הייתי מציע לך להגדיל את הרישיון ואז להביא אופנוע בנפח גדול יותר, 125 אתה תמצה אותו מאוד מהר וחבל על הכסף.
בכל מקרה, אם אתה מתעקש על 125 תחפש ביד 2 איזה r125 או cbr 125 בשנתונים גבוהים, חבל לקנות חדש
אהלן, אני בן 30 ונמצא כרגע בתחילת תהליך לעבור מרכב לאופנוע ומעניין לקנות את באופנוע הראשון שלי שמיועד בעיקר לנסיעות של כ20 דקות לעבודה וחזרה(בפקקים של אזור תל אביב)
- אני לא ממש מבין באופנועים ואין לי כל כך נסיון( אבל נסעתי הרבה בקטנוע 50 סמק לפני הרבה שנים)
- דרגת הרישיון שלי היא A2
- הגובה שלי הוא 175
- מאמין שבעתיד אחרי שארכוש נסיון ברכיבה אז אעבור לאופנוע בעל נפח סמק גדול יותר
- התקציב שלי הוא עד כ25 אלף שח
תודה מראש.
הייתי מציע לך להגדיל את הרישיון ואז להביא אופנוע בנפח גדול יותר, 125 אתה תמצה אותו מאוד מהר וחבל על הכסף.
בכל מקרה, אם אתה מתעקש על 125 תחפש ביד 2 איזה r125 או cbr 125 בשנתונים גבוהים, חבל לקנות חדש
קודם כל תודה על התגובה ודבר שני אציין שזה יהיה האופנוע הראשון שלי כך שאני בעצם רוכב מתחיל. כרגע אנימרוצה להתחיל בקטן ולאט לאט עם הזמן להשדרג ולהגדיל נפח.
כמו כן למה דווקא 125 cbr או r 125? האם כדאי לרוכב מתחיל ללכת בכלל לכיוון הדוש או הנייקד ? האם מה שהצעת מתאים לרכיבה בפקקים בעיקר באזור תל אביב?
רוכב מתחיל יכול להתחיל גם מאופנוע 500 סמ"ק.
אתה בן 30, אופנועי 125 סמ"ק מיועדים לילדים בני 16 ומיוצרים אך ורק בגלל הרשיון הזה של 125 סמ"ק.
הייתי אומר שגם אופנוע 250 ישעמם אותך אחרי תקופה קצרה, אז על אחת כמה וכמה אופנוע 125 סמ"ק.
אז במידה ואני אגדיל רשיון ואלך על 250(לא כל כך רוצה להתחיל עם 500) אז אילו אופנועים אתם ממליצים?
אני מאוד נהנה מהCbr 250, כלי אמין ונוח.
אתה מחפש משהו שיעבור את הפקקים של ת"א, יצא לי לנסות את הנינג'ה 250 והוא היה מדהים. קטן כמו צעצוע נוח לתפעול ועדין למתחילים, מצד שני יודע לתת המון כח.
אחזקה "זולה" כלי אמין והכי חשוב ברגע שתרצה למכור אותו תמיד יש לו שוק והמחירון שלו נשמר.
הכי טוב שתעשה נסיעות מבחן ותראה מה הכי מתאים לך מבחינת גובה וצורת רכיבה(כמו שציינו, אתה לא בן 16 שמחפש ריגושים במקום לא נכון - הכביש)
המון בהצלחה!
תודה רבה על התגובה המפורטת.
השאלה האם לא עדיף אופנוע נייקד בתור אופנוע ראשון שלי כי אני מניח שהוא מועד להרבה נפילות בהתחלה? כמו כן איפה אתה ממליץ לעשות נסיעות מבחן באזור תל אביב, כלומר באילו חנויות אופנועים? ושאלה נוספת היא האם ללכת על אופנוע חדש או לא?
אני גם די חדש, "מיועד הרבה לנפילות" זו מילה די כבדה, כל מקרה לגופו כאן.. מה שכן נזק לפלסטיקה זה עסק די יקר במיוחד בארץ(אלטרנטיבות כמו איביי) אז מה שנוח לך.
כל חנות אופנועים מייחצנת סוג אופנועים אחר לפי מה שאני מבין, תוכל לדבר עם מטרו ולנסות את הנינג'ה 250 או 300 בהתאם לתקציב שלך והייתי ממליץ לך גם לנסות את הZ הוא משוגע.
היתרונות של אופנוע חדש אין כמוהם. יש לך שקט נפשי גם עקב האחריות וגם חוסר חשש מליישר לו קו(להחליף צמיגים ושאר טיפולים)
החסרונות, ירידת ערך(תלוי בכלי - תוכל לבדוק ביד 2 מחירים) וכל נזק פלסטי(וגם לא פלסטי) שובר את הלב.
אופנוע יד 2 תוכל למצוא מציאה ומצד שני אם לא תהיה עם מישהו שמבין במהלך הרכישה תקבל חתול בשק, יתרונותיו מעולים כי לא תפחד להתעסק איתו בעצמך(החלפת שמן וטיפולים יותר פשוטים) ותצבור ניסיון לכלי הבא שלך.
תעדכן (;
אני חושב שבשביל מה שאתה מתכוון לנסוע 125 זה בסדר גמור.
wr125 הוא גבוה מהמכוניות, מאוד יציב, מאוווווד סלחן.
גם דיוק125 של קטם יהיה המון כיף.
לפעמים אנשים חושבים שזה מאוד הכרחי להחזיק נושאת מטוסים בחניה בשביל נסיעה של רבע שעה בעיר.
ואז בוכים שהמנוע מבשל להם את האפרוחים.
אברי אתה אדם בוגר, כלי של שליחי פיצה(כן, שליחי פיצה בעלי אותו נפח מנוע) ישעממו אותך מהר מאוד, זה יהיה בזבוז של כסף לפי דעתי.. תוכל להתחיל רשיון A1 ואז גם המחיר של הרשיון ירד עד חודש הבא(שנה חדשה) תעשה את הדבר החכם ותעשה רשיון A1, תקליטנים לנסיעת מבחן נינג'ה 250 ואז Z300 ותראה את ההבדלים של ה50 סמ"ק בכלים הגדולים, מאוד קשה לחזור ל250 סמ"ק אחרי שמרגישים כח קצת יותר גבוה וכנ"ל לגבי נפחים יותר קטנים
אני גם יודע שנפח מנוע לא שווה כלום בתוך העיר.
אתה לא יכול להשוות מנוע של מובי למנוע של wr.
אגב, פה בעיר wr125 נותן ל600 שלי בראש על בסיס יומי.
אני על 125 עשיתי קצת יותר משישים אלף קילומטר בשנה וחצי.
שני כלים במצטבר.
מהחרמון ועד לאילת - והרבה. ולא, כשמכרתי הם לא היו עייפים או הרוסים.
לדעתי הכל בראש.
הוא לא הולך לעשות 170 בעיר. וכל העסק הזה נמצא בעיקר בראש.
בעיר הwr הזה יתן בראש לכל נינג'ה שתמצא.
וזה לא כלי של שליחי פיצה.
ובדומינוס פיצה בבאר שבע יש להם kle500 למשלוחים
בחיפה ראיתי משלוחנים על cbf25p וwolf250
הבחור "עובר מרכב לאופנוע" הוא יסע איתודה מחוץ לעיר מתישהו. אתה היית עולה על כביש מהיר על דיוק 125? סכנת נפשות.
תודה על הדיון המעניין. האמת בהתחלה אני אסע בעיקר בעיר אבל כמו שאני מכיר את עצמי מאוד מהר אצא לנסיעות וטיול ארוכים יותר. אני כנראה כן אלך על ה250(הבנתי ש300 אופנוע הרבה יותר יקר וזה כבר ביטוח יקר מאוד ולא בטוח שבשנים הראשונות כדאי לי). דרך אגב Dddsh אתה התכוונת שהאיזקה זולה והכלי אמין לגבי הנינגה או הcbr?
לא זוכר עם ציינתי אבל אני 175 אם זה משנה משהו לגבי סוג האופנועים הללו כי אני באמת עדיין לא סוג על סוג האופנוע שאני.רוצה(נייקד, ספורט וכו...)