אוקי זה סיפור מעניין:
כבר לפני כמה שנים טובות ישבו החבר'ה בהארלי והביטו על המתרחש בעולם המכוניות. חברה חדשה בשם טסלה מנערת למתחרים את החליפות המאובקות שלהם, ובתעשיה מסורתית ושמרנית כמו זו, למצוא מנועי צמיחה חדשים זה הכל. ואם טסלה יכולה לעשות מהפכה במכוניות, יש מצב שזה יכול די מהר לקרות גם בתחום האופנועים. גם סיכון וגם הזדמנות.
בתחילת 2014 מתוך הבנה שלמרות שהארלי עדיין יצרן הרבה יותר גדול מזירו\בראמו ואחרים, ועם קהל לקוחות מאוד שונה (אגב גיל ממוצע של רוכש הארלי הוא כמעט 50), החליטו להציג את ה-LiveWire, דגם חשמלי שבא לדגום את תגובות הקהל.
ואפילו טרחו לציין, למי שחשש, שלמרות שהאופנוע חשמלי הוא יעשה רעש (הארלי מה ציפיתם?). מאז 2014 היה נדמה אולי שהתגובות לא היו כפי ציפו בהארלי ואכן הגיוני לחשוב שחברה שעדיין מייצרת טרקטורים דו-גלגליים משנות החמישים לא תקפוץ ישר לעידן החשמלי, ומסתבר שטעינו!
בקיץ האחרון הארלי הודיעו שבכוונתם להציג דגם חשמלי תוך 5 שנים, כנראה בשנת 2021 (אגב באותה שנה שבה חברת BMW מתכוונים להיות כבר עם מכונית אוטונומית לחלוטין. למקרה שלרגע הרגשתם חדשנות אמיתית מכיוון הארלי) וזה אומר שהחברה שכולם מכירים בזכות רעש מוגזם, רכיבים עתיקים והמון המון ברזל כבד, הולכת להציע למכירה אופנוע שהולך נגד כל מה שהארליסטים מאמינים בו (אני עד היום לא יודע במה הם מאמינים, אם מישהו יודע שיספר לי).
אבל כשעוצרים לחשוב על זה, זה לא כ"כ מוזר. בארה"ב הלקוחות של הארלי הם ברובם עורכי דין ורואי חשבון, ילדים טובים שרוצים לקנות את את הרגשת הפרחח בכנופיה לכמה שעות (כך לפחות זה היה איפה שגרתי באזור העיר וושינגטון) ובעיקר גברים מבוגרים ואמידים. מה שמעניין הוא שע"פ הנתונים היבשים פרופיל לקוח זה מתאים לא רע גם לרוכשי אופנועים חשמליים.
אין לדעת אם הדבר הבא שנשמע מכיוון הארלי יזכיר לנו את ה-LiveWire או שנקבל משהו שנראה אחרת לגמרי, מה שכן ניתן להניח הוא שיותר ממשקל וביצועים הם בעיקר עובדים שם על הטווח. הארלי שאי אפשר לשייט איתו יום שלם לא יהיה הארלי טוב.
מה דעתכם?