
נכתב במקור על ידי
מצמץ
המיגון הנפוץ והעיקרי בפני נזק לפרינג הצידי שלרוב נפגע בעת נפילה/החלקה - מאחר והוא בולט, הוא כמובן סליידרים בסגנון של ה-Aero.
יחד עם זאת, ניתן למגן אזורים ומכללים נוספים של האופנוע באמצעים כגון Bar End Sliders (שמגיעים לך כסטנדרט כמעט בכל אופנוע), Radiator protector, Swingarm sliders, engine sliders, Front Axle Slider ,Exhaust Sliders ושלל מיגונים נוספים שהם לאו דווקא ישמשו אותך בפועל (כתבתי באנגלית כדי שתוכל לחפש ברשת על מה אני מדבר).
הכל יעיל במידה זו או אחרת ועליך לשקול האם המיגון הנ"ל הכרחי ומצדיק את ההוצאה. זה כמובן תלוי באופי הרכיבה שלך, אורך התקופה שבה אתה מתכנן להחזיק באופנוע (מאחר וספק אם תוכל להחזיר את ההוצאה במכירה), סבירות פגיעת החלק, סוג אופנוע עליו אתה רוכב (כיוון שלא מן הנמנע שעלות חלף של דגם מסויים תהיה כואבת לכיס...) ושיקולים נוספים. היינו, לא כל חלק משתלם למגן ובהחלט יתכן שהזמנת חלף משומש מחו"ל בעת הצורך תהיה נכונה יותר... לדוגמא מגיני קארבון של R&G למיכל דלק (לא בטוח שיש לדגם שלך) שעולים עם משלוח לארץ כ-350 ש"ח+, בעוד שמיכל דלק משומש מחו"ל עשוי בסה"כ לעלות כ-700 ש"ח עם משלוח (אומנם יש אלמנט של זמן, אלא שלא פעם גם ככה תצטרך להמתין זמן מה עד שימצא לך חלף ספציפי בארץ או שתצטרך להזמינו דרך היבואן...). האם משתלם להשקיע במקרה זה מראש במיגון כשכלל לא ברור אם תזדקק אי פעם להחליף את מיכל הדלק? לא בטוח...