תוצאות 1 עד 15 מ 23

אשכול: מחשב ניהול מנוע KTM SM990 - מתכון לצרות?

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    401

    מחשב ניהול מנוע KTM SM990 - מתכון לצרות?

    יש כלי מסויים - KTM SM990 שנת 2008
    30,000 ק"מ מבחור מבוגר שבקושי רכב עליו מאז שהוציא אותו מהחברה באוקטובר 2008 (יד 1 כמובן).

    על הכלי יש סט אגזוזי FMF פול סיסטם יחד עם קיט פילטר אוויר פתוח ופאוור קומנדר דיינוג'ט 3.

    הקאץ'- חבר מוסכניק הגיע איתי לבחון את הכלי אצל הבעלים ואמר לי שלא עשו כיוונון לפאוור קומנדר בוודאות כי הרכיב
    או משהו כזה שמכוון אותם הגיע לארץ רק השנה, כך שככל הנראה הוא נסע כל הזמן הזה בלי לכוון את המחשב ניהול הזה.

    השאלה היא כמה זה מסוכן/צריך להדאיג אותי?

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    251
    אז הרכיב הזה כעת מורכב על האופנוע או לא?

    ואם כן, אתה טוען שהרכיב הזה הגיע לארץ רק השנה, אז מה הבעיה להזמין אותו מחול? אולי זה מה שהוא עשה?

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    כן ניהול לא נכון מאיץ בלאי (ה MT של relz,כנראה בגלל ניהול לא נכון) וגם שיפורים מאיצים,מי שמשפר לא יסע כמו סבתא אז אישית אני לא מוצא היגיון לקנות כלי שקרעו.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 04-11-2016 בשעה 22:14.

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    128
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    בקצרה,
    מסנן אוויר פתוח בתוספת מפלטים פתוחים = זורם יותר אוויר דרך הראש מנוע.
    על אותו אוויר צריך לפצות בדלק,הרבה אוויר + מחשב ניהול שלא מכוון = תערובת עשירה,תערובת עשירה מזהמת את השמן בגלל שנשאר הרבה דלק שלא נשרף.
    שמן שמזוהם בהרבה דלק לא שומר טוב על המנוע.


    מי שמשפר במילא דוחק את המנוע לפינה וכשזה מגיע עם דילול של השמן זה נזק כפול.
    מדוע אתה קובע זאת? ניתן לשפר את התנהגות המנוע במגוון דרכים, לאו דווקא כדי להגיע להספקים גבוהים יותר אלא כדי להתגבר על תפקוד לא מספק של המנוע אותו נאלץ היצרן לשתול בעקבות הצורך לעמוד בתקני זיהום האוויר והרעש...
    מסכים לגבי האמירה כי יש צורך בשינויים במחשב ניהול המנוע על מנת להגיע לתנאי עבודה נאותים אחרי שינויים במערכת הפליטה/יניקה.
    לא מצליח להבין כיצד תערכובת עשירה מדי מזהמת את השמן, אשמח אם תוכל לשפוך אור על הנושא...

    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    לא אי אפשר לעלות על זה בבדיקה לפני קנייה אלא במקרי קיצון,שהשמן מאוד דליל ותראה עישון או רעשים חריגים,כמו כן אם יש מדיד תראה שהשמן דליל מאוד.

    אפשר לקבל אינדיקציה על מצב האטימה של השסתומים והטבעות דחיסה,רעשים חריגים,בעיות סחיבה ועוד דברים שמסתכמים בניסיון של הבודק.
    אי אפשר לקבל אינדיקציה על בלאי מואץ אלא אם הוא כבר קיים.

    אגזוזים פתוחים על פי רוב מאיצים עייפות חומר בשסתומי פליטה מצב סטוק יתן אורח חיים אופטימלי.
    על הקביעה הזו אני מניח שאפשר לומר "נכון אבללללללל"
    לטעמי ניתן לתאר טוב יותר כך, אגזוז זרימה חופשית ובעיקר כזה אשר מבטל את השימוש בממיר הקטליטי מכניס את מערכות ההזרקה ובעיקר את המודרניות שלהם לסוג של בעיה, עם התקדמות הטכנולוגיה ויכולות החישוב של ניהול המנוע ובאותו הזמן הגדלת והחרפת תקני זיהום האוויר בהם נאלצים היצרנים לעמוד אין כל ברירה לייצרן אלא להגביל את יכולת מחשבי ניהול המנוע לתקן ולהתאים את כמויות הדלק/אוויר ותזמון ההצתה.
    בתנאים האלה ממליצים היום בכל החברות כי במקרה של שינויים במערכות הפליטה/יניקה יש לבצע עדכון של מפות ההצתה/הזרקה הצרובות על מחשב ניהול המנוע.
    מכיוון שלא כל היצרנים מאפשרים עדכון של מפות ה ECU ניתן היום לרכוש מחשבים שנפתחו לכך על ידי היצרן או נפרצו לצורך כך על ידי טיונרים ברחבי העולם.
    לא חסרים מקרים בהם "מאלצים" היצרנים את המנוע לעבוד בתנאים לא אופטימלים על מנת לאפשר לעצמם לצלוח את מבחני התקנים וזאת גם במצב "סטוק".
    אז נכון, אבל החלפת מערכת הפליטה לפתוחה ביחד עם התיקונים הנדרשים במערכת היניקה והקפדה על תנאי עבודה אופטימליים דווקא ישמרו על שסתומי הפליטה.
    רק בעיה אחת.... לא לגמרי חוקי כל העסק הזה...
    נערך לאחרונה על ידי Max; 05-11-2016 בשעה 15:18.

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי Max צפיה בהודעה
    מדוע אתה קובע זאת? ניתן לשפר את התנהגות המנוע במגוון דרכים, לאו דווקא כדי להגיע להספקים גבוהים יותר אלא כדי להתגבר על תפקוד לא מספק של המנוע אותו נאלץ היצרן לשתול בעקבות הצורך לעמוד בתקני זיהום האוויר והרעש...
    מסכים לגבי האמירה כי יש צורך בשינויים במחשב ניהול המנוע על מנת להגיע לתנאי עבודה נאותים אחרי שינויים במערכת הפליטה/יניקה.
    לא מצליח להבין כיצד תערכובת עשירה מדי מזהמת את השמן, אשמח אם תוכל לשפוך אור על הנושא...



    על הקביעה הזו אני מניח שאפשר לומר "נכון אבללללללל"
    לטעמי ניתן לתאר טוב יותר כך, אגזוז זרימה חופשית ובעיקר כזה אשר מבטל את השימוש בממיר הקטליטי מכניס את מערכות ההזרקה ובעיקר את המודרניות שלהם לסוג של בעיה, עם התקדמות הטכנולוגיה ויכולות החישוב של ניהול המנוע ובאותו הזמן הגדלת והחרפת תקני זיהום האוויר בהם נאלצים היצרנים לעמוד אין כל ברירה לייצרן אלא להגביל את יכולת מחשבי ניהול המנוע לתקן ולהתאים את כמויות הדלק/אוויר ותזמון ההצתה.
    בתנאים האלה ממליצים היום בכל החברות כי במקרה של שינויים במערכות הפליטה/יניקה יש לבצע עדכון של מפות ההצתה/הזרקה הצרובות על מחשב ניהול המנוע.
    מכיוון שלא כל היצרנים מאפשרים עדכון של מפות ה ECU ניתן היום לרכוש מחשבים שנפתחו לכך על ידי היצרן או נפרצו לצורך כך על ידי טיונרים ברחבי העולם.
    לא חסרים מקרים בהם "מאלצים" היצרנים את המנוע לעבוד בתנאים לא אופטימלים על מנת לאפשר לעצמם לצלוח את מבחני התקנים וזאת גם במצב "סטוק".
    אז נכון, אבל החלפת מערכת הפליטה לפתוחה ביחד עם התיקונים הנדרשים במערכת היניקה והקפדה על תנאי עבודה אופטימליים דווקא ישמרו על שסתומי הפליטה.
    רק בעיה אחת.... לא לגמרי חוקי כל העסק הזה...
    הפוך גוטה הזרקה מודרנית לא דורשת שום שינוי בהחלפת אגזוז או פילטר אויר
    היא פשוט עושה fuel trim על כל המפה הקיימת וזהו.

    דווקא שימוש בפאוואר קומנדר שהוא לא מודד כלום הוא סתם דוחף דלק תוך כדי התעלמות מוחלטת מהתנאים למעט חום מנוע, שם כל שינוי ידרוש כיוון מחדש אפילו שינוי כמו גובה מעל פני הים ישפיע או סתם פילטר אוויר חדש או לא גם משפיע.

    הזרקה מודרנית יודעת לפצות על כל המקרים שרשמתי על ידי חיישן הלמבדה, חיבור פאוור קומנדר מבטל את הלמבדה.

    ההזרקות היפניות של עד 2010 בערך לא יודעות לעשות fuel trim ויש צורך בכיוון לאחר שינויים.

    האירופאים (בוש,מגנטי מרלי) מאפשרות לעשות לא רק global fuel trim
    אלא גם לפי באנקים.

    נגיד ההזרקת בוש ב650 סינגל של במוו יודעת לעשות טרים גם גלובאלי וגם ב2 בנקים.

    אצלי ב800 כבר יש 6 בנקים ו2 גלובאלי לכל צלינדר בנפרד.

    כנל האפריליות ודוקאטי עם מגנטי מרלי יודעות לכוון עצמן.

    לקטום יש הזרקה של בוש לרוב ואין שום צורך להיתעסק איתה.
    הדבר היחיד זה אחרי החלפת אגזוז להניע בסרק ולא לגעת בו עד שתדלק הוונטה.
    זה יכוון את הטרים הגלובאלי ומשם לתת לו שבוע לכוון את הבנקים לבד לרוב זה יכוון תוך כמה רכיבות בודדות

    ובעניין הסירוס השידרוג הראשון שיש לעשות זה להעיף ממיר קטליטי חוץ מחום ומנוע חנוק הוא לא עוזר בכלום. אולי איזה טיפונת בזיהום אוויר אבל זה כל כך לא רלוונטי בארץ.
    פילטר אוויר פתוח ברוב המוחלט של המקרים הוא מיותר כי המקורי מזרים מספיק אוויר גם לאחר ביטול ממיר והחלפה לאגזוז זרימה חופשית


    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    נערך לאחרונה על ידי strelok89; 05-11-2016 בשעה 16:30.
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    128
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    הפוך גוטה הזרקה מודרנית לא דורשת שום שינוי בהחלפת אגזוז או פילטר אויר
    היא פשוט עושה fuel trim על כל המפה הקיימת וזהו.

    דווקא שימוש בפאוואר קומנדר שהוא לא מודד כלום הוא סתם דוחף דלק תוך כדי התעלמות מוחלטת מהתנאים למעט חום מנוע, שם כל שינוי ידרוש כיוון מחדש אפילו שינוי כמו גובה מעל פני הים ישפיע או סתם פילטר אוויר חדש או לא גם משפיע.

    הזרקה מודרנית יודעת לפצות על כל המקרים שרשמתי על ידי חיישן הלמבדה, חיבור פאוור קומנדר מבטל את הלמבדה.

    ההזרקות היפניות של עד 2010 בערך לא יודעות לעשות fuel trim ויש צורך בכיוון לאחר שינויים.

    האירופאים (בוש,מגנטי מרלי) מאפשרות לעשות לא רק global fuel trim
    אלא גם לפי באנקים.

    נגיד ההזרקת בוש ב650 סינגל של במוו יודעת לעשות טרים גם גלובאלי וגם ב2 בנקים.

    אצלי ב800 כבר יש 6 בנקים ו2 גלובאלי לכל צלינדר בנפרד.

    כנל האפריליות ודוקאטי עם מגנטי מרלי יודעות לכוון עצמן.

    לקטום יש הזרקה של בוש לרוב ואין שום צורך להיתעסק איתה.
    הדבר היחיד זה אחרי החלפת אגזוז להניע בסרק ולא לגעת בו עד שתדלק הוונטה.
    זה יכוון את הטרים הגלובאלי ומשם לתת לו שבוע לכוון את הבנקים לבד לרוב זה יכוון תוך כמה רכיבות בודדות

    ובעניין הסירוס השידרוג הראשון שיש לעשות זה להעיף ממיר קטליטי חוץ מחום ומנוע חנוק הוא לא עוזר בכלום. אולי איזה טיפונת בזיהום אוויר אבל זה כל כך לא רלוונטי בארץ.
    פילטר אוויר פתוח ברוב המוחלט של המקרים הוא מיותר כי המקורי מזרים מספיק אוויר גם לאחר ביטול ממיר והחלפה לאגזוז זרימה חופשית


