ככלל - אני נותן. אבל נותן על שירות טוב. לא היה שירות טוב? נותן השירות לא יקבל ממני דבר.
ולכל כלל יוצא מין הכלל - אם אני משוכנע שנותן השרות לא אשם בשרות הטוב שלא קיבלתי והוא רק הש.ג בשרשרת של מחדלים, אז יקבל ממני טיפ וטיפ מכובד.
מה שלרוב קורה עם שליחים, שבתור שליח בעצמי, אני יודע שברוב המקרים הם כלל לא אשמים באיחור שנגרם ללקוח בהגעת השליח אל ביתו. כך שתמיד יקבלו ממני טיפ יפה ללא קשר אם האוכל הגיע בזמן. קר או חם. מעבר לזה, שליחים מסכנים את חייהם בכדי להביא לי את האוכל עד הבית. והסיבה היחידה שהם מוכנים לסכן את חייהם בשביל האוכל שלי, זה בגלל הטיפים. אז הם אצלי יוצא מין הכלל לשרות לא טוב.
אני כאחד שעבד ועודנו עובד כשליח וברמן, יש לי רגישות מיוחדת לנותני שירות ואני תמיד נותן טיפים יפים על שרות. אבל אך ורק על שרות טוב. לא מעל המצופה, אלא טוב. כי בשבילי זה סה"כ עוד כמה שקלים ולא ישנה את מצבי הכספי לכאן או לכאן, אבל להם זה הרבה יותר מזה, תפנימו את זה כולם.
רוב נותני השרות וגם שוטפי רכבים ואפילו נהגי מוניות, יקבלו ממני טיפ. הרכב יצא כמו שצריך מהשטיפה ? נהג המונית הגיע בזמן? היה נחמד ושרירותי במהלך הנסיעה? בכיף אתן אקסטרה.
אבל, אם אני יושב עם חברה שלי במסעדה, והמלצרית זעופת פנים, עושה עצמה לא שמה לב שקורים לה מפעם לפעם, לא תקבל ממני אפילו לא שקל בודד. החוק הלא כתוב של עשרה אחוז לא תופס אצלי אם לא קיבלתי שרות טוב.
בהתייחסות לדברים שנאמרו מעליי - אל תביאו טיפ כי לא נעים לכם. תביאו טיפ רק אם אתם מאמינים שצריך לתת.
אני אישית כשליח, שאני מגיע ללקוח בזמן, והשרות היה טוב, ולא מקבל טיפ, אבל מקבל יחס טוב ותודה מנומסת עם חיוך, אני לא מסנן קללות מאחורי הקסדה ומשתדל לא לשפוט ולא לכעוס. כי בסופו של יום, אבל אחד לא חייב לי שום דבר וטיפ זו זכות ולא חובה. אבל יש יוצא מין הכלל:
-לקוחות בשכונות מבוססות, עם שתי רכבים בחניה, בית מהודר בכל טוב, אישית זה מחרפן אותי מבפנים שהם מתקמצנים להוציא לי 5 ש"ח על השרות למרות שיש כסף לכל הטוב הזה מסביב.
- קבוצות חברים שמזמינות. זה אותי אישית הכי אבל הכי מחרפן. אני לעיתים מגיע לחבורות של 4-10 אנשים, מספיק שכל אחד מהם יואיל בטובו להוציא 2 ש"ח מהכיס ולארגן טיפ משותף. שני פאקינג שקלים! וזה ייצא סבבה, אבל לא... מתקמצנים להוציא שני שקלים מהארנק ומוציאים אותי ללא כלום.
- שיטה ידועה שכל שליח כבר למד להכיר - ההורים לא מתכוונים לתת טיפ, ובמקום להסתכל לך בעיניים בזמן שהם עושים זאת, ולפחות להגיד לך תודה על השרות, הם לא מספיק בני אדם לעשות זאת ושולחים את הילדים הקטנים שלהם לקבל את המשלוח בזמן שהם מתחבאים בתוך הבית. עקב הבושה שלהם.
ואתה מדי פעם שומע את הילד קורא לאמא: " אמא את יכולה לבוא" איך שנסגרת הדלת. זה מבחינתי בל ואל יעבור בהתנהגות מבישה של הורים שמעבירים אותה בירושה לילדים.
כל שליח יודע, שילד קטן בפתח הדלת, ואין אף אחד מיושבי הבית בטווח ראייה, 95% אין טיפ.
-משלוחים גדולים במיוחד של 400 ומעלה שקלים, לא מבין למה אי אפשר לזרוק כמה שקלים אקסטרה לשליח.
אנחנו מסכנים את חיינו על הכביש בשביל להביא לכם את האוכל עד הבית תבינו את זה, בחום העז של יולי אוגוסט, בקור העז של ינואר, ובגשמים. ואנחנו עושים את זה רק בגלל הטיפים, פשוט מאוד , לא היו שליחים שיגיעו אליכם עם אוכל חם אם כולם לא היו נותנים טיפים. נקודה. אז יפה לזרוק את זה על בעלי העסקים ולהגיד שישלמו יותר. מה לעשות שהעולם לא עובד ככה ואם היה עובד ככה, 90% מהעסקים היו פושטים רגל. אין לכם מושג איזה הוצאות מטורפות יש לעסקים. במיוחד במדינה שלנו עם המס המופקע על כל דבר.