מנהלים, טעות - אם אפשר להעביר לכללי..
שלום חברים.
סוף סוף מצאתי זמן ועברתי טסט לרישיון A..
אני רוכב על x-max 250 2013, מאוד מרוצה מהקטנוע.. אבל עושה 120 ק"מ יומי. אני כרגע על 75 אק"מ..
הוצאתי את הרישיון כדי לעלות לנפח גדול יותר וכך המנוע יתאמץ פחות ויתבלה פחות.. (בכל זאת, 443 לירושלים כל בוקר על 120..) כי הוצאתי אלפי שקלים על תחזוקה.
אני מתלבט מה לעשות עכשיו..
האם כדאי למכור את הקטנוע שלי, לא משנה כרגע בכמה (ברור לי שהק"מ יוריד כמה אלפים מהמחירון..), ולקנות כלי בסכום של 15-20 ואז הפסדתי את ההורדה במחיר על הק"מ הגבוה יחסית ומצד שני לחסוך ע"י כלי זול יותר לתחזוקה, - או להמשיך איתו עד שהאוברול ואז לזרוק ולקנות אחר..
(המוסך אומר תמכור ותקנה, הסוכנות טרייד אומרים תיסע ותשלם..)
די מבולבל לגבי זה, לא יודע מה נכון, מקווה שניסחתי ברור את ההתלבטות.. אשמח להארות בנושא..![]()
מנהלים, טעות - אם אפשר להעביר לכללי..
תראה האוברול די קרוב , כלים קטנים של 250 לא מתוכננים לחיות הרבה זמן בגדול.
אני מאמין שתצליח להוציא ממנו 100 אלף אבל שם זה כבר יהיה סוס מת לגמריי.
העלויות תחזוקה יעלו בקצב גבוהה ככל שהזמן הולך הבלאי גדל בהרבה.
כלי גדולים בעיקר העתירי סמק ועם מעט צלינדרים שעובדים בסלד נמוך יותר חיים כ 200-300 אלף בסבבה אבל שוב יש בלאי מסביב תמיד.
אופנוע ברוב המקרים יהיה זול יותר בתחזוקה
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
אם הוא מתוחזק טוב, לא יחזיק יותר מ-100 ?
ולא הבנתי ממך מה משתלם יותר כלכלית.. (כמובן שזה הערכה ותמיד יש בלת"מים)
נראה לי שכדאי לך למכור ולקנות, לסחוב עוד 75 עם כלי יותר חדש.
אם תגדיל לאופנוע יותר רציני יש סיכוי שהעלויות שלך רק יגדלו.
הביטוח יגדל, הצריכת דלק תגדל ועלות כל טיפול יהיה יקר יותר.
אם המטרה להיות כלכלי, הכי טוב שתשב ותעשה חישוב של כל העלויות האפשריות.
מחיר הכלי
הוצאת דלק וביטוח
יותר\פחות גניב ומקיף
עלות טיפולים בכלי הגדול יותר (אתה צריך לבחור כלי להשוות אליו).
אם המטרה שיהיה לך יותר נוח וכיף אז ברור שעדיף את הגדול יותר.
לא הבנתי או שאתה סותר את עצמך ? - "נראה לי שכדאי לךלמכור ולקנות, לסחוב עוד 75 עם כלי יותר חדש.אם תגדיל לאופנוע יותר רציני יש סיכוי שהעלויות שלך רק יגדלו." ?
בעיקר שיקול כלכלי, אני יוותר כרגע על הצד המהנה..
הכיוון שלי זה טרנסאלפ 700 / ויסטרום 650 / בסגנון..
אז עכשיו נשאר לך לבדוק מה צריכת הדלק ועלות הטיפולים וחלפים, צמיגים וכו' לחשב הכל לטווח של 3 ו-5 שנים ולהחליט אם המחיר לא גבוה מדי.
ויסטרום יקר בהרבה משלך .בגלל טיפולים כל 6
טראנסאלפ מעולה צריכת דלק של 1-20 בערך ויש שמגיעים ל25 ברגוע .
טיפולים כל 12 ,מנוע וי אמין ופשוט אחלה פתרון.
יעלה לך לדעתי פחות מהקטנוע ,למה לדעתי? כי לא החזקתי אותו אישית ולא בדקתי עלויות שלו לעומק.
בדקתי בזמנו עלויות של אסוי650 בגלל זה יודע על ויסטרום.
עלויות הטיפולים באופנוע זולות מקטנוע לרוב בגלל מרווחים גבוהים יותר ובגדול פחות בלאי ,וואריאטור זה המון בלאי שלא קיים באופנוע.
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
בעלי טרנאלפ שקוראים את השרשור, אשמח לשמוע פרטים.. לא ממש מכיר בעלים של כזה.