אז אמנם ראיי מצליח "לתפור" את הדירוג ממש בסיום, אבל ההימור המחושב של דיוויס הביא הביתה את התוצאה היותר חשובה מבחינתו.
נראה שג'וני ראיי מבין שבשלב הזה, כדי לקחת את האליפות השניה שלו, עליו קודם כל לחצות את קו הסיום, מה שאומר פחות קרבות מרפקים ולקיחת סיכונים מיותרים. זה לא אומר שראיי נותן לכל אחד שמבקש פשוט לעבור אותו, אבל זה כן אומר שכנראה נראה אותו במרוצים הקרובים מוותר על מיקום (תלוי למי...) לטובת צבירת נקודות נוספות שיקרבו אותו למטרה.
אגב, היום בפעם הראשונה העונה, ראיי מסיים מרוץ שלא על הפודיום. בעונה שעברה זה קרה לו רק פעמיים (באותו סבב...) - ביום שהבטיח לעצמו את האליפות.
גם אז, היה זה הסבב השלישי לפני תום העונה (בשנה שעברה זה היה בסבב בחרז, שהתקיים לפני מגני-קור).
ולבקשת הקהל, כמה מילים על המסלול עצמו בחסות גוגל:
ממוקם במרכז צרפת פחות או יותר במחצית הדרך בין פריס ולבין ליון, מרחק נסיעה של 3 שעות בערך מכל אחת מהן.
מארח מאז שנות התשעים אליפויות מוטוריות שונות, הן של רכבים והן של אופנועים, לרבות ה-motogp, מרוץ 24 השעות, פורמולה 1, ועוד.
בשנת 2003 עבר מספר שינויים כך שיתאים למגוון רחב יותר של תחרויות, ובתוך כך שונו גם הפנייה האחרונה ואופן הכניסה לפיטס - שינויים בעלי משמעות אסטרטגית בכל הנוגע לכניסה ויציאה מהפיטס.
מעניין שכמה מהשיאים שנקבעו שם מחזיקים עדיין שנים רבות, וזאת כנראה נוכח העובדה שלא בכל הזדמנות שמגיעים אל המסלול מקבלים תנאי מזג אויר אידיאליים, בדיוק כמו שקרה במקצה הדרוג היום... כדוגמא ניתן להביא את שיא הדירוג של ג'ונתן ראיי ב-2011 ע"ג ההונדה בקטגורית הסופרבייק, את שיא הדירוג של קאל קראטשלו (...) מ-2009 ע"ג ה-R6 בקטגורית הסופרספורט, ואת שיא ההקפה (במרוץ) השייך למיכאל שומאכר - מ-2004!
מחר כנראה(?) יהיה יבש - מה שאומר שלדיוויס יש סיכויים טובים לנצח פעם נוספת לאור האימונים החופשיים בשישי שאותם הוא הוביל. מצד שני, עם כל ההערכה, לא הייתי מהמר עליו בעיניים עצומות שכן האופוזיציה שלו לא הולכת לוותר בכזו קלות. יהיה מעניין!