^^^
פות"ש טייס כבר כמה עשורים.
וההשוואה שלך גרוטסקית. תכף תספר לנו על העילפון והורטיגו שאתה מקבל מכוחות הג'י של הוי שלך בסיבוב מוצא.
הבעיה?... אני אסביר לאט כדאי שתבין מהר.
כשאתה בן 17 ועובר מבדקים לקורס טייס בודקים אותך פיזיולוגית, נפשית ואת ההיסטוריה שלך נכון?
למה?
כי בסופו של קורס תעלה על מכונה ששווה מיליונים ויש לה ביצועי על המצריכים פיזיולוגיה ויכולות מאד מיוחדות.
בשביל לרכב על מכונת על בעלת שתי גלגלים, אתה עושה טסט זהה בכל מגוון הנפחים וצריך רק כיס עמוק
בשביל להמריא על כלי שמצריך קישורים של טייס קרב, ללא האימונים, הסימולטורים, המדריך צמוד, ההכנה המנטלית
והלימודים, לפחות רצוי שהבריאות שלך תהיה מושלמת.
עכשיו מי שחושב שנפח נמוך הוא ערובה לחיים ארוכים, או פחות צרות, שיחשוב שוב...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
^^^
פות"ש טייס כבר כמה עשורים.
וההשוואה שלך גרוטסקית. תכף תספר לנו על העילפון והורטיגו שאתה מקבל מכוחות הג'י של הוי שלך בסיבוב מוצא.
שושנים, אתה טועה בהקבלה.
כדי לעלות על מטוס (אפילו לא קרב, פייפר) אתה אכן צריך לעבור בדיקת רפואיות וכו'. אם עברת אותן כי הבודק עשה עבודה מחורבנת זו לא בעיה שלך, אלא של מי שהסמיך את אותו בודק. יתרה מכך, אם לא עברת בדיקה מסויימת (רפואית או אחרת) ויש לך מספיק פרוטקציה תוכל להיבדק שוב ויתכן שבפעם השניה תעבור, מסיבה זו או אחרת. פות''ש כאן לא הגיע במטרה לרמות את בודקות הראיה/בוחני הרישוי/אלוהי הדו''ג אלא ניסה שוב והצליח. אני מניח שהוא מספיק בוגר ואחראי כדי להחליט בינו לבין עצמו אם הוא מסוגל 'להטיס' את מכונת העל הדו''גית שלו (שלפי מה שכתוב כאן יותר דומה ללהטיס כדור פורח מאשר מטוס קרב). המדינה ומחוקקיה לדורותיהם לא יודעים מימינם או משמאלם בנושא הזה ובעוד המון נושאים, וקובעים חוקים די שרירותיים שמתבססים במקרה הטוב על חוקי המנדט, הרי כמו שאמרת, במה זה פחות מסוכן ליסוע באופנוע a1? תאונה בכביש מהיר על דיוק 390 או ג'וירייד 125 תיתן תוצאה זהה במקרה הטוב לזו שעל טיל חלציים טיפוסי...
נערך לאחרונה על ידי moonshield; 26-09-2016 בשעה 21:43.
ככה זה באנגליהIf you have been refused a licence because of your eyesight, then before you can drive again, you must be able to satisfy the authority that your vision is 6/12 with one or both eyes, and that you have a satisfactory field of vision. A visit to an optometrist with the necessary equipment to evaluate your visual field is required.
אתה מנופף באמירה הזו, אבל היא לגמרי לא נכונה.
בכל מקרה בו יש שאלה של אשמה, נבדקת המעורבות של כל הצדדים הנוגעים לעניין, והאשמה יכולה להתחלק בין כל הגורמים. לפעמים זה נקרא "רשלנות תורמת".
אם העניין הזה יגיע (חס וחלילה, מקווה שלעולם זה לא יעמוד למבחן המציאות) לבית משפט, ברור שמירב האשמה תפול על הבודקות שלא עשו את עבודתן נאמנה, אבל כל שופט בר דעת יטיל חלק מהאחריות אל פות"הש שאומר פה במפורש שהוא יודע וידע בזמן אמת שהבדיקה לא נעשתה כראוי. החוק לא מתיר לך לעצום עיניים, ואתה תצטרך לעבוד קשה כדי להוכיח תום לב במקרה כזה.
אם עשית רישיון על רכב, אבל ברישיון שקיבלת הביתה כתוב שיש לך רישיון על אופנוע כבד ועל משאית, זה אומר שבגלל שמישהו עשה טעות מותר לך לרכב על אופנוע למרות שמעולם לא למדת לנהוג על כזה?
סורי על ההקפצה
מבעלי ניסיון / אופטמיטריסט
שלום,
יש לי שאלה
בדיקת ראייה לרישיון פרטי + דו גלגלי - בדרגת A1
יש לי שאלה,
לאבא שלי יש עין עצלה מגיל קטן
יש לו רישיון נהיגה מגיל 18 לרכב פרטי ולדוד גלגלי בדרגה A1
מגיל 70 מבקשים חידוש רישיון נהיגה לצורך בדיקות רפואיות שגרתיות עם חתימה מרופא משפחה ובדיקת ראייה אצל אופטמיטריסט
כל השנים כשהיה עושה חידוש רישיון עם בדיקות רפואיות וראייה זה לא גרם לבעיה
קיימות תקנות חדשות היום ?
מהן הדרישות בבדיקת ראייה לרכב פרטי ודוד גלגלי בדרגה A1 ?
לדוגמא : עין אחת הוא רואה 6/6 לרחוק והעין השנייה היא "עין עצלה" שלא רואה טוב לרחוק וגם השדה ראייה בעין עצלה לא בשיא
תודה.
לא ידוע לי על תקנות חדשות.
זו אותה הבדיקה רק בתדירות יותר גבוהה בגלל הגיל.
רישיון A יש בדיקה יותר מחמירה (אם אני זוכר נכון צריך 6\12 ב2 העיניים במרום רק באחת ושדה ראייה יותר גדול, 140 במקום 120).