ציטוט נכתב במקור על ידי FoxLight צפיה בהודעה
אתה משתמש ברבע/חצי קלא'ץ בכיכר?, כי לפעמים אתה יכול לתת גז בהילוך שני ובזמן פנייה זה מפריע לאיזון מהדחיפה שיש שנותנים גז, אז רבע קלאץ מעדן את זה ואז גם אפשר לשמור על מהירות.
בפועל, אתה מרסן את המנוע בעזרת הקלאץ כשברכיבה נכונה אינך אמור להגיע לשם כלל. מרגע שהסתיים ההיגוי לפניה והאופנוע בהטיה המתאימה צריך לשמור על גז קבוע ולרוב ניתן בכלל להאיץ גם אם טרם הגעת לשיא הפניה. גז קבוע זה הבסיס וגז קבוע שומר את האופנוע מאוזן גם תחת הטיה.
גם לי יוצא להשתמש בקלאץ בשני מצבים. הראשון, בפניה כשאני מתחיל פניה ממצב עמידה כשהתחזרתי על הגז יותר מדי. השני הוא ברכיבה שוטפת, כשחרבנתי פניה לגמרי ואני רוצה לנתק לגמרי את הכח. לשני המצבים קדמו טעויות רכיבה שלי. לא של האופנוע.

רוכבי מרוץ על אופנועי שתי פעימות היו מחליקים את הקלאץ במהלך פניה על מנת לשמור את המנוע בתחום הצר מאד של סל"ד עבודה. לפעולה הייתה מטרה, לרכב מהר ולנצח מרוצים. מקס ביאג'י עשה מזה 4 אליפויות עולם רצופות ב 250 סמ"ק. יש לזה גם מחיר, והוא הקלאץ עצמו.

איללכא...לטעמי, שימוש בקלאץ כפי שאתה מתאר מיותר בכביש הציבורי