בתור התחלה קצת רקע טכני לבעיה. לפני כחודש "טוגנו" הסלילים באופנוע שלי. לאחר החלפת הסלילים (ומי שחלץ פעם מגנטו באופנוע הזה יודע כמה זה PITA), נתקעתי שוב עם האופנוע באמצע העיר ללא חשמל במצבר. התעצבנתי, כעסתי, ופיניתי זמן שלא היה לי לאבחן את הבעיה.
נבדק המיישר ונמצא תקין, ולאחר חפירה קצרה נמצא האשם: הקונקטור שמחבר אותו ומאגד את ה+ וה- מהמצבר יחד עם שלושת הפזות של הסלילים - הקונקטור נמצא שרוף מעט ולכן המצבר לא נטען:
מכיוון שאני לא אוהב לעשות חצאי עבודה החלטתי שאני לא מסתפק בהחלפת הסלילים ומחליף את כלל מערכת הטעינה, דהיינו מיישר וחיווט איכותי, ובינתיים הלחמתי את החוטים ישירות.
מeasternbeaver.com הוזמן קיט חיווט ומאיביי הגיע מיישר מדגם משופר שנמצא בשימוש FJR1300 (FH012AA)
הקיט הגיע עם קונקטורים איכותיים אטומים למים, בית פיוז אטום למים, חוטים מנחושת "אמיתית" בדירוג 10C וטרמינלים (סופיות) איכותיים לא פחות. לטעמי שווה כל שקל. הקיט עלה קצת פחות מ200 ש"ח והמיישר קצת פחות מ400.
האופנוע הופשט אחר כבוד ממיכל ופלסטיקים שהפריעו
אותר המיישר הישן ופורק:
ונגדם מהצמה
המחבר לסלילים נחתך, לטובת החלפה באחד חדש שהוא חלק מהקיט
הולחמו סופיות חדשות ונעטפו בשרינק
והכל חווט וחובר מחדש
חדי העין יכולים לראות בתמונה המטושטשת מעט את המיישר מצד שמאל של המצבר ברווח העצום שהתפנה לאחר שתיבת האוויר הוסרה מהאופנוע. תכננתי להשתמש בתושבת של המיישר המקורי לטובת עיגון החדש אבל לצערי הברגים היו כל כך חלודים שהם פשוט נשברו, אז עד שלא אאלתר ברגים, המיישר תפוס בצורה מעט מאולתרת
אבל זה לא משנה כי הטעינה מצויינת והצופר נשמע חזק מאי פעם...
עריכה
לצערי אני לא מצליח לשבץ את התמונות כתמונות אלא רק כקישורים... עזרה מישהו?