עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 27

אשכול: מצערת קפצה בפתאומיות לפול טורים באופנוע חדש

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    13

    מצערת קפצה בפתאומיות לפול טורים באופנוע חדש

    אהלן,
    במהלך נסיעה איטית (כ5-10 קמ"ש) המצערת באופנוע קפצה בפתאומיות לפול טורים, האופנוע נתקע במדרכה והרוכב הועף מהאופנוע. מדובר במוטו גוצי V7 stone בן שבועיים.

    חיפשתי באינטרנט על עוד מקרים שמצערת קפצה בפתאומיות לפול טורים ולא מצאתי כל כך מקרים.
    מאיזו סיבה יכולה להיגרם תקלה כזו?

    אין לי השערה ממה נגרמה התקלה מכיוון ואין לי ידע בנושא כל כך
    2 סיבות שבגללן חשבתי שיכלה לקרות התקלה הן:
    1. כבל מצערת או אחד החלקים המכניים בדרך נתפס/קפץ למצב של פול טורים
    2. במידה ומעורב בקר אלקטרוני במערכת אולי קרתה בו תקלה שגרמה לכך

    אשמח לקבל מידע בנושא כמו סיבות לתקלה ולשמוע על עוד מקרים אם מישהו מכיר.
    תודה

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    מה יש לך שם? Fly by wire או כבל גז?

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    https://www.google.co.il/search?q=v7...Pcpk4i3Y1DM%3A

    מצערת חשמלית

    אם זה קרה לך מקווה שאתה בסדר ולהבא אפשר להשתמש בכפתור הדימום.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    13
    מצערת חשמלית = fly by wire?
    מצטער על הבורות, פשוט לא בקיא במושגים.

    ההיגיון אומר שאם זה הייתה מצערת כבל אז לא סביר שתעלה בפתאומיות לפול טורים (האופנוע היה בנסיעה במהירות איטית ללא נגיעה במצערת כלל), לכן אפשר להגיד שכנראה קרתה תקלה בבקר של המצערת החשמלית?

    אפשר להגיד ששורה תחתונה הייתה תקלה באופנוע?

    למען האמת זה קרה לאבי, ואנחנו מנסים לחפש מה יכל לגרום לתקלה.
    האופנוע נמצא במוסך, מחר או אחרי החג נקבל מהם תשובה ורוצים להיות מוכנים לתשובה כדי להחליט אם היא הגיונית.
    אבי עף מהאופנוע כמו שרשמתי וחוץ מכאבים עזים בגוף מרגיש בסדר. במזל זה לא קרה בנסיעה מהירה או בכביש

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    כן זה אומר שאין כבל.

    ברור שהתקלה באופנוע והיא חמורה מאוד..מזל שנגמר ככה.
    שירגיש טוב.

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    13
    תודה על איחולי ההחלמה ועל המענה!

    קראתי בפורום בחול שקרה גם למישהו מקרה דומה שבהתנעה הטורים קפצו ישר ל6000 ולאחר מכן הורגשה ירידה בעוצמה של המנוע. (בסופו של דבר הוחלף לו בקר והבעיה הסתדרה)

    האם עולים לך עוד רעיונות שיכולים להוביל לתקלה כזו באופנוע עם מצערת חשמלית?
    נאמר לי שיכול להיות דליפה של אוויר בסעפת יניקה שגרמה לתקלה או חיישן חמצן תקול

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי Igold צפיה בהודעה
    תודה על איחולי ההחלמה ועל המענה!

    קראתי בפורום בחול שקרה גם למישהו מקרה דומה שבהתנעה הטורים קפצו ישר ל6000 ולאחר מכן הורגשה ירידה בעוצמה של המנוע. (בסופו של דבר הוחלף לו בקר והבעיה הסתדרה)

    האם עולים לך עוד רעיונות שיכולים להוביל לתקלה כזו באופנוע עם מצערת חשמלית?
    נאמר לי שיכול להיות דליפה של אוויר בסעפת יניקה שגרמה לתקלה או חיישן חמצן תקול
    החיישנים שציינת אחראים על תערובת,בגדול,המחשב יכול להתערב במצערת בצורה עדינה של קיזוז לפה ולשם מעינייני תערובת אבל בשום אופן לא כמו שתיארת.

    במצב של תערובת ענייה - דליפת אוויר - אם תהיה התערבות היא בהכרח תהיה בכיוון ההפוך (קיזוז שנוטה לסגירה לא לפתיחה).
    הייתה בעיה דומה בטויוטה,בסוף לפי מה שאני זוכר התברר, שזה היה בעיה של השראה מגנטית כתוצאה מחומר שהיה מתפורר או מתכת לא נכונה שנבחרה לבקר מצערת,מה שהיה מדמה מצב של פול גז בזמן שהפדל הייתה כמעט רפויה.

    בכללי,ברגע שיש דליפת אוויר המחשב מפצה עליה בפתיחה יותר ארוכה של המזרקים או במעגל סרק ע"י סגירה של שסתום IAC שאני לא בטוח שקיים באופנועים (idle air control).

    לגבי חיישן חמצן,התפקיד שלו הוא לתת פידבק למחשב על מה שהוא כרגע שרף ולפי זה המחשב קובע אם להוסיף או להחסיר דלק ואיך לנהל את ההצתה - לקדם או לאחר.
    אפשר להסתכל על החיישן חמצן כמו על מבקר איכות בסוף תהליך ייצור במפעל,ברגע שהחיישן חמצן תקול יכולות להופיע תופעות של תערובת ענייה או עשירה מידיי.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 02-10-2016 בשעה 11:33.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    הייתי ממקד את כל החיפושים במערכת של המצערת החשמלית, יש בספר המוסך פרוצדורה איך לבדוק את תקינותה.

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    13
    שאלתי בפורומים בחול, המצערת פותחת באמצעות כבל פרפר שמכניס אוויר.
    על הפרפר יש פוטנציומטר שנותן חיווי לבקר על כמה הפרפר פתוח ובהתאם הבקר מזריק דלק.

    כולם הסכימו שבשיטה זו של פעולת המצערת אין מצב שבגלל תקלה אלקטרונית המצערת נפתחה עד הסוף מהסיבה הבאה:
    אם הייתה תקלה בבקר/בפוטנציומטר והיו נותנים חיווי לפתיחת מצערת מלאה - היה מוזרק דלק יותר מיחס האוויר שנכנס (כי בעצם הפרפר נשאר במצב כמעט סגור) והמנוע היה כבה.

    לכן הגורם לתקלה היה חייב להיות שאיכשהו הפרפר נפתח עד הסוף.. פשוט תעלומה
    גם מקרה שקרה לא מזמן לעוד אופנוע של מוטוגוצי (גריסו) לא נפתר

    מחר כנראה נשמע תשובה מהמוסך ונראה מה הם אומרים
    פשוט מפחיד

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    מה שאומר שאין לך מצערת חשמלית fly by wire אלה כבל שמחובר לגוף מצערת עם חיישן TPS

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    לא נראה כאן כבל.





  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    לא נראה כאן כבל.




    תקראו לי שתחליטו

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    בתור האוטוריטה האירופאית נבחרת לפסוק

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    בתור האוטוריטה האירופאית נבחרת לפסוק
    מהתמונה נראה FLY BY WIRE והאמת כבל גז (מכני) תקוע מרגישים אבל FLY BY WIRE שמחליט לפתוח מצערת לא מרגישים כלום חוץ מההתנגשות הבלתי נמנעת.
    TPS תקול יגרום לכיבוי מנוע ולא למכת גז כי הפרפר לא פתוח ונגיד הTPS ישלח אות שגוי של מצערת פתוחה המנוע יחנק.

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    13
    אם זה FLY BY WIRE אז למה יש לאופנוע TPS? (או שזה לא מחייב שיש TPS רק במצערת עם כבל)
    אני מבולבל כבר..

    Dresdner, מוקדם יותר אמרת שלאופנוע אין fly by wire אלא פרפר עם חיישן TPS.
    בוודאות מהתמונה זה fly by wire?

אשכולות דומים

  1. מנוע נחנק בעת פתיחת מצערת
    על ידי svechinsky בפורום פורום טכני
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 06-12-2015, 17:50
  2. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 20-11-2015, 10:19
  3. שחזור תכנים ישנים מפול גז
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 30
    הודעה אחרונה: 05-10-2015, 05:08
  4. ידית מצערת קשה
    על ידי robif בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 02-07-2015, 11:11
  5. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 29-06-2015, 18:31

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO