סחטן על העבודה.
ממליץ לעשות גם שיפוע לגג.
החורף המתקרב קרני השמש הקופחות והיעדר חנייה מקורה הובילו אותי לידי בניית סככת חנייה. בתחילה חשבתי על בניית סככה מתקפלת עם קירות ברזנט (שמשונית). מהר מאוד ירדתי מזה כי זה מורכב לבנייה ויצור לי בעיות עם מידות הברזנט.
החלטתי ליצור סככה מלבנית פשוטה ביותר אטומה לגשם רוחות ושמש, הכניסה לסככה נעשית דרך 2 דלתות הנפתחות על צירים. בניתי סככה מלבנית במידות של 3 מ' אורך , 2 מ' רוחב 1.7 מ' גובה. הסככה יכולה לשמש אותי גם אם אצטרך לצבוע חלקית את חיפושית האספנות הגרוטאתית שיש לי שכן היא יוצרת חלל מוגן שמכיל כ 3/4 חיפושית.
חלון: את החלון יצרתי משתי סיבות האחת אפשר לפתוח אותו לאוורור, השנייה הוא מכניס אור שכן הקירות והגג אטומים לאור. ניתן לתלות וילון אטום לאור ואז השמש לא חודרת פנימה. אני מצמיד את החנייה לקיר הבית ואין לי שמש בתוכה.
חומרי בנייה: פרופיל 20*20 מגלוון . יתרונות: קל משקל . חסרונות : מתעקם בקלות ויוצר בטן כאשר צריך להשמש בפרופיל לאורך של מעל 1.5 מ', לכן צריך לשים חיזוקים ועדיין יש בטן. צריך לרתך בעדינות כי ריתוך לא זהיר מנקב אותו בקלות. זרם ריתוך בו אני מרתך בין 60-70 אמפר, אלקטרודות זיקה . אבל, את הסככה הבאה, אבנה בפרופיל 30*30 לפחות. ס"ה אורך כללי של הפרופילים כ 40 מטר כולל דלתות וחיזוקי דלתות. ואיך מגיעים לכך? אם תתבוננו בתמונה תראו שכל קיר מורכב מ 3 קורות (פרופילים). בנייה זו, מבטיחה שהסככה תהיה בעלת חוזק מבני לרוחות והתעוותות . מעת לעת בחורף יש באזורנו רוחות במהירות של עשרות קמ"ש, לא בא לי למצוא את הסככה מפורקת. גם בגג יש תמיכות כדי שהסנטף לא יקרוס פנימה במקרה של גשמי זלעפות.
גג: סנטף המגיע בפלטות ברוחב קבוע של כ 1.26 מ' ואורך לפי מידה. אצלי הוא חתוך באורך 3.25 מ', שכן היה חשוב לי שיבלוט מעט מעל הדלתות ובצד השני, הסנטף רחב מעט מהגג .
קירות : ברזנט שמשונית אטום למים ושמש. חובה לבקש ברזנט עם לולאות. אני ביקשתי חלון בתוספת מחיר של 250 ש"ח. נכון לרגע זה הלולאות אזוקות באזיקונים, אבל יתכן ואחליף לברגי אסכורית קודחים רק שהפרופיל קטן למדי. ממליץ על עמרי מגבעת ברנר - עשה עבודה מדוייקת ומהירה - תענוג.
צירים: 4 צירי מתכת.
עלויות:
פרופיל : סביבות ה 4 ש"ח למטר - עלות כוללת : 4*40 = 160 ש"ח
סנטף: 40 ש"ח למ"ר . עלות כוללת : 1.26X2X40X3.25 = 328 ש"ח
ברזנט: עלות כוללת 850 ש"ח העלות כוללת חלון בעלות 250 ש"ח.
צירים: עלות כל ציר סביבות 10 ש"ח . עלות כוללת 40 ש"ח.
ס"ה עלות משוערת : כ 1400 ש"ח.
העלות אינה כוללת אלקטרודות, חשמל, דיסק חיתוך וכו' ...
הבונוס האמיתי הוא היצירה עצמה ... גם אם החנייה לא בדיוק סככה שרותכה ע"י מסגר מיומן, גם אם היא רותכה על חנייה בה כל בלטה מנסה למצוא את מקומה העצמאי בלי שום קשר לבלטה הסמוכה, וגם אם הסככה לא ישרה לחלוטין וגם אם הריתוכים דורשים עוד טיפת מיומנות ... כל זה מתגמד לעומת ההנאה של סגירת דלתות החנייה אחרי שהאופנוע בתוכה בידיעה ברורה ששום חתול לא ישרוט את המיכל, שום חתול לא ישחיז ציפורניים על המושב, הגשם לא יחדור ... והשמש תשאר בחוץ...
סימנתי V על הפרוייקט, ממשיך לשני הפרויקטים הבאים: דק קטן בחצר, וסיום בניית שערים שחוצים את החצר לשתיים בגלל הכלב.
parking 2.jpgparking 3.jpgparking 4.jpgparking 5.jpgparking 1.jpg
נערך לאחרונה על ידי miki; 10-10-2016 בשעה 21:50.
תודה.
החנייה עצמה משופעת, כך שגשם לא יצטבר.
עבודה יפה
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
עבודה יפה מיקי, רק קח בחשבון שברוח חזקה הברזנט עלול להיקרע.
- רן
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
באמת עבודה יפה, רק חסר סכך!
מה שכן, לא ראיתי שרשמת- אולי כדאי לעגן את העסק לרצפה כדי שלא יעוף לארץ עוץ ברוחות החורף?
רק לאחר שיעלמו כל בעלי החיים, אחרון העצים יכרת ולא ישארו עוד מים, יבין האדם שכסף אי אפשר לאכול.
יש אופנוען מהיר מאלי פנגס?
תודה למפרגנים.
רן- הברזנט חזק מאוד, מעוגן היטב מכל הצדדים. הוא יקרע רק אם יתחיל להתנפנף, או קרע מכני.
לא עיגנתי את הסככה כי היא צמודה לבית ולמחסן ולפניה יש שער חנייה כבד וגדול שבולם את הרוח ולמעשה רק צד אחד שלה חשוף חלקית, כי גם שם יש גדר חיה ששוברת את הרוח. הסבירות שהיא תתעופף קיימת, אבל נמוכה. אם הייתי בונה אותה בחצר ענקית בה לא היתה מוגנת מהרוח, הייתי מקבע את העמודים לקרקע עם יציקות בטון - בדיוק כמו שבונים פרגולה. ובשום פנים ואופן לא פרופיל 20*20 .
פששש נראה פצצה!!! אני בידיוק מתכנן לבנות משהו כזה גם ליד הבלוק
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
לא יודע .... זו אינה חנייה מקורה במובן המלא של המילה. היא אינה מעוגנת וניתן להזיזה ממקום למקום. הסככה עונה למיטב הבנתי להגדרות עבודה מצומצמת. צירפתי תקנות התכנון והבניה (היתר לעבודה מצומצמת), תשס"ג-2003 , מניח שזה עונה על הדרישות למרות שלא פניתי עדיין לעירייה.
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/999_185.htm
סטרלוק ... במקרה שלך, לפני הבנייה הייתי מברר עם העירייה והועד. אל תשכח שבבניין משותף השטח שייך לכולם, ואין חלקים מסויימים לאחד מהדיירים. אם יש שכן חלאה שאכפת לו מכל דבר, הוא יכול להכניס אותך לבעיות בירוקרטיות בלתי נסבלות.
מחר או בשישי אנסה לצלם אותה אם אספיק ואעלה לשרשור הזה. היא זקוקה לשיפוץ חיצוני, ולכן נרשמתי לקורס של איתן גייר בקיבוץ חולדה לשיפוץ רכבי אספנות (נפתח ב 11/16 ולמיטב ידיעתי עוד יש מקומות)
כן, ראה את תשובתי ל Tribalmistyc2 בניתי מראש בגובה שלא ממש מאפשר לי לעמוד זקוף אבל גם לא מאפשר למי שעומד בחוץ לראות שיש משהו בחצר... הגדרות והשערים מקשים על תצפית פנימה.
בבקשה, לבקשתך.
לא בונה על זה, אבל זה יקנה לי עוד ידע ותובנות שכרגע אין לי למרות שיטוטים רבים ברשת. אני אוהב לעבוד עם הידיים, אבל רוצה גם ידע. רכבי אספנות\רכבים "עתיקים" הם השגעון שלי מאז שעמדתי על דעתי המוטורית. וזה היה ממש מזמן.
bug-1.jpg