ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
למי שמתעצל הסיכום כאן:

After evaluating four generations of the Gold Wing, from the GL1000 to the GL1500, Clement Salvadori concluded that it “has done nothing but get better in its role as a touring machine” (Rider, April 1990). Twenty-five years and another generation later, his claim still holds true—it is an even more highly refined, well-integrated luxury tourer. But competition is closing in on all sides. BMW’s K 1600 GTL is lighter and more powerful (Rider, May 2012), and the Harley-Davidson Ultra Limited and Indian Roadmaster are as good or better in terms of wind protection, rider/passenger comfort, load capacity and standard features. The Gold Wing is ripe for a reboot, and we’re eager to see what tricks Honda has up its sleeve.
אם תקרא את המבחן, תראה שההונדה עולה על ההרלי בלא מעט פרמטרים (התנהגות כביש, מנוע, מתלים). לאור הטקסט הסיכום לא ברור.
ויש גם את ההשוואתי הזה ששם המסקנה הפוכה.

נדמה לי שלא תהיה הסכמה כאן. אם מדברים על אנשים שרכבו על אופנועים מסוג זה (ואני לא בניהם) יהיו כאלו שלא מוכנים לעלות על שום אופנוע אחר חוץ מהרלי ויהיו אחרים שיהיו מוכנים לעלות על כל אופנוע חוץ מהרלי. אין לזה שום קשר לתכונות מדידות אלא ל"תחושות" ו"הרגשות" - מגרש המשחקים של מחלקת השיווק.
אישית השתכנעתי שהרלי אינם גרועים כמו בעבר אבל לא השתכנעתי שזה state of mind (אפילו הויקטורי יותר טוב בזה) או אופנוע שאשאף אליו. כמו אייפון.