מה יש לך שם? Fly by wire או כבל גז?
אהלן,
במהלך נסיעה איטית (כ5-10 קמ"ש) המצערת באופנוע קפצה בפתאומיות לפול טורים, האופנוע נתקע במדרכה והרוכב הועף מהאופנוע. מדובר במוטו גוצי V7 stone בן שבועיים.
חיפשתי באינטרנט על עוד מקרים שמצערת קפצה בפתאומיות לפול טורים ולא מצאתי כל כך מקרים.
מאיזו סיבה יכולה להיגרם תקלה כזו?
אין לי השערה ממה נגרמה התקלה מכיוון ואין לי ידע בנושא כל כך
2 סיבות שבגללן חשבתי שיכלה לקרות התקלה הן:
1. כבל מצערת או אחד החלקים המכניים בדרך נתפס/קפץ למצב של פול טורים
2. במידה ומעורב בקר אלקטרוני במערכת אולי קרתה בו תקלה שגרמה לכך
אשמח לקבל מידע בנושא כמו סיבות לתקלה ולשמוע על עוד מקרים אם מישהו מכיר.
תודה
https://www.google.co.il/search?q=v7...Pcpk4i3Y1DM%3A
מצערת חשמלית
אם זה קרה לך מקווה שאתה בסדר ולהבא אפשר להשתמש בכפתור הדימום.
מצערת חשמלית = fly by wire?
מצטער על הבורות, פשוט לא בקיא במושגים.
ההיגיון אומר שאם זה הייתה מצערת כבל אז לא סביר שתעלה בפתאומיות לפול טורים (האופנוע היה בנסיעה במהירות איטית ללא נגיעה במצערת כלל), לכן אפשר להגיד שכנראה קרתה תקלה בבקר של המצערת החשמלית?
אפשר להגיד ששורה תחתונה הייתה תקלה באופנוע?
למען האמת זה קרה לאבי, ואנחנו מנסים לחפש מה יכל לגרום לתקלה.
האופנוע נמצא במוסך, מחר או אחרי החג נקבל מהם תשובה ורוצים להיות מוכנים לתשובה כדי להחליט אם היא הגיונית.
אבי עף מהאופנוע כמו שרשמתי וחוץ מכאבים עזים בגוף מרגיש בסדר. במזל זה לא קרה בנסיעה מהירה או בכביש
כן זה אומר שאין כבל.
ברור שהתקלה באופנוע והיא חמורה מאוד..מזל שנגמר ככה.
שירגיש טוב.
תודה על איחולי ההחלמה ועל המענה!
קראתי בפורום בחול שקרה גם למישהו מקרה דומה שבהתנעה הטורים קפצו ישר ל6000 ולאחר מכן הורגשה ירידה בעוצמה של המנוע. (בסופו של דבר הוחלף לו בקר והבעיה הסתדרה)
האם עולים לך עוד רעיונות שיכולים להוביל לתקלה כזו באופנוע עם מצערת חשמלית?
נאמר לי שיכול להיות דליפה של אוויר בסעפת יניקה שגרמה לתקלה או חיישן חמצן תקול
החיישנים שציינת אחראים על תערובת,בגדול,המחשב יכול להתערב במצערת בצורה עדינה של קיזוז לפה ולשם מעינייני תערובת אבל בשום אופן לא כמו שתיארת.
במצב של תערובת ענייה - דליפת אוויר - אם תהיה התערבות היא בהכרח תהיה בכיוון ההפוך (קיזוז שנוטה לסגירה לא לפתיחה).
הייתה בעיה דומה בטויוטה,בסוף לפי מה שאני זוכר התברר, שזה היה בעיה של השראה מגנטית כתוצאה מחומר שהיה מתפורר או מתכת לא נכונה שנבחרה לבקר מצערת,מה שהיה מדמה מצב של פול גז בזמן שהפדל הייתה כמעט רפויה.
בכללי,ברגע שיש דליפת אוויר המחשב מפצה עליה בפתיחה יותר ארוכה של המזרקים או במעגל סרק ע"י סגירה של שסתום IAC שאני לא בטוח שקיים באופנועים (idle air control).
לגבי חיישן חמצן,התפקיד שלו הוא לתת פידבק למחשב על מה שהוא כרגע שרף ולפי זה המחשב קובע אם להוסיף או להחסיר דלק ואיך לנהל את ההצתה - לקדם או לאחר.
אפשר להסתכל על החיישן חמצן כמו על מבקר איכות בסוף תהליך ייצור במפעל,ברגע שהחיישן חמצן תקול יכולות להופיע תופעות של תערובת ענייה או עשירה מידיי.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 02-10-2016 בשעה 11:33.
הייתי ממקד את כל החיפושים במערכת של המצערת החשמלית, יש בספר המוסך פרוצדורה איך לבדוק את תקינותה.
שאלתי בפורומים בחול, המצערת פותחת באמצעות כבל פרפר שמכניס אוויר.
על הפרפר יש פוטנציומטר שנותן חיווי לבקר על כמה הפרפר פתוח ובהתאם הבקר מזריק דלק.
כולם הסכימו שבשיטה זו של פעולת המצערת אין מצב שבגלל תקלה אלקטרונית המצערת נפתחה עד הסוף מהסיבה הבאה:
אם הייתה תקלה בבקר/בפוטנציומטר והיו נותנים חיווי לפתיחת מצערת מלאה - היה מוזרק דלק יותר מיחס האוויר שנכנס (כי בעצם הפרפר נשאר במצב כמעט סגור) והמנוע היה כבה.
לכן הגורם לתקלה היה חייב להיות שאיכשהו הפרפר נפתח עד הסוף.. פשוט תעלומה
גם מקרה שקרה לא מזמן לעוד אופנוע של מוטוגוצי (גריסו) לא נפתר
מחר כנראה נשמע תשובה מהמוסך ונראה מה הם אומרים
פשוט מפחיד
מה שאומר שאין לך מצערת חשמלית fly by wire אלה כבל שמחובר לגוף מצערת עם חיישן TPS
אם זה FLY BY WIRE אז למה יש לאופנוע TPS? (או שזה לא מחייב שיש TPS רק במצערת עם כבל)
אני מבולבל כבר..
Dresdner, מוקדם יותר אמרת שלאופנוע אין fly by wire אלא פרפר עם חיישן TPS.
בוודאות מהתמונה זה fly by wire?