קרה לי פעם. בלי מד דציבלים ובלי טיפת צדק. שולח אותך למשרד התחבורה ולך תתמודד עם זה.. כשזה קרה לי החלפתי מכון טסטים. האופנוע עבר טסטים לפני ואחרי עם אותו אגזוז.
וכמובן את הפרט הכי חשוב פות"ש לא חשף - באיזה מכון רישוי מדובר?
Both the EPA and the European standards call for an 80 dBA maximum sound level, but again the testing procedure is different — and in this case, significantly. In Europe, motorcycles must accelerate at full throttle from a set speed of no more than 30 mph in second gear, past a microphone. The microphone is set 25 feet away from the line of travel, such that the motorcycle passes perpendicular to the microphone 33 feet after acceleration starts. The EPA test procedure has the microphone further away at 50 feet, but the speed is such that the motorcycle passes the microphone in second gear at an rpm that (for motorcycles over 675cc) is 55 percent of maximum rated rpm — which refers to the rpm at which the engine makes peak power. Consider the difference: 30 mph in Europe compared to roughly 60 mph here in the USA. Even though the actual level is identical in the two standards, it’s much more difficult to meet that 80 dBA maximum here than in Europe.
http://www.sportrider.com/tech/motor...dards-ask-geek
לפי מה שהבנתי זה לא חד משמעי צריך לשים את המיקרופון במרחק מסויים ולהאיץ בהילוך שני בפול גז
Sent from mTalk using windows 10 mobile
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
קרה לי פעם. בלי מד דציבלים ובלי טיפת צדק. שולח אותך למשרד התחבורה ולך תתמודד עם זה.. כשזה קרה לי החלפתי מכון טסטים. האופנוע עבר טסטים לפני ואחרי עם אותו אגזוז.
וכמובן את הפרט הכי חשוב פות"ש לא חשף - באיזה מכון רישוי מדובר?
מדובר במכון "אלן" בבאר שבע, כאמור העברתי שם בעבר את כל האופנועים שהיו לי, er5, zx6, sv650 כאשר לשלושתם היה יושימורה. את הsv 3 טסטים העברתי ואף פעם לא אמרו לי כלום.
הטסטר בדק "משמיעה" ואני לא בטוח שכדאי לנסות להיכנס בו.. שלא ימציא סעיפים (למרות שהקטנוע 100% תקין ומטופל היטב).
תודה על הרצינות של המגיבים (שושנים קצת התאכזבתי) , הרפרנסים מעולים, אם כי נראה לי שאחכה חודש במקרה הרע, ובמקרה הטוב אחפש לי אגזוז חלופי רק בשביל הטסט עוד השבוע.
נערך: הקטנוע אכן רועש בצורה חזקה ביותר, שמעתי לא מעט אופנועים בחיי. אם כי הריג'קט לאחר המשתיק לא היה מוצדק כי רמת הרעש פחתה משמעותית. הטסטר בדק את הרעש באיזור במכון שהוא כמו מנהרה מה שתרם להגברה שלו ולתחושה שהוא חזק יותר ממה שהוא באמת.
נערך לאחרונה על ידי ted; 05-12-2016 בשעה 22:50.
מצטער מאד שאכזבתי אותך, אבל אני עדיין חושב שתקנות הרעש מצוינות ואפילו צריך להחמיר אותם!
לא כל שכן לאכוף אותם. - רן
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 06-12-2016 בשעה 08:09.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
ייתכן שגם אני לא אהיה חביב הקהל כאן.
אני ממש לא מסכים עם הדרך הזו של הכשלה לפי איך שזה נמע לאוזניו המאומנות של הבוחן (לשם כך יש בחוק סטנדרטים ומכשירים לאכוף אותם, שלא נגיע למצב ששוטר עוצר אותנו כי נראה לו בעין שנסענו מהר מדי).
מצד שני, אני רואה בקטנועים עם אגזוז לא מקורי מטרד.
אולי זה בגלל שבעיר הקטנה שבה אני גר יש יחס גבוה של כאלה.
הם רועשים יותר מהיושימורה שלי וחוץ מלתת הארכה לאיבר של הבעלים כאשר הוא עומד ליד חבריו המוגבלים אגזוזית ברמזור אני לא רואה בזה שימוש פרקטי.
לשמוע קטנוע מתרחק ממרחק של 3 רחובות לא עושה לי את זה.
זה צריך להעשות בטעם, אני מכיר חבר'ה עם אקרפוביץ' על האקסמקס וצליל שלא מגיע לרמה של "רעש" כי הם ידעו היכן עובר הגבול בין נחמד למטרד.
בהחלט, אבל צריך לאכוף עם מכשור , לא לפי האוזן.
עלות של מד דציבלים היא לא גבוהה
noise meter decibel meter sound noise Level Measuring Instruments GM1351 digital sound meter
http://www.aliexpress.com/item/10495...049536492.html
(from AliExpress Android)
הבעיה שבבדיקה לדו"ג הכל נאכף לפי העין האוזן והרגש.
אולי במכון שלא הייתי כן יש מכשירים - מישהו נבדק אי פעם במכשיר?
מה אתה הולך למכון הזה ? הם מחפשים סתם, פעם הבאה מכון דרום - נכנס יוצא
כשאתם מדברים על דציבלים אתם מדברים על בדיקות עם מכשור מתאים זה אחלה, בארץ זה לא עובד ככה. גם אם ההגיון וכל הוכחה מדעית עומדת לצידך במקרה של אגזוז רועש לצורך העניין והטסטר כמו במקרה הנוכחי טוען שהאגזוז רועש, ואתה טוען שבדיקה לפי האוזן היא לא בדיקה - הוא יגיד לך אוקיי, האגזוז הזה לא מקורי, לא רשום ברשיון, ואני לא מעביר אותו טסט. אם היצרן מאשר אותו גש ותביא אישור מהיצרן של האופנוע שהוא מאשר את האגזוז הזה לכלי הזה, תאשר אותו בעמדה 1 ברשיון ואני אעביר לך אותו בלי בעיה.
כמובן שאחרי שהוא אמר לך את זה אתה יכול לדבר ללאמפה כי לא סוזוקי ולא עופר אבניר יתנו לך שום אישור בנושא ובעמדה מס 1 לא יאשרו לך שום דבר כזה ברשיון והוא גם יודע את זה.
בארץ בניגוד לכל ארץ נורמלית בעולם העסק עובד הפוך - אם אתה רוצה לערער על הכשלה כלשהי (לדוגמה "האגזוז הזה חוקי") חובת ההוכחה היא עליך, לא על הטסטר ולא על המכון (לך תביא אישור מהיצרן).
העיצה שלי היא כמו שאמרת לנסות לאתר מישהו עם כלי דומה להחליף אגזוז רק לטסט אולי אפילו תמורת כמה שקלים בשביל הכוונה הטובה, או לחכות חודש עד שתוכל לגשת למכון אחר ולשם אני מקווה שכבר תגיע עם המשתיק מורכב מראש.
נערך לאחרונה על ידי Shasha127; 06-12-2016 בשעה 11:05.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אגזוז זה לא משחק ילדים:
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לא ינום ולא יישן שושני ישראל
איך זה מסתד לך עם כל אותם הארלי נוטפי שמן ומשמיעי דציבלים שאתה כה אוהב???
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI