עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 23

אשכול: טכני: רוכבים על חוטים

צפייה משולבת

  1. #1
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,340

    טכני: רוכבים על חוטים

    כחלק מהתפתחות האלקטרוניקה בכלל ומערכות הזרקת הדלק וניהול המנוע בפרט - אנו עדים לתהליך של העברת השליטה על המצערת מהרוכב למחשבים; מהן מצערות חשמליות?

    http://fullgaz.co.il/?p=118000


  2. #2
    אחלה כתבה

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320
    מצערת/פרפר חשמלים זה פאסה.
    בהקשר של אופנועים אולי זה חדשני, במנועי מכוניות מתקדמים יש כבר שנים מגמה להפטר לגמרי מהמצערת/פרפר.
    זה קיים איזה עשר שנים לפחות במנועי BMW עם וולווטרוניק (תזמון השסתומים המשתנה שלהם).
    ואם החברה הסינית שרכשה כנראה זכויות על הפטנט הנהדר של קוניגסג תשווק מכוניות עממיות עם האקטיואטור אז הטכנולוגיה תגיע להמונים
    אם המנועים החשמלים לא יחסלו את מנוע הבעירה הפנימית עד אז.





    נערך לאחרונה על ידי levil; 23-11-2016 בשעה 14:14.

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    170
    כתבה מעניינת וכתובה היטב.

    האם התופעה הראשונה שמתוארת למטה לא נפתרה על ידי פיתוח הקרבורטורים של ה CV, שבהם יש דיאפראגמה שאחראית על פתיחת המגוף (זו המילה הנכונה?) ועל ידי כך דואגת שזרימת האויר תהיה אחידה וחלקה?

    הסיבה לכך הייתה שפתיחת מצערת פתאומית מפילה רגעית את תת-הלחץ שבקרבורטור, ולכן באופן רגעי דלק לא נשאב אל הקרבורטור והמנוע מקבל כמות גדולה של אוויר עם כמות קטנה של דלק. כדי לפתור את הבעיה הזו בקרבורטורים, אגב, פיתחו את משאבת התאוצה, שמרססת מנת דלק אל תוך לוע הקרבורטור בפתיחת מצערת חזקה ומעלימה חלקית את תופעת ה'בוג'.
    You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime" - Burt Monroe"
    KTM 790 Adventure R

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    הפוך.
    ב CV (וואקום רציף) זרימת האוויר הרציפה (הפרש לחצים שיוצר המנוע גורם לזה) היא שגורמת להרמה של הדיאפרגמה ,בגלל שקיים הפרש זמן בין הרמת הדיאפרגמה לבין פתיחת הפרפר (הפרפר נפתח מהר יותר משהיא מצליחה להתרומם) הוכנסה משאבת התאוצה.

  6. #6
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,340
    ציטוט נכתב במקור על ידי relz צפיה בהודעה
    כתבה מעניינת וכתובה היטב.

    האם התופעה הראשונה שמתוארת למטה לא נפתרה על ידי פיתוח הקרבורטורים של ה CV, שבהם יש דיאפראגמה שאחראית על פתיחת המגוף (זו המילה הנכונה?) ועל ידי כך דואגת שזרימת האויר תהיה אחידה וחלקה?
    תודה

    כן, אבל לא לגמרי. בקרבורטור CV התופעה הזו קיימת משמעותית פחות, בגלל הפעולה האיטית והעקיפה שלו. בקרבורטור מגופה היא יותר משמעותית. לכן כתבתי אופנועי אנדורו ומוטוקרוס, שהם האחרונים שהגיעו עם קרבורטור מגופה בגלל תגובת המצערת הטובה יותר של קרבורטור כזה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    הפוך.
    ב CV (וואקום רציף) זרימת האוויר הרציפה (הפרש לחצים שיוצר המנוע גורם לזה) היא שגורמת להרמה של הדיאפרגמה ,בגלל שקיים הפרש זמן בין הרמת הדיאפרגמה לבין פתיחת הפרפר (הפרפר נפתח מהר יותר משהיא מצליחה להתרומם) הוכנסה משאבת התאוצה.
    משאבות תאוצה קיימות בשני סוגי הקרבורטורים - מגופה ו-CV (ר"ת Constant Velocity). במגופה תופעת ה'בוגים' יותר משמעותית בגלל אופי עבודת הקרבורטור.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי אביעד אברהמי צפיה בהודעה
    משאבות תאוצה קיימות בשני סוגי הקרבורטורים - מגופה ו-CV (ר"ת Constant Velocity). במגופה תופעת ה'בוגים' יותר משמעותית בגלל אופי עבודת הקרבורטור.
    צודק בלבול שלי.

    רק שמשאבת תאוצה נפוצה בהרבה במאיידי CV מאשר בבוכנה,למעשה זו הפעם ה -1 שאני שומע על הקיום שלה במאייד בוכנה,שזה נכון אבל לא הכי נפוץ.
    לגבי הבוגים, לראייה המאייד המשופר של מלוסי למנועי לידר של פיאג'יו שמחליף את מאייד ה CV המקורי מגיע ללא משאבת תאוצה.

    http://www.malossistore.co.uk/en/pro...G=IM.AL&Type=M

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    30
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    צודק בלבול שלי.

    רק שמשאבת תאוצה נפוצה בהרבה במאיידי CV מאשר בבוכנה,למעשה זו הפעם ה -1 שאני שומע על הקיום שלה במאייד בוכנה,שזה נכון אבל לא הכי נפוץ.
    לגבי הבוגים, לראייה המאייד המשופר של מלוסי למנועי לידר של פיאג'יו שמחליף את מאייד ה CV המקורי מגיע ללא משאבת תאוצה.

    http://www.malossistore.co.uk/en/pro...G=IM.AL&Type=M
    אהמממ...אני מניח שלא היית מעורב בעולם אופנועי השטח ה-4 פעימתיים מבערך סוף שנות ה-90 עד לפני שנתיים שלוש, שהיה מבוסס כמעט לגמרי על קרבורטור FCR (עם משאבת תאוצה כמובן). אגב, FCR ודומיו עם משאבות תאוצה היו נפוצים עוד הרבה לפני בעולם מרוצי הכביש, וגם כשיפור למי שהלך רחוק עם אופנוע הכביש שלו (היו ועדיין יקרים למדי והרבה פחות מרשימים במפגש מ"אגזוז לחץ").

    אגב, גם במאייד המשופר של מלוסי שהצגת יש משאבת תאוצה - היא פשוט מופעלת פנימית ע"י המגופה ולא ע"י מנוף חיצוני כמו ברוב הקרבורטורים (יש אפילו כיוון לדיאפרגמה).
    או שאני ממש טועה. מבולבלים? גם אנחנו .

    אם נחזור לרגע לנושא השרשורי, גם נושא המצערת החשמלית נדחה בעולם הדו גלגלי לא פעם מפאת...פחד משינויים. לאו דווקא של היצרנים, אלא דווקא של קהל הרוכבים. רוכבי אופנועים מייחסים חשיבות גדולה ל"רגש" ברכיבה, וחלק נכבד מהרגש הזה הוא הידיעה ש"אני שולט במכונה". כבלים ביד ימין היו חלק מהתפיסה הזו מאז החלו להכניס מנועים לשלדות אופניים ולרבים מהרוכבים, גם כיום, קשה להרפות ממנה (כולל לכותב שורות אלו). נשמע הזוי? העניין לא צויין בכתבה המצוינת כאן, אבל פרפרים נשלטי חיישנים אינם דבר חדש, גם לא בעולם האופנועים. ל-R750 משנת 2000 כבר היו פרפרים משניים בבית המצערת, נשלטי מחשב. סליחה.נשלטי פרפר ראשוני שמחובר ל...כבלים.
    מי באמת מפקד על פעילות המנוע?
    נערך לאחרונה על ידי DRMANIA; 25-11-2016 בשעה 01:08.

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    כדרך אגב התופעה של הבוגי קיימת גם בהזרקות.
    מסיבות קצת שונות בעיקר כי נהיית תערובת עשירה ולא ענייה.
    ברגע סיבוב מצערת מהיר לפתיחה או סגירה המחשב עובד לפי נתון עיקרי אחד שזה החיישן זווית מצערת, הוא מסתכל זווית פתיחה משם פרמטרים כמו טמפרטורת אוויר וסלד ומזריק דלק.
    אבל המנוע לא מספיק לשאוב מספיק אוויר בפעימה הראשונית ונהיית תערובת עשירה.
    מהסיבה הזו יש באק פיירים בסגירה של הגז רק הפוך מצב מצערת מכתיב מעט מידי דלק מה שמביא לתערובת ענייה.

    מצערת חשמלית תפתח יחסית בהדרגתיות ותמנע את הבעיות האלה.
    יש גם עוד יתרון ענק במצערת חשמלית וזה שלא בכל מנוע ומצב מצערת פתוחה לרווחה זה שיא ההספק. בחלק גדול מהמקרים דווקא 70-80% פתיחה מספקים יותר הספק מפתיחה מלאה.
    במקרה של מצערת חשמלית הרוכב מגדיר בעצם אחוזי כוח לפי מצערת חשמלית , והאופנוע דואג לספק לו את מה שביקש בשיא היעילות.



    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  10. #10
    Member הסמל האישי של tree
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    429
    ציטוט נכתב במקור על ידי levil צפיה בהודעה
    מצערת/פרפר חשמלים זה פאסה.
    בהקשר של אופנועים אולי זה חדשני, במנועי מכוניות מתקדמים יש כבר שנים מגמה להפטר לגמרי מהמצערת/פרפר.
    זה קיים איזה עשר שנים לפחות במנועי BMW עם וולווטרוניק (תזמון השסתומים המשתנה שלהם).
    ואם החברה הסינית שרכשה כנראה זכויות על הפטנט הנהדר של קוניגסג תשווק מכוניות עממיות עם האקטיואטור אז הטכנולוגיה תגיע להמונים
    אם המנועים החשמלים לא יחסלו את מנוע הבעירה הפנימית עד אז.
    מרשים. אני רק מקווה שהרעיון לא יתפוגג כמו תיבת הילוכים רציפה למכוניות.

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    473
    CVT עדיין Alive and kicking למה יתפוגג?

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    מצטרף לשאלה.
    מה הבעיה עם תיבה רציפה?

  13. #13
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    מצטרף לשאלה.
    מה הבעיה עם תיבה רציפה?
    תחזוקה....
    בהונדה גאז של שכן של אבא מחליפים רצועה בתיבה כל 100 או 120 אלף משהו כזה
    החלפה עולה בערך 8 אלף שקל בהונדה מורשה.
    לא החלפת תיבה החלפת רצועה או שרשרת מה שזה לא יהיה שם

    שיפוץ גיר אוטומטי או גיר רגיל(שלא לרוב לא מת לעולם) מגיע בלחץ ל4 אלף לעומת העלויות ברציף ששם רק השרצועה או השרשרת עולה הון

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  14. #14
    Member הסמל האישי של tree
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    429
    למרות הרשימה הארוכה הבאה שנלקחה מ WIKI של מכוניות שמשתמשות בתיבת הילוכים רציפה
    "Some vehicles that offer CVT are the Ford C-MAX hybrid, the Mitsubishi Lancer, the Dodge Caliber, the Toyota Corolla, the Scion iQ, the Honda Insight, Fit, CR-Z hybrid, CR-V, Capa, Honda Civic, Honda Accord, the Nissan Tiida/Versa (SL, SV, and Note S Plus or higher models), Cube, Juke, Sentra, Altima, Maxima, 2013 1.2 Note, Rogue, X-Trail, Murano, Pathfinder, Sunny and the non-Mexican Micra, the Jeep Patriot and Compass, the Suzuki SX4 S-Cross, and the Subaru Forester, Impreza, Legacy, and Outback, toyota Allion 2009 onwards, Toyota Premio 2009 onwards, toyota avalon, toyota mark X etc."

    מתי בפעם האחרונה ראיתם את זה בשימוש המוני על הכביש במכוניות? עם תיבה כזו היתה פיטרון קסם אז היא הייתה מופיע ברוב המוצרים בשוק, אך למרות התקדמום איכות החומרים והייצור זה עדיין לא כך, תיבת הילוכים רציפה עדיין לא מספיק כלכלית.

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    גיר רגיל לא,אבל שיפוץ של גיר אוטומטי יכול להגיע ל-פי 3 וצפונה זה תלוי מאוד בגיר,לא מסכים איתך לגבי העלויות.
    לא יודע מה נהוג ע"פ רוב,ברכב שלי יש 2 שרשראות עם הנחיות לבדיקה בלבד ב 150K ולא זוכר כל כמה ק"מ הלאה.
    התיבה הרציפה יותר חסכונית מהתיבה הפלנטרית מבחינת דלק (אוטומטית רגילה),מוצלחת מהרובוטית כנראה גם יותר זולה לטיפול.

אשכולות דומים

  1. טכני: תזמון שסתומים משתנה
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 24-10-2016, 20:37
  2. כביש טכני במרכז
    על ידי walther בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 05-12-2015, 02:01
  3. טכני: עניין של הספק. שאלה.
    על ידי Don yosef בפורום פורום טכני
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 29-10-2015, 12:56
  4. טכני: עניין של הספק
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 18-10-2015, 23:55
  5. מחפש ספר טכני לג'וייריד 125
    על ידי avi8642 בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 18-08-2015, 15:40

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO