אין לימיט אלא אם כן מדובר באמת במקרה קיצון של מודל 2015 יד עשירית.
בדיקה לפני קניה, מצב טוב? קונה, לא טוב? לא קונה, הכי פשוט.
רק לי יש את הקיבעון המעצבן הזה בראש?
שכשאני בא לקנות אופנוע (אופנוע, לא קטנוע) והוא בסביבות 35-40 אלף ויד גבוהה יחסית (3) זה מרתיע אותי? ועוד במיוחד
שזה אופנוע לא פופולרי שאין הרבה כמותו? (לא סופרספורט/נייקד אלא סופרמוטו).
ישר מתחילות השאלות- מה יהיה כשארצה למכור? מי יקנה? כמה זמן יקח לי? הרי אהיה כבר עוד יד ועוד כמה מונים בקילומטראז'.
אני באמת רוצה להבין מאנשים אחרים איך הם רואים את העניין הזה, ומעבר לזה שזה נושא חשוב שצריך לדון בו,
הייתי שמח לדעת מה אתם חושבים.
נערך לאחרונה על ידי ktm690smc; 17-11-2016 בשעה 15:58.
אין לימיט אלא אם כן מדובר באמת במקרה קיצון של מודל 2015 יד עשירית.
בדיקה לפני קניה, מצב טוב? קונה, לא טוב? לא קונה, הכי פשוט.
תלוי :
1. מי רכב על האופנוע, בוגר או פוחז.
2. הסטוריית הטיפולים של האופנוע אחזקת שבר או אחזקה מונעת. . ...
3. גם אם האופנוע הוחזק יד אחת שלא טיפלה בו כאוי ובזמן וגם אם הק"מ נמוך לא אגע בו.
כבר קניתי אופנועים שהייתי בהם יד חמישית לפחות אם לא יותר XTZ750 ולדעתי גם ה GS1100 , עם קילומטרז שעשה איפוס אחד לפחות של הסקאלה ב XTZ.. ולמעלה מ 100K ק"מ ב GS ... מכרתי כל אחד אחרי עשרות אלפי ק"מ במחיר סביר רק בגלל שטופלו ותוחזקו באהבה רבה. היד בכלל לא עניינה את הקונה.
נכון, שאם הייתי מחפש אופנוע חדש בין שנה או שנתיים שהחליף 4 בעלים לפחות, הייתי נזהר בקנייה ומקפיד על בדיקה מדוקדקת.
מספר ידיים צריך להיות הגיוני, אופנוע בן עשור למשל יכול מאוד להיות יד חמישית אבל אופנוע בן שנה שכבר בשלישית שלו יכול להיות בעייתי.
ברוב העולם בכלל לא מתייחסים לנתון הזה, סתם המצאה ישראלית.
Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650
יד? קילומטרז'? תעשו טובה!
אני מתיחס למצב האופנוע, לא למספרים. אופנוע יד 4 עם 100K קילומטר יכול להיות במצב הרבה יותר טוב מאחד עם 50K יד ראשונה.
הכל תלוי איך טיפלו בו, איך התיחסו, מחיר, ועוד ועוד.
אתה שוב מחזיר אותנו לוויכוח הבלתי נגמר יד מול ק"מ.
אין קביעה חד משמעית, ואין הלימה בין המספרים.
יכולה להיות יד 1 שרכב על האופנוע בהילוך ראשון פול גז מטולה אילת
ומציע את האופנוע למכירה.
ויכול להיות יד 30 שביצע בנייה מחדש של אופנוע חלומות חצה איתו יבשת
ומציע אותו למכירה.
השאלה האמתית מה התחליפים שיש לך בקנייה באותו זמן.
הציעו לי הונדה גולדווינג יד 1 מודל צעיר עם 100K ק"מ ב-120K ש"ח.
במחיר הזה אני אישית מעדיף חדש או משומש עם עד 10K.
אבל אם אתה מחפש כלי במחירים של עד 6000 ש"ח המבחר מציע פחות
או יותר את אותם הנתונים בין כל האופנועים ואז המשמעות היא למצב הכלי
ועומק יישור הקו הנדרש.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בדיוק !! נכון שק"מ גבוה מעיד על סיכוי להשקעות אבל זה משהו שמתבטא במחיר.
ידיים עבורי ממש לא כל כך משנה כי בדוג מסויימים ישנה תחלופת ידיים גבוהה.
בדרך כלל כלים עם ק"מ גבוה עברו כבר סוג השקעות שבכלים עם קמ נמוך יותר יצטרכו לעבור.
לדגומא אופנועי ספורט שבק"מ הגבוהיים מצריכים החלפת מצמד אולי גיר ועוד חלקים שעובדים קשה.
עדיף אחד שכבר עבר את הטיפול (כמובן רק מוכח בקבלות ובמוסך מוכר)
כלבוטקס מיגון ואביזרים הבית היחיד לדו גלגלי שלך
יבואנים ומפיצים של מותגי רכיבה מהמובילים בעולם
DAINESE RST IXON RAMMOUNTS 70D'S
תוספות מבית- GIVI- AKRAPOVITC-RIZOMA-KTECH
קסדות ממיטב היצרנים במבחר גדול
X-LITE-MOMO-SHARK-NOLAN-MT
מערכות מיגון מתקדמות
איתוראן SCOOTER
SMV80 אזעקה עם שלטי LCD המובילה
www.kolbotex.co.il
שוקן 32 תל אביב 03-5051162
יד וק"מ אם תרצו או לא תרצו מאוד מאוד משפיעים במכירה אצל רוב האנשים.. האם זה מוצדק או לא זה כבר סיפור אחר.. אבל זאת המציאות..
אז נגיד אם אתה רואה אופנוע שאתה רוצה לקנות לאיזור השנה נגיד והוא כבר על70K+ אז זה די ברור שיהיה מאוד קשה למכור אותו כי במעמד המכירה הוא כבר יהיה האיזור ה100K... ככה הראש לי עובד לדוג'..
כל הפונקציה של מחירים.
100K =זה לא משנה הרבה אם לא להגדיר על מה מדובר,סוזוקי 250 או במוו 1150.זה כבר הרבה תלוי איך הוא טופל... וכאשר עבר הרבה ידיים...ושנים-לך תדע
בכול אופן צריך לדעת להעריך אורך החיים של מנוע.
אם כך, את הטרנסאלפ שלי יהיה בלתי אפשרי למכור. מאז יצא מהסוכנות של הונדה בדרך השלום בספטמבר 2011 גמא 128000 ק"מ. לאופנוע תיעוד מושלם של 21 טיפולים שבוצעו כולם באותו מוסך. עד אותו הטרנסאלפ נהגתי לרכוש דו"שים בני 6 עד 8 שנים ולהחזיק בהם עד שנמסרו לחברים. למדתי, שלא משנה מה תוצאות הבדיקה, מיעוט קילומטרג' ומיעוט ידיים משפרים את הסיכוי שהאופנוע המשומש שרכשת במיטב כספך אינו נבלה ושתוכו כברו.
דווקא תיעוד טיפולים רציף חשוב לי יותר מהקילומטרג' וממספר הידיים.
איללכא...ומי ייתן לנו אופנועים חדשים במחיר הגיוני ויחסוך מאתנו את הדילמה