    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    תהיתי כמה זמן מרגע פרסום ההודעה שלי יקח לך לצוץ ולחזור על המנטרה שלך...
    האלגוריתם במערכות הזרקה מודרניות לא מאפשר שינויים שעלולים לפגוע בפליטות המזהמים, כל החיישנים שבעולם לא ישנו את העובדה הזו.
    באפריליה ממליצים בחום על התקנת מחשב מעודכן מפות, בדוקאטי מודעים לך מראש כי התקנת אגזוז בלא מחשב מבטלת את האחריות, אני מניח שהם לא טרחו לעדכן אותך.
    התקנת המפות הללו מאפשרות למחשב להתעלם מכל חיישן "מחבק עצים" ולהתרכז אך ורק במה שחשוב, שחרור הסוסים ותנאי עבודה נאותים למנוע.
    אבל אתה בשלך...
    אגב מכיר עוד בחור מלומד כמוך, האפריליה 2015 שלו מאושפזת כבר קרוב לחודשיים במוסך המרכזי וממתינה לראש אחורי חדש (שסתום פליטה מבושל היטב), בסך הכל אגזוז ללא ממיר, האופנוע עם 10000 ק"מ בסך הכל.
    הוא אגב עדיין ממתין שה ECU יעשה "TRIM" לשינויים במערכת הפליטה.

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    401
    הבחור טוען שהוא לא ידע בכלל מה זה וששמו לו את זה במוסך כנראה יחד עם הקיט פילטר אוויר שהגיע מחו"ל
    והאמת אני נוטה להאמין לו. הוא שם את האופנוע פעם בשנה במוסך לטיפול גדול ובקושי רוכב עליו.

    עכשיו, עד כמה המחשב ניהול הזה הוא בעיה בדרך לעסקה?
    אני אסביר שוב - כנראה ששמו לו את הקיט פילטר אוויר עם המחשב ניהול לפני שנה (פלוס מינוס).
    ז"א שבפרק זמן של שנה המחשב ניהול נמצא על הכלי, מה הקאץ'?
    חבר שלי אומר ש99% שלא כיוונו אותו עד היום וזה מאוד לא בריא למנוע.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    הקאץ' זה שהשמן לא שמר על המנוע במקרה הטוב.

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    401
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    הקאץ' זה שהשמן לא שמר על המנוע במקרה הטוב.
    מה ז"א?

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    בקצרה,
    מסנן אוויר פתוח בתוספת מפלטים פתוחים = זורם יותר אוויר דרך הראש מנוע.
    על אותו אוויר צריך לפצות בדלק,הרבה אוויר + מחשב ניהול שלא מכוון = תערובת עשירה,תערובת עשירה מזהמת את השמן בגלל שנשאר הרבה דלק שלא נשרף.
    שמן שמזוהם בהרבה דלק לא שומר טוב על המנוע.

    מי שמשפר במילא דוחק את המנוע לפינה וכשזה מגיע עם דילול של השמן זה נזק כפול.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 05-11-2016 בשעה 11:07.

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    401
    הבנתי. זה משהו שאפשר לראות בבדיקה לפני קנייה? ז"א לראות אם השמן לא במצב טוב או כן?
    אפשר לקבל אינדיקציה על בריאות המנוע בבדיקה לפני קנייה?

    אם אני לוקח את הכלי, אתה ממליץ להוריד את הקיט והמחשב ניהול ולהשאיר רק את האגזוזים?

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    לא אי אפשר לעלות על זה בבדיקה לפני קנייה אלא במקרי קיצון,שהשמן מאוד דליל ותראה עישון או רעשים חריגים,כמו כן אם יש מדיד תראה שהשמן דליל מאוד.

    אפשר לקבל אינדיקציה על מצב האטימה של השסתומים והטבעות דחיסה,רעשים חריגים,בעיות סחיבה ועוד דברים שמסתכמים בניסיון של הבודק.
    אי אפשר לקבל אינדיקציה על בלאי מואץ אלא אם הוא כבר קיים.

    אגזוזים פתוחים על פי רוב מאיצים עייפות חומר בשסתומי פליטה מצב סטוק יתן אורח חיים אופטימלי.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    תערובת עשירה = עודף דלק שנשאר לא שרוף.
    אותו דלק מדלל את השמן על דפנות הצילינדר וחודר לאגן.
    תערובת אופטימלית בין היתר מחושבת לדלל את השמן בכמות שלא תאיץ בלאי,או במלים אחרות כמה שפחות דלק יגיע לשמן ככה יותר טוב.

