מקרה שקרה שבוע שעבר..
אישתי יצאה עם חברות לשבת על קפה בקניון.
לטענתם השירות היה סביר, והם חיפשו למי יש עודף ופשוט לא היה לאף אחת. בנוסף אחת שמתנגדת עקרונית לתת טיפים שיכנעה אותם לא לחפש דרכים להשיג עודף..
בסוף הם השאירו 10 שקלים שהיה לאחת מהן והלכו.
הם מתקרבות למעלית, ופתאום שומעות מישהו קורא להן "סליחה, סליחה.. השירות היה בסדר? לא השארתם טיפ"..
מפה לשם - זה התפתח למריבה הזויה..

ופה בדיוק הבעיה של "תרבות הטיפים" הזו..
זה נהיה סטנדרט לתת טיפ, ואפילו בכל חשבונית כתוב לך "לא כולל שירות"..
במקום שהמעסיק ישלם טוב לעובד, הוא מגלגל את זה על חסדיו של הלקוח..
אני באופן עקרוני מתנגד לתת טיפים במצבים כאלה, שכאילו מצפים ממך לתת..
לעומת זאת, למשל, אתמול יצאנו לבורגריה. השירות היה פצצה, מהיר והאוכל היה סוף..
הרגשתי צורך לומר להם "תודה", אז שמתי להם בכוס טיפים שעל הדוכן..
זה בדיוק ההבדל. טיפ בתור אמירת "תודה" מקובל בהחלט, וצריך להגיע מהלקוח, אבל על כל שירות לתת טיפ, גם אם הוא היה רק בסדר.. ?!