אני אסביר את עצמי...
ב74 או משהו שם באזור אגוסטיני עבר ל ימאהה.
האופנוע היה כושל לעומת ה-mv (אנחנו מדברים על 4 פעימות) ואז בשנה שאחרי ימאהה עשו איזה רמאות קטנה (שהייתה חוקית) ונתנה לאופנוע יתרון ולמעשה הוא היה האחרון לזכות באליפות על האופנועים האלו.
ב-76 עברו ל 2 פעימות אם אני לא טועה בגלל איזה פטנט ישן של שנות ה-40 שאיזה גרמני מצא ואיזה בריטי שגם התחרה, הצליח ליישם את זה על מנועים שהוא שינה בבית.
לאחר מכן עד 2000 הכל היה 2 פעימות, 2001 הייתה שנה מעורבת.
אחת הסיבות היחידות שעברו (ולא אני אומר את זה, אומרים את זה הרבה אנשים שנגעו בכלים כאלו) זה כי מעבר ל 170hp כבר לא היה אפשר לשלוט בכלים האלו.
וזה דיי נכון, ראינו לאורך ההיסטוריה איך הרבה מהרוכבים נופלים בפניות או ביציאה מפניות בגלל אוירודנמיקה בעייתי, חלקות משקל בעייתי והמון כוח בלתי נשלט.
נ.ב.
שכחתי להוסיף שגם תקנות זיהום אויר שחקו פה תפקיד ולאחר 2001 הוחלט לגמרי שמעדיפים את ה 4 פעימות.
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk