בכתבה מהיום בדה-מרקר (http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.3065094), מצויין שמהירותו הממוצעת של רכב שנכנס לגוש דן בשעות עומס הינו 11 קמ״ש.
הנזק השנתי למשק מוערך בכ-25 מיליארד שקל.
איחורים לעבודה, בעיות חניה, התנגשויות פוליטיות ומוניציפליות, זיהום אוויר, עומס כלכלי ועוד ועוד.
בעוד 10 שנים יתווספו 60 דקות (!!!!) לכל רכב בממוצע בנסיעת הבוקר לעבודה.
הפתרונות המוצעים:
1. סלילת כבישים נוספים
2. עצירת סלילת כבישים נוספים (אמיתי לגמרי)
3. מיסוי על תנועה
4. הגבלת תנועה בעיר
5. ייעול תחב״צ
6. הפרדת נתיבים
ועוד ועוד ועוד.
אולי חצי מילה בכל הכתבה על דו״ג ורק בהקשר השוואתי לכמות נסועה שנתית ביחס לרכבים אחרים.
איך יכול להיות שאף אחד לא נותן את הדעת לכלים דו גלגליים שהפכו למלכי העיר בכל כך הרבה מטרופולינים גדולים בעולם?