שלום לכולם
רכשתי לאחרונה נינגה 250sl
וקיבלתי הצעה מהיצרן כולל משלוח סליידרים של r&g 500 שקל והתקנה אני יכול להתקין חינם במוסך
הבעיה שאני לא מבין בחברות האלה מה פחות טוב ומה יותר טוב...
עכשיו יש עוד 2 חברות
יש את חברת pugin של לחכות חודש במחיר של 1000 שקל
ו-rdmoto שלגביה אני צריך לחכות חצי חודש במחיר של 600 שקל
למישהו יש דעות מה מי מו?
תודה
נערך לאחרונה על ידי Drflotz; 10-10-2016 בשעה 12:07.
כולן יהיו אופציות טובות וראויות (בייחוד שתי החברות הראשונות). השאלה היא היקף המיגונים / שיפורים ויזואליים שאתה עתיד להשקיע באופנוע.
פרקטית, יהיה נכון לרכוש סליידרי Aero של R&G כיוון שהן לבטח אינן דורשות קדיחה וראשי הסליידרים שלהם נופצים בשוק במידה וחס וחלילה תצטרך. בנוסף, תוכל בקצב שלך להוסיף מיגונים נוספים שלהם שבנמצא מבלי לפגוע במראה האחיד של האופנוע.
עם זאת, Puig, תהיה אופציה עדיפה ויזואלית, בייחוד אם תרצה להחליף גם לברים, משקף וכו׳ מאותה הפירמה (בעלות לא*קטנה).
לא שייך לפורום הטכני, יותר מתאים לפורום ציוד - מעביר.
המיגון הנפוץ והעיקרי בפני נזק לפרינג הצידי שלרוב נפגע בעת נפילה/החלקה - מאחר והוא בולט, הוא כמובן סליידרים בסגנון של ה-Aero.
יחד עם זאת, ניתן למגן אזורים ומכללים נוספים של האופנוע באמצעים כגון Bar End Sliders (שמגיעים לך כסטנדרט כמעט בכל אופנוע), Radiator protector, Swingarm sliders, engine sliders, Front Axle Slider ,Exhaust Sliders ושלל מיגונים נוספים שהם לאו דווקא ישמשו אותך בפועל (כתבתי באנגלית כדי שתוכל לחפש ברשת על מה אני מדבר).
הכל יעיל במידה זו או אחרת ועליך לשקול האם המיגון הנ"ל הכרחי ומצדיק את ההוצאה. זה כמובן תלוי באופי הרכיבה שלך, אורך התקופה שבה אתה מתכנן להחזיק באופנוע (מאחר וספק אם תוכל להחזיר את ההוצאה במכירה), סבירות פגיעת החלק, סוג אופנוע עליו אתה רוכב (כיוון שלא מן הנמנע שעלות חלף של דגם מסויים תהיה כואבת לכיס...) ושיקולים נוספים. היינו, לא כל חלק משתלם למגן ובהחלט יתכן שהזמנת חלף משומש מחו"ל בעת הצורך תהיה נכונה יותר... לדוגמא מגיני קארבון של R&G למיכל דלק (לא בטוח שיש לדגם שלך) שעולים עם משלוח לארץ כ-350 ש"ח+, בעוד שמיכל דלק משומש מחו"ל עשוי בסה"כ לעלות כ-700 ש"ח עם משלוח (אומנם יש אלמנט של זמן, אלא שלא פעם גם ככה תצטרך להמתין זמן מה עד שימצא לך חלף ספציפי בארץ או שתצטרך להזמינו דרך היבואן...). האם משתלם להשקיע במקרה זה מראש במיגון כשכלל לא ברור אם תזדקק אי פעם להחליף את מיכל הדלק? לא בטוח...
נערך לאחרונה על ידי מצמץ; 11-10-2016 בשעה 04:17.
מניסיון של החלקה במהירות של 50 קמש בערך הסליידרים של r&g מעולים. במקרה שלי קדחתי בפיירינג ככה שהסליידר היה מחובר כמו שצריך אז כך את זה בחשבון. יצא לי לראות מספר אנשים מחליקים עם סליידרים של puig ולדעתי הם לא עושים את העבודה במידה מספקת , מה שכן כמו שאמרו פה ויזואלית הם עדיפים. בדרכ סליידרים שמחוברים בכל מיניי מתאמים בשביל לא לקדוח את הפיירינג במצב של החלקה נשברים ואז לא עשית בזה כלום, כך את זה בחשבון.
קודם כל תודה על התגובה שלך, החכמתי קצת ועזרת לי לקבל כיון בכללי
תראה, ההתלבטות שלי בעיקר היא האם זה מתחבר לפרייניג, התלבטות נכונה?, פה הבנתי שזה ללא קידוח
http://www.rg-racing.com/browsebike/...nwards/CP0381/
והאם אצל puig זה עם קידוח?
http://www.puig.tv/tuning-bikes/kawa.../f1-r49-m7177/
הבנתי, האם אלו הם ללא קידוח בפיירינג?יש מצב שהם לא שווים כלום בעצם?
http://www.rg-racing.com/browsebike/...nwards/CP0381/
ובעצם של puig הם עם קידוח?מה יותר שווה לי כנראה?
http://www.puig.tv/tuning-bikes/kawa.../f1-r49-m7177/
לא כל כך הבנתי, אצל puig יש סוג של קובת PDF שאפשר להוריד וזה נראה כאילו זה עם קידוח, אני טועה?
תודה!
נערך לאחרונה על ידי Drflotz; 11-10-2016 בשעה 16:22.
לדברי היצרנים, שני הסליידרים מתחברים לשלדה ללא קדיחה.
קובץ ה-PDF שציינת אלו הוראות התקנה מהם אני מבין שאינך צריך לקדוח, אלא רק להוציא ברגים קיימים באופנוע ולחבר בהם כנקודות עיגון את הסליידרים.
בהמשך לדברי דניאל אבהיר, כי הסליידר אמור לספוג את הפגיעה ולהעביר כמה שפחות אנרגיה מעוצמת הפגיעה לאופנוע בעודו עומד בעומס ויוצר חוצץ בין הכביש והפרינג. זאת, בדומה לרכב שבו החזית והמנוע קורסים על מנת להגן על כלוב הנוסעים (המראה הויזואלי המעוך לא משנה כל עוד המטרה הושגה). היינו, גם אם הסליידר נסדק/נשבר - כל עוד שהוא ביצע את העבודה ולא גרם נזק לאופנוע בעודו לא עף ממקומו באופן שמאפשר מגע של הפרינג עם הכביש, אז הכל טוב! בדיוק בשביל זה יש אפשרות לרכוש ראש סליידר חלופי אם חס וחלילה יש צורך.
אישית, אני לרוב נגד קדיחה בשלדה כיוון שלא פעם הביצוע שנעשה בארץ הוא חאפרי בלשון המעטה ויש סיכוי רב שהשלדה תיפגע בעת הקדיחה או שנקודת העיגון לא תעמוד בעומס בעת פגיעה. בדיוק בגלל זה החלופה של המתאמים / מחברים שבין השלדה והסליידרים קוסמים לי, כיוון שהם מפזרים את האנרגיה (בתקווה שבמספר מקומות) להבדיל מבקדיחה שבה האנרגיה לרוב עוברת למקום יחיד שנושא בעומס.
עם זאת אין חלופה שהיא חד משמעית עדיפה והתוצאה תלויה במספר גורמים כגון איכות ההרכבה/קדיחה, עיצוב ותכנון הסליידרים, איכות הסליידרים, עוצמת המכה, מיקום המכה וגורמים נוספים.
גמר חפירה טובה...
נערך לאחרונה על ידי מצמץ; 11-10-2016 בשעה 19:01.
כיף שאתה מגיב ככה במקצועיות
תודה רבה לך וגמר חתימה טובה גם לך!