הימאהה...לא משנה איזה
שלום רב,
החלטתי שאני חייב לצאת קצת מהבית (עובד בעיקר מהבית). חי בתל אביב ובעיר מתנייד על אופניים, ויש גם רכב. מעוניין באופנוע שיוכל לקחת אותי לכל מיני חורים בארץ בלי נגרר, ושיעמוד בטיולי שטח.
עשיתי היום נסיעת מבחן על הונדה crf250, ולאחר שעה על ה drz400.
שניהם היו לי מהנים מאוד. לא רכבתי שנים, אז בכל זאת כנראה התלהבות יתרה.
בקרוב אקח לסיבוב גם את היאמהה.
הייתי מעוניין בהמלצות לפי הקריטריונים הבאים:
- עלות תחזוקה
- יכולת להגיע רחוק
- יכולת לספק את הסחורה בשטח
- אמינות
- כמה קל יהיה למכור
עוד דבר, האם כדאי משומש או חדש.
התקציב כמובן מוגבל, אך גמיש מעט.
הימאהה...לא משנה איזה
תשובה מעולה שהוסיפה המון מידע לשואל...
אתה קודם צריך להגדיר יותר טוב את השימוש והתקציב, ואח"כ להחליט על אופנוע מתאים.
קודם כל, מה התקציב? מוגבל אך גמיש יכול להיות 20-30 ויכול להיות 50-80.
שנית, מה זה אומר רחוק? אתה מדבר על שעתיים - שלוש בכביש, ומשם לרדת לשטח?
האופנועים שעליהם רכבת מאד שונים זה מזה. ההונדה הוא דו"ש רך שיהיה יותר נוח בכביש, אך יכולות השטח שלו הרבה יותר מוגבלות
הDRZ פחות נוח בכביש, אך יוכל לעשות כל מה שתרצה בשטח.
אבל, אם אתה מדבר על להגיע ממש לכל חור בארץ, כלומר רכיבות של מעל לשעה על הכביש, אני לא ממליץ על אף אחד מהם. שניהם אמנם מסוגלים לעשות את זה טכנית, אך אתה תסבול מהדרך.
וכן, גם הימאהה שהמליצו לך מעלי יהיה מאד לא נוח ברכיבות ארוכות.
אם רוב רובן של הרכיבות שלך יהיו עד שעה בכביש, אחד מהנ"ל יוכל לספק אותך, כתלות בכמה כביש וכמה שטח אתה מתכנן.
אם אתה מתכנן רכיבות ארוכות יותר בתכיפות גבוהה, מומלץ לך להסתכל על דו"שים גדולים יותר, שיוכלו לספק לך נוחות בכביש ויכולות לא רעות בשבילים, אבל לא הרבה מעבר לזה.
אני לא מסכים איתך בעניין הנוחות.
אף דוש בעולם לא מספק נוחות של גולדווינג אבל זה יותר מאפשרי להגיע בנוחות על דוש לכל חור בארץ.
אני עושה את זה המון זמן
הנסועה השנתית שלי השנה תעמוד על איזור ה60 אק''ם ל שני אופנועים.
אחד קטן אחד גדול. שניהם דושימושים.
פותח השרשור נשמע לי כרוכב פנאי ולא הולך להיות על הגרזן.
התקציב ברור באיזור ה35 40 כי מדברים פה על כלים חדשים וזה הממוצע.
להארדקוריסט הייתי מציע כתום 950 או טנרה דור חדש משומש ושיחליף לו בולמים.
שלושתם יופי, האדום הכי פחות חזק, הכחול הכי מודרני וטוב מבחינת מתלים ומנוע מבין 2 הקטנים, הDRZ מלך האמינות אבל אותו אופנוע כבר 16 שנים
הייתי מסנן לבחירה בין הDRZ לWRR, ובוחר את מה שיותר מדבר אלי אחרי רכיבה טובה עליו. שניהם שוקלים דומה, אופי שונה, אחד קרבורטור השני מוזרק, אחד 250 זריז השני 400 עם מומנט.
בהצלחה בבחירה, ובכל מקרה מה שלא תבחר מבין ה2 לא יהיה טעות.
הWR250R זה הקטן או הגדול?
אם אתה עושה 60K בכביש על WRR, אז סחתיין עליך. אני על הDRZ שלי מאד סבלתי ברכיבות של מעל שעה בכביש.
מעבר לזה שהמהירות הסופית ומיגון הרוח שלהם יהפכו את העניין לעוד פחות נוח.
אני מדבר מניסיון שלי ושל עוד רוכבים רבים, שעושים עם DRZים (וWRRים) הכל בשטח, מלבד אולי הארד הארד אינדורו שכנראה לא לשם מכוון פותה"ש.
שניהם בהחלט יעמדו בכל סינגל שתזרוק עליהם וגם ברכיבות סלעים. זה לא יהיה קל כמו על אינדורו מקצועי, אבל זה אפשרי ומהנה.
המדריכים של פרורידינג רוכבים על WRRים, ותאמין לי שהם עוברים איתם הכל.
אם התקציב הוא סביבות 25 אש״ח?
אז שאני אבין רגע -
אני כתבתי שהדו"שים המוצעים (DRZ, WRR, CRFL) לא יהיו נוחים לנסיעות כביש ארוכות, ושאם זו התוכנית עדיף ללכת על דו"ש גדול.
אתה כתבת שאתה לא מסכים איתי, על סמך זה שאתה מגיע לכל חור בארץ עם דו"ש גדול?! זה לא בדיוק מה שאני כתבתי?
דרך אגב, מסתבר שגם לגבי ה"תקציב הברור" טעית, ופותה"ש מכוון יותר לאזור ה-25.
אז בעצם פשוט רצית לכתוב שאני טועה, מבלי קשר לתוכן ההודעה שלי?
גם על דוש קטן עשיתי את הכל, והיה לי יותר נוח בגלל שהוא היה פחות ויברטור מהאקסטי
קודם כל יש המון!!! התכתבויות בנושא והמון דיונים לגבי מי עדיף.. אני יכול לקצר לך שהCRF250L הכי פחות מוצלח בשטח מבין שלושתם.
לגבי עלות טיפולים אני לא יודע מי הכי זול
פעם הסחר של הדרוזי היה מטורף! היו קונים אותו בשנייה
השנה החזירו אותו אז אני מאמין שזה קצת פגע במחירים שלו בשוק אבל אני לא מאמין שתיהיה לך בעיה למכור אותו.
לגבי הקנייה תהיה לך קצת בעיה למצוא אחד במצב טוב. ושים לב שהאופנוע גניב בטירוף!
אני רכבתי כמה שנים על הדרוזי ומאוד נהנתי ממנו! הWRR מדהים. אני לא שמעתי על משהו שאמר עליו משהו רע.