
נכתב במקור על ידי
Jack_R1
אעיר את עינייך, ואולי לא רק את עינייך, למרות שהסיכויים לא גדולים.
קודם כל, לך וכמעט לכל שאר משתתפי השרשור: הרכיבה הזאת היא בדיוק הסיבה ששונאים אופנוענים (שלא אכפת לי) בצדק לחלוטין (שכן אכפת לי). זאת דוגמה נפלאה לרכיבה גרועה, מסוכנת ומסכנת, שלא צופה סנטימטר אחד קדימה ולא מתחשבת בסביבתה. כל המתלוננים על ה"עוול" הנעשה לאופנוענים בשרשור הזה - כל פעם שאני רואה אופנוע\קטנוע במהירות גדולה מהתנועה ממשיך קדימה ברמזור עם פניה ימינה מהנתיב הימני, אני שואל את עצמי - כמה כאלה עוד אראה, ומה אורך החיים הממוצע שלהם?
עכשיו, אחרי שסוף-סוף פרקתי את העצבים שלי על אחד כזה, אסביר באופן מפורט מה הבעיות של הרוכב שנראות מהסרטון (ולמה אני כמעט בטוח שבהצגה של סרטון כזה בבית המשפט האשמה תיפול ברובה או ב-100% על הרוכב):
1. הג'יפ נמצא בפניה מתמדת ימינה לאורך כ-10 שניות של נסיעה מתחילת הצילום (בנתיב השמאלי) עד לרגע הכמעט-התנגשות (בנתיב הימני). אין שום בעיה לקלוט את זה. גם בנתיב האמצעי הוא זז משמאל לימין. זה כמעט בוודאות מסגיר את כוונותיו, גם אם הוא אידיוט שלא מאותת, ואת זה לא רואים בבירור מהסרטון - אפילו אורות בבלימה בקושי הצלחתי להבחין (אבל יש קשר הפוך סטטיסטי, אפילו מוכח מחקרית, בין גודל הרכב על הכביש ליכולות הנהיגה של הנהג בו, אז אין לי בעיה להניח לרעתו של הג'יפ).
2. אורות הבלימה של הג'יפ, שכן הצלחתי להבחין בהם, נדלקים כ-2 שניות לפני המעבר לנתיב הימני. מיד נשאלת השאלה - מה לעזזל יכול לגרום לג'יפ להפעיל בלימה לפני צומת לא מרומזר, וכמה חסר מודעות כביש ועיוור צריך להיות כדי לא להבחין בזה ולא להבין מה הרכב הולך לעשות עוד 2 שניות?
3. הרוכב מסיים לעבור מהנתיב האמצעי לנתיב הימני פחות מ-4 שניות לפני הכמעט התנגשות. כמה חסר הבנה בסיסית בכביש צריך להיות כדי להבין ש-3 שניות זה ממש לא זמן מספיק כדי להבטיח שהמיקום החדש של האופנוע ייקלט אצל הנהג, גם אם זה נהג טוב? מי שנוהג, יכול לשערך כמה זמן לוקחת התבוננות במראה הימנית מסך זמן הבלימה ומתי היא מתרחשת? אני מהמר - כמה שניות לפני הפניה, כי בפניה עצמה הנהג עסוק בלהסתכל קדימה על הפניה. הימור שלי - כשנהג הג'יפ, שנראה איטי בתנועותיו, בדק את הכביש לראות אם פנוי לפניה, האופנוע עדיין היה בנתיב האמצעי.
4. מבחינת החוק, הרוכב כמעט בוודאות יוצא אשם - לא בגלל עקיפה מימין (שלא קיימת במקרה הזה, לפחות עפ"י הבנתי), אלא בגלל שלא נתן להשתלב לרכב ("העוקף") משמאל שניסה לחזור לנתיב הימני המוגדר בחוק כנתיב ברירת מחדל לנסיעה. אני לא זוכר את לשון החוק במדויק, וכבר התווכחתי עם עו"ד תעבורה בפורום הקודם על נושא דומה: בכביש בעל יותר מנתיב אחד לאותו הכיוון, מעבר על פני רכב בנתיב הסמוך אינו עקיפה, ועד כמה שאני זוכר זה לא מסווג עפ"י הצד של הנתיב.
שאלה כללית - כמה "כמעטים" צריך הרוכב המצוי לאכול בנסיעה ישר בנתיב הימני בקצב גדול יותר מהתנועה כדי להבין שלא עוברים על פני רכבים מימין לפני צומת עם פניה ימינה, גם אם זה לא נחשב עקיפה מימין? עפ"י התשובות בפורום - כנראה שהכמות אינה חסומה.
במקום להגיש תלונה, אני ממליץ ללמוד לרכב טוב יותר, להימנע מנתיב ימני בצמתים לא פנויים, להימנע מלעבור על פני רכבים מימין כשאפשר לעשות את זה משמאל באותה הקלות ובהרבה יותר בטיחות, וללמוד לקרוא יותר טוב את הכביש. ועל הדרך אמליץ את זה לכל משתתפי השרשור הזה - לרובם המוחלט זה כנראה לא יזיק בכלל.