    מה שבעייתי לשסתומים זה זרימת האוויר דרכם,תערובת לא שייכת לזה,מפלטים פתוחים ככלל מכניסים אוויר בזליגה (יונקים יותר אוויר מהאגזוז,גלי יניקה הפוכה עשויים להתארך וכו),אותו אוויר שמגיע לראש מנוע גורם לשוק טרמי לשסתומים והם נחלשים,שסתום שלא אוטם לא מקבל קירור ועם הזמן יכול להישבר פנימה ולהידחס.

    בעניין הסירוס\זיהום - מסכים.

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    128
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    תערובת עשירה = עודף דלק שנשאר לא שרוף.
    אותו דלק מדלל את השמן על דפנות הצילינדר וחודר לאגן.
    תערובת אופטימלית בין היתר מחושבת לדלל את השמן בכמות שלא תאיץ בלאי,או במלים אחרות כמה שפחות דלק יגיע לשמן ככה יותר טוב.

    מה שבעייתי לשסתומים זה זרימת האוויר דרכם,תערובת לא שייכת לזה,מפלטים פתוחים ככלל מכניסים אוויר בזליגה (יונקים יותר אוויר מהאגזוז,גלי יניקה הפוכה עשויים להתארך וכו),אותו אוויר שמגיע לראש מנוע גורם לשוק טרמי לשסתומים והם נחלשים,שסתום שלא אוטם לא מקבל קירור ועם הזמן יכול להישבר פנימה ולהידחס.

    בעניין הסירוס\זיהום - מסכים.
    אם אני מבין נכון את דבריך הרי שהדבר היחיד המונע מן הדלק להגיע לאגן השמן הוא שריפה מלאה שלו בצילנדר? אין כאן טבעות אטימה/טבעות שימון?
    לגבי השסתומים, האם אינך חושב שבעזרת הנדסת חומרים מודרנית הצליחו כבר להתגבר על בעיות כאלה?

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי Max צפיה בהודעה
    אם אני מבין נכון את דבריך הרי שהדבר היחיד המונע מן הדלק להגיע לאגן השמן הוא שריפה מלאה שלו בצילנדר? אין כאן טבעות אטימה/טבעות שימון?
    לגבי השסתומים, האם אינך חושב שבעזרת הנדסת חומרים מודרנית הצליחו כבר להתגבר על בעיות כאלה?
    הדלק לא נשרף בצילינדר הוא נשרף בתא שרפה.
    בתערובת אופטימלית נשאר מעט דלק לא שרוף על מנת לפנות חום,מהלך מתוכנן בניגוד לתערובת עשירה - כאשר נשאר הרבה מידיי דלק לא שרוף.

    טבעות הדחיסה או האטימה הן בעצם C ולא טבעת שלמה,יש מרווח קטן בכל טבעת כנ"ל לגבי טבעת השמן שמורכבת לרוב מ3 חלקים נפרדים,שני C ורשת ביניהן,רק שטבעת השמן לא מיועדת לאטום של שום דבר.

    הטבעות מתכווצות ומתרחבות כתלות בפעימה,פערי התאמה בין דפנות הצילינדר לטבעות או לבוכנה ומרווח הסגירה בטבעת שגדל עם גיל המנוע גם הם גורמים לזליגת דלק למעגל השימון כשהכל מקורי והתערובת נכונה.

    לגבי השסתומים,אף מתכת לא תאריך ימים אם תחמם אותה לטמפ' של מאות מעלות ותקרר בצורה דרסטית במחזור זמן אפסי ואף מערכת פליטה במנוע לשימוש יומי לא מתוכננת למשוך אוויר פנימה,ההפך הוא הנכון.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 05-11-2016 בשעה 20:51.

אשכולות דומים

  1. (כ"ע) התייעצות בעניין רכישת sm990 שנת 2008
    על ידי ktm690smc בפורום כללי
    תגובות: 53
    הודעה אחרונה: 25-10-2016, 09:13
  2. תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 04-03-2016, 10:25
  3. מערכות ניהול מנוע, ומה שביניהן.
    על ידי nitzann84 בפורום כללי
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 09-02-2016, 10:46
  4. למכירה מחשב מנוע MEGASQUIRT MS3Pro
    על ידי shellcase בפורום פורום מכירה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 04-11-2015, 18:23
  5. בניית מצבר לתיום ברזל
    על ידי skull בפורום פורום טכני
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 11-08-2015, 01:22

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO