תוצאות 1 עד 11 מ 11

אשכול: שאלה קטנה - איך עובד היגוי הפוך?

צפייה משולבת

  1. #1
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של אסף זומר
    תאריך הצטרפות
    Dec 2012
    הודעות
    226

    שאלה קטנה - איך עובד היגוי הפוך?

    סתם, היה חייב לבוא מתישהו

    מברוק על הפורום החדש!

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    זה מיתוס, אין כזה דבר.
    אני משכיב ב300 רק על ידי זה שאני מדמיין השכבה וזה קורה לבד. אפשר קצת לזרז על יד העברת כל המשקל על הכידון ולהחזיק אותו בכל הכח.

    הסבר מקיף למי שרוצה תשובה רצינית (שימו לב שיש שם טעות, מגזימים את חשיבותו של הכח הגירוסקופי של הגלגלים):

    https://youtu.be/PgUOOwnZcDU

    והסבר קצר:
    https://youtu.be/llRkf1fnNDM

    ולמה אופנוע יציב:
    https://youtu.be/oZAc5t2lkvo
    נערך לאחרונה על ידי nihrider; 16-08-2015 בשעה 20:10.

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    39
    התופעה הפיזיקלית שבגללה "היגוי הפוך" הוא הדרך היחידה לפנות עם כלי דו גלגלי במהירות שעולה על כ20 קמש נקראת "פרסציה" (אותה התופעה שמאפשרת לסביבון להסתובב על הרגל שלו בלי ליפול).
    להסבר ממצא וציורי:
    https://youtu.be/NeXIV-wMVUk
    הפעלה של כח ב90 מעלות לציר הגלגל וב0 או 180 מעלות לקרקע יוצר תגובה ב90 מעלות לשניהם כלומר ימינה ולמטה אם דוחפים את הידית הימנית קדימה ואת השמאלית אחורה, ושמאלה ולמטה אם מפעילים כח על הידיות בכוון ההפוך.
    זו התנהגות הפוכה לנסיעה במהירות נמוכה בה תופעת הפרסציה זניחה ומאפשרת לשנות את כוון הגלגל, ומכאן שמה "היגוי הפוך".
    ככל שמהירות הסיבוב של הגלגלים עולה, תופעת הפרסציה נותנת תגובה חזקה יותר, עד שבמהירות מסויימת, לא ניתן לשנות את כוון הגלגל לפני שהאופנוע יתהפך על צידו.


    Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    בסרטון שהבאתי של minute physics, הוא חולק על זה שפרסציה היא הגורם העיקרי להיגוי בפוך.
    זה כח חלש יחסית לשאר הכוחות הפועלים.
    הוא גם מדגים אופניים עם גלגלים מאוד קטנים שאצלהם כמעט ואין פרסציה ואף על פי כן הן עדיין מתנהגות כמו אופניים.

    בהיגוי הפוך, כשמסובבים את הגלגל ימינה, הגלגל אכן הולך ימינה. אבל זה רק הגלגל, שאר האופנוע ממשיך בקו שלו אבל עכשיו הוא לא יציב. לכן הוא נופל שמאלה. לאחר הנפילה שמאלה יש שילוב של מספר גורמים שמפעילים כוח היגוי ומסובבים את גלגל בחזרה שמאלה.
    1. משקל ציר ההיגוי הוא מקדימה של הציר עצמו.
    2. זוית ה trail יוצרת נקודת מגע דמיונית מעבר לנקודת המגע של הצמיג בכביש.
    3. פרסציה של הצמיג המסתובב

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    39
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    בסרטון שהבאתי של minute physics, הוא חולק על זה שפרסציה היא הגורם העיקרי להיגוי בפוך.
    זה כח חלש יחסית לשאר הכוחות הפועלים.
    הוא גם מדגים אופניים עם גלגלים מאוד קטנים שאצלהם כמעט ואין פרסציה ואף על פי כן הן עדיין מתנהגות כמו אופניים.

    בהיגוי הפוך, כשמסובבים את הגלגל ימינה, הגלגל אכן הולך ימינה. אבל זה רק הגלגל, שאר האופנוע ממשיך בקו שלו אבל עכשיו הוא לא יציב. לכן הוא נופל שמאלה. לאחר הנפילה שמאלה יש שילוב של מספר גורמים שמפעילים כוח היגוי ומסובבים את גלגל בחזרה שמאלה.
    1. משקל ציר ההיגוי הוא מקדימה של הציר עצמו.
    2. זוית ה trail יוצרת נקודת מגע דמיונית מעבר לנקודת המגע של הצמיג בכביש.
    3. פרסציה של הצמיג המסתובב
    הטענה נכונה לגבי אופניים בהם המסה של הגלגל ומהירות הסיבוב נמוכים.
    ואכן, גם באופנוע עד מהירות מסויימת זה בדיוק מה שקורה.
    במהירויות גבוהות, ובזכות המסה הגבוהה של גלגלי האופנוע, הפרסציה הופכת מזניחה למשמעותית ולמעשה מונעת לחלוטין את האפשרות לשנות את זוית הגלגל.
    אפשר להרגיש את ההשפעה שלה ככל שמהירות הנסיעה עולה. בתחילה אפשר ממש לסובב את הגלגל. אח"כ ניתן להרגיש את התופעה שתיארת (יש הצלחה חלקית בשינוי זוית, שגורמת ל"נפילה" לכוון הנגדי) וככל שהמהירות עולה, האפשרות לשנות את זווית הגלגל יורדת עד שלא ניתן לשנות אותה כלל.
    למען הניסוי אבדוק בבוקר באיזו מהירות זה קורה בבנדיט שלי ואדווח כאן בשירשור


    Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    ציטוט נכתב במקור על ידי anton.dorofeyev צפיה בהודעה
    הטענה נכונה לגבי אופניים בהם המסה של הגלגל ומהירות הסיבוב נמוכים.
    ואכן, גם באופנוע עד מהירות מסויימת זה בדיוק מה שקורה.
    במהירויות גבוהות, ובזכות המסה הגבוהה של גלגלי האופנוע, הפרסציה הופכת מזניחה למשמעותית ולמעשה מונעת לחלוטין את האפשרות לשנות את זוית הגלגל.
    אפשר להרגיש את ההשפעה שלה ככל שמהירות הנסיעה עולה. בתחילה אפשר ממש לסובב את הגלגל. אח"כ ניתן להרגיש את התופעה שתיארת (יש הצלחה חלקית בשינוי זוית, שגורמת ל"נפילה" לכוון הנגדי) וככל שהמהירות עולה, האפשרות לשנות את זווית הגלגל יורדת עד שלא ניתן לשנות אותה כלל.
    למען הניסוי אבדוק בבוקר באיזו מהירות זה קורה בבנדיט שלי ואדווח כאן בשירשור


    Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
    אני לא חושב שאתה יכול לבדוק את זה מחוץ למעבדה...
    ייתכן שכשנראה לך שאתה לא מצליח לשנות את זווית הגלגל זה בגלל ששינוי מזערי מספיק כדי לבצע פנייה, ואם תנסה להגדיל את הזווית בכח, תעוף לקיבינמט.

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    39
    ציטוט נכתב במקור על ידי doutsh צפיה בהודעה
    אני לא חושב שאתה יכול לבדוק את זה מחוץ למעבדה...
    ייתכן שכשנראה לך שאתה לא מצליח לשנות את זווית הגלגל זה בגלל ששינוי מזערי מספיק כדי לבצע פנייה, ואם תנסה להגדיל את הזווית בכח, תעוף לקיבינמט.
    טוב, אז בדקתי.
    מעל 60 קמ"ש הגלגל כבר לא משנה זווית בכלל. כל הפעלה של כח ולו המזערי ביותר גורמת להטיה.

    Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

  8. #8
    אפרופו אופניים אז הנה סרטון נחמד שמסביר קצת:

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    61
    קטונתי מלהוסיף על ההסברים הפיזיקליים של החברים מעלי.
    ניתן ללמוד בדרך פשוטה וקלילה איך בדיוק עובד עניין ההיגוי ההפוך.

    סע בכביש ישר, ובתוך הנתיב שלך התחל לעשות זיגזג. הטה את האופנוע מימין לשמאל בצורה חדה ומהירה כמה פעמים,
    לא פניה, לא עיקול, סתם "לנדנד" קצת את האופנוע.
    אחרי כמה "זיגזגים" כאלה תבחין פתאום שבאופן אוטומטי ובלתי מודע, ולכאורה נגד ההיגיון, אתה מטה את הכידון בדיוק לכיוון ההפוך אליו אