1. תגדיל את רישיונך ל-A1 (עד 47.7 כ"ס). כמו שנאמר, אופנוע 125 הוא בזבוז כסף (בדגש על אופנוע - אם אתה מעוניין בקטנוע זול כתחליף לאופניים חשמליות, זה משנה את התמונה).
2. לאור ירידות המחירים האחרונות והמבצעים של רוב היבואנים, תקציבך מאפשר לך לקנות נינג'ה 250/Z250 או ק.ט.מ דיוק 200 חדשים.
מבין שני אלה, אני באופן אישי הייתי בוחר בק.ט.מ - רכבתי עליו, ומדובר במכונה מאוד יעילה, כיפית וחסכונית בדלק. חסרונו העיקרי הוא שבכביש בינעירוני, הדיוק עובד בסל"ד גבוה מאוד. המלצתי היא לא לשייט איתו מעל 100-110 לאורך זמן כדי לשמור על המנוע (עם כי, הרזרבה לעלות ל-120-130 לצורך עקיפה בטוחה - קיימת). יש מספר נקודות ידועות - כמו מדי הדלק שמתקלקלים אחד אחרי השני ועולים הון בארץ (לכן - לרוב פשוט לא מתקנים אותם), או צמיגי ה-MRF המקוריים (גרועים מאוד, מומלץ להחליף בהקדם) ושרשרת ההינע המקורית שלרוב לא מגיעה אפילו ל-10 אלף ק"מ עד שתמסור את נשמתה לבורא. הדיוק נוטה לעבוד בחום גבוה, כנראה - עקב שטח הרדיאטור הקטן (זהה ל-125), שעובד בקצה היכולת שלו בימים החמים. לכן תחזוקת מערכת הקירור, כולל החלפת הנוזל אחת לשנתיים ושימוש בנוזל איכותי בלבד קריטית לבריאות המנוע אפילו יותר מהרגיל.
על הנינג'ה החדש תרם רכבתי - ולכן, לא אוכל לחוות דעה מבוססת. לפי המבחנים, נשמע שסה"כ מדובר באופנוע כיפי וקל לשליטה. הדגם חדש יחסית, ואין עדיין הרבה מידע על אמינותו ומחלות נפוצות.
3. אם האופנוע שלך הוא לפני הכל כלי תחבורה, ורק אח"כ צעצוע אהוב - תכניס בתוך תקציב רכישה של סבל וארגז גדול (45 ליטר ומעלה). אולי זה מכוער, אבל זה מאוד נוח ויעיל. בתור רוכב עם ניסיון מועט, כדאי גם להוסיף מגן מנוע כדי לשמור על האופנוע במקרה של החלקה קטנה.
4. השוק מוצף היום בכלים כמעט חדשים (בני שנה-שנתיים) שנמכרים במחירים אטרקטיביים. למשל, תקציבך מאפשר לרכוש דיוק 390 משומש, ששומר על כל הפלוסים של ה-200, אבל מצויד במנוע חזק בהרבה. הוא כבר יאפשר לך לשמור על קצב התנועה גם בכבישים מהירים - מבלי לאמץ את המנוע יתר על המידה.
בהצלחה!


ציטוט ההודעה בתגובה