אין שום הבדל שתוכל לכמת אותו ולקבוע איזשהו סף לגבי כל דבר שהוא. ההבדל בצריכת הדלק נובע מהתנגדות האויר בעיקר, מתי זאת הופכת למשמעותית ומתי מתחיל להיות אכפת לך - אלה לא שאלות טכניות והתשובה אליהן היא סובייקטיבית.
יש 2 עקרונות קצת סותרים בנושא:
א) ככל שהסל"ד יותר גבוה לאותו הילוך, משקל ושאר התנאים, כך המאמץ על המנוע גדל. אין שום סף שמתחתיו המאמץ "לא מורגש" ומעליו המאמץ "כן מורגש".
ב) אם המנוע לא מתאמץ כלל והבעירה שלו לא אפקטיבית לאורך זמן, הוא צובר פיח ויעילותו יורדת.