרטור (סלילים) שמייצר AC ומיישר\מייצב (regulator/rectifier) שמעביר ל-DC ומייצב את המתח.
בד"כ הוא גם זה שהולך ראשון - מיישר\מייצב זה רכיב שמתחמם.
לא מכיר את דאונטאון ספציפית, לכן המידע הוא כללי.
בכל מקרה, התקלה יכולה לקרות מכל שלושת הגורמים - מצבר, מיישר\מייצב וסלילים.
כדי לבדוק:
אם המצבר מניע את הכלי בלי בעיות ויכול לסחוב כמה וכמה התנעות - אז זה כנראה לא הוא, אבל בד"כ הוא החשוד הראשון.
כדי לדעת אם זה מיישר\מייצב או סלילים, מודדים מתח AC על כניסות מיישר\מייצב (בד"כ תלת-פאזי), אם הוא בטווח התקין עפ"י ספר רכב (25-70V בד"כ) - אז הבעיה היא במיישר\מייצב, אם אחת הפאזות נפגעה - אז זאת הבעיה.