עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 33

אשכול: כאוס תחבורתי בישראל

  1. #16
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    283
    ציטוט נכתב במקור על ידי אביעד אברהמי צפיה בהודעה
    נכון מאוד.
    אבל עדיין - 4% דו-גלגלי מתוך מצבת כלי הרכב בישראל, זה לחלוטין לא פרופורציונלי. נמוך משמעותית מהמקובל באירופה למשל ונמוך ממה שאמור היה להיות פה.

    אתה צודק שדו-גלגלי לא מתאים לכולם, אבל בשנים שמוכרים פה 250 ו-300 אלף מכוניות פרטיות בשנה, 17 או 18 אלף דו-גלגלי זה בדיחה. יש המון משפחות שמחזיקות שניים או שלושה רכבים פרטיים. את אחד מהם אפשר להמיר לקטנוע קטן שאיתו זזים לעבודה וחזרה, ואת הקניות, הסעת הילדים או העברת הרהיטים עושים עם המכונית. זה לא בנוסף למצבת הרכב המשפחתית אלא במקום אחד הרכבים.
    נכון, אך צריך לזכור שאת הדו גלגלי האחד הזה יחליף רכב שככל הנראה יחשב כמשני במשפחה ולא עיקרי, כאמור גם עלות האחזקה שלו תהיה כזו ולא אמורה להיות גבוהה מדי,
    דרך פשיטת הרגל לא רחוקה בזה שמספיק להחליף את הרכב המשני הזה בכלי דו גלגלי שעלות הביטוח והטיפולים שלו אסטרונומית.

    לנו יש כלי רכב אחד חדיש שהאשה נוסעת איתו כל בוקר עם הילדים לגן ואז לעבודה שנמצאת מחוץ לעיר, לי היה אופנוע פרטי שהיה לי מאוד קשה להחזיק לפני שקיבלתי כלי כזה מהעבודה,
    מצב כזה שיהיה לנו את הרכב ועוד אופנוע פרטי פשוט לא יכול לקרות, מאוד עצוב אך בנוסף לרכב הראשי, החזקת רכב ידני קצת ישן אך די אמין אפשרית בהחלט, והרבה יותר זולה מלהחזיק כלי רכב דו גלגלי.

    וברור שתחבורה ציבורית לא באה בחשבון, כי אין תחבורה ציבורית הולמת במחיר הגון איפה שאני גר, וזה בפרברים.

    כך שבמקרה שלי זה טוב ואני יכול להסתדר עם רכב ודו גלגלי כל עוד אני לא משלם על החזקת האופנע, אך במידה ולא היה לי אופנוע מהעבודה, פשוט לא הייתי יכול להגיע למצב כזה שאתקע את אשתי והילדים עם רכב ישן ולא בטיחותי, אלא חייבים רכב חדיש ככל האפשר כרב ראשי שגם ישמש לנסיעות לגן ולעבודה של האשה, ואני זה שאקח את הרכב הזול לקניה ואחזקה, ומהניסיון שלי, עדיף רכב ישן ידני ואמין אפילו עם עלות הדלק בפקקים מאשר להחזיק כלי דו גלגלי משומש לנסיעות כאלה, כי עלויות התחזוקה שלו פשוט אבדון.

  2. #17
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    63
    לגביי המיסוי על תנועה, אני לא אומר שזה אסון, מומלץ לראות: http://www.ted.com/talks/jonas_elias...ms?language=he

    מה שאני כן אומר זה שצריך פתרון משולב מהרבה גורמים שאחד המשמעותיים בהם הוא דו״ג, ושהפתרונות המיושמים היום הם כוסות רוח למת.

  3. #18
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של MasterOz
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    1,375
    אני רק לעצבן...
    איזה כיף לומר דברים נכונים, להתעצבן, אבל לא לעשות כלום.
    מואי כיף...!

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    עוז את מהפכן בנשמה, ונשמה של מהפכן כורסא....
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  5. #20
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    מקרה קלאסי של ביצה ותרנוגלת
    אין תחבורה ציבורית ראוייה , היום אי אפשר לנסוע בתחבורה ציבורית ולכן חייבים לקנות כלי רכב.
    עכשיו הלכתי ורכשתי כלי רכב , איזו סיבה יש לי לנסוע בתחבורה ציבורית שאינה מתפקדת ולא פועלת בשתבוב וחגים.
    זה אומר היה ובחרתי להשתמש בתחבורה ציבורית אין לי איך לצאת מביתי הקט בשישי שבת חגים מועדים ראשון בבוקר חמישי בערב , טוב הבנתם.
    חוץ מזה שאני גר בישוב שעובר אוטובוס אחד כל שעתיים שלא נמצא ממש קרוב אל בייתי. שהוא יקח אותי לרכבת שמאחרת.והתחנה פתוחה לרוחות\חום. אחר"כ אני צריך ללכת 15 דקות מתחנת הרכב למקום עבודתי. זה כיך באפריל אבל ממש לא כיף באוגוסט \ינואר
    אני אמשיך לצערי להחזיק רכב בישראל לפחות בעשור הקרוב עד שמכוניות מעופפות יאספו אותי מביתי הקט.

  6. #21
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    63
    ציטוט נכתב במקור על ידי MasterOz צפיה בהודעה
    אני רק לעצבן...
    איזה כיף לומר דברים נכונים, להתעצבן, אבל לא לעשות כלום.
    מואי כיף...!
    יש לך נקודה?
    או מטרה?

  7. #22
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של MasterOz
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    1,375
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    עוז את מהפכן בנשמה, ונשמה של מהפכן כורסא....
    דווקא אני מאלו שעושים, תמיד.
    נמאס לי לעשות, או לנסות לעשות...אז אתה לא שומע אותי מתלונן.
    אוכל את מנת הצואה שלי, כל יום, בשקט,
    אז הכל חוזר עליך וקקה בידך.
    האדם האחרון שיתרום לחברה, או במקרה הזה לכנופיית הרוכבים בישראל...יהיה אני.
    אני אוכל את המנה שלי ושותק, אתה ושכמותך...אוכלים, אבל מתלוננים ולא עושים כלום.

    אי לכך ובהתאם לזאת, תן לי לסיים את המנה שלי בלי הפרעות.

  8. #23
    Senior Member הסמל האישי של torquser
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    643
    ציטוט נכתב במקור על ידי MasterOz צפיה בהודעה
    אז הכל חוזר עליך וקקה בידך.

  9. #24
    Senior Member הסמל האישי של torquser
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    643
    ציטוט נכתב במקור על ידי omer צפיה בהודעה
    הפתרונות המוצעים:
    1. סלילת כבישים נוספים
    ציטוט מתוך הכתבה:

    'הקונסנזוס במחקר התחבורה המודרני גורס כי סלילת כבישים אינה יעילה נגד פקקים, שכן היא מעודדת את העלייה בשימוש במכוניות, ועד מהרה מדביקים הביקושים, הגלויים והסמויים, את הרחבת התשתיות.'
    נערך לאחרונה על ידי torquser; 13-09-2016 בשעה 12:44. סיבה: ציטוט מתוך הכתבה

  10. #25
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    מקרה קלאסי של ביצה ותרנוגלת
    אין תחבורה ציבורית ראוייה , היום אי אפשר לנסוע בתחבורה ציבורית ולכן חייבים לקנות כלי רכב.
    עכשיו הלכתי ורכשתי כלי רכב , איזו סיבה יש לי לנסוע בתחבורה ציבורית שאינה מתפקדת ולא פועלת בשתבוב וחגים.
    זה אומר היה ובחרתי להשתמש בתחבורה ציבורית אין לי איך לצאת מביתי הקט בשישי שבת חגים מועדים ראשון בבוקר חמישי בערב , טוב הבנתם.
    חוץ מזה שאני גר בישוב שעובר אוטובוס אחד כל שעתיים שלא נמצא ממש קרוב אל בייתי. שהוא יקח אותי לרכבת שמאחרת.והתחנה פתוחה לרוחות\חום. אחר"כ אני צריך ללכת 15 דקות מתחנת הרכב למקום עבודתי. זה כיך באפריל אבל ממש לא כיף באוגוסט \ינואר
    אני אמשיך לצערי להחזיק רכב בישראל לפחות בעשור הקרוב עד שמכוניות מעופפות יאספו אותי מביתי הקט.
    +88
    לדעתי, קלעת בול. אבל כדי להרחיב, אוסיף עוד בעיה שנוגעת ללא מעט אנשים:
    רכב מהעבודה - נוחות, תמורת הרבה כסף. לא מעט אנשים בוחרים בזה. אבל הנוחות הזאת לרוב גם כוללת דלק. כל עוד אתה מחזיק רכב פרטי (או לא מחזיק רכב כלל) - אתה מחלק עלויות בינו לבין התחבורה הציבורית, אם אתה משתמש בה מדי פעם. ברגע שאתה מחזיק רכב מהעבודה - נסיעה בתחבורה הציבורית הופכת להפסד כסף טהור, אז למה לטרוח.

  11. #26
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    זה מצחיק כי גם כשמשקיעים בתחבורה הציבורית כמו הרכבת הקלה אז הרבה אנשים הם כבר אנטי באוטומט, לא עושים-בוכים, עושים-בוכים. אני לא יודע איך תהייה הרכבת הקלה בגוש דן אבל אני דווקא אופטימי, לראיה הרכבת הקלה בירושלים שהושמצה וסה"כ מצליחה יפה לפי המספרים ויש עוד קווים חדשים בתכנון.
    אם היו אומרים לי שיש לי תחבורה ציבורית יעילה ומהירה לעבודה, האם הייתי מוותר אפילו על האופנוע בחלק מהמקרים-יש מצב שכן ואני מאמין שגם בעלי הרכבים.

    ברור שלמדינה יש אינטרס להמשיך להרוויח מהמיסוי של הרכבים והדלק, אני מקווה שקו החשיבה הזה יתהפך מתישהו כשיבינו כמה המשק והאזרחים מפסידים מכל הפקקים, הזיהום וכו'.
    מהצד השני המדינה צריכה גם לעודד שימוש בתח"צ-וגם מקומות העבודה צריכים לתמרץ עובדים במקום לדחוף להם פחיות ליסינג, וכן אני בעד אגרות גודש וכמובן נתיבי תח"צ.

    יש לנו עוד דרך ארוכה.
    Tracer 900

  12. #27
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי Paz צפיה בהודעה
    זה מצחיק כי גם כשמשקיעים בתחבורה הציבורית כמו הרכבת הקלה אז הרבה אנשים הם כבר אנטי באוטומט, לא עושים-בוכים, עושים-בוכים. אני לא יודע איך תהייה הרכבת הקלה בגוש דן אבל אני דווקא אופטימי, לראיה הרכבת הקלה בירושלים שהושמצה וסה"כ מצליחה יפה לפי המספרים ויש עוד קווים חדשים בתכנון.
    אם היו אומרים לי שיש לי תחבורה ציבורית יעילה ומהירה לעבודה, האם הייתי מוותר אפילו על האופנוע בחלק מהמקרים-יש מצב שכן ואני מאמין שגם בעלי הרכבים.

    ברור שלמדינה יש אינטרס להמשיך להרוויח מהמיסוי של הרכבים והדלק, אני מקווה שקו החשיבה הזה יתהפך מתישהו כשיבינו כמה המשק והאזרחים מפסידים מכל הפקקים, הזיהום וכו'.
    מהצד השני המדינה צריכה גם לעודד שימוש בתח"צ-וגם מקומות העבודה צריכים לתמרץ עובדים במקום לדחוף להם פחיות ליסינג, וכן אני בעד אגרות גודש וכמובן נתיבי תח"צ.

    יש לנו עוד דרך ארוכה.
    חד משמעית נכון, ככל שיתרבו הקווים וככל שהנגישות תהיה נוחה וקלה יותר
    אפשר יהיה לוותר על הרכב ולעבור לרכבת.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  13. #28
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    לוקח לי 20 דקות להגיע לעבודה באופנוע.
    40 דקות באוטו.
    90 דקות באוטובוס.
    אני אפילו לא מבין איך זה ככה.
    לפי גוגל, אני מגיע לעבודה ברגל ב90 דקות.

  14. #29
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    ^^^^
    מחזק את ניר,
    לוקח לי 25 דקות לעבודה על הקטנוע, כולל ההתארגנות לפני ואחרי הנסיעה (מיגון וקשירות)
    50-75 דקות ברכב
    55-90 דקות באוטובוס.
    בשנת 20שקר כלשהו תהיה רכבת קלה מראשון לת"א/הרצליה אבל אז אני כנראה כבר אהיה בפנסיה, עם כמה מיליונים בבנק (סביר בערך כמו הרכבת הקלה).

  15. #30
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    לא ספרתי את כל ההתעסקות עם הציוד וקשירה וכיסוי, אפשר להוסיף עוד 10 דקות לכל כיוון אצלי באופנוע

אשכולות דומים

  1. השקה מקומית: אופנועי SWM בישראל
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 25-06-2016, 23:40
  2. קימקו דאונטאון 250 הושק בישראל
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 04-03-2016, 19:01
  3. המדינה מתחילה לעודד דו-גלגלי כפתרון תחבורתי?
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 18-12-2015, 18:10
  4. Z800e למה אין אותו בישראל?
    על ידי Yadin Tal בפורום כללי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 09-09-2015, 10:49
  5. ריזומה בישראל ? (rizoma)
    על ידי Agal בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 16-06-2015, 07:54

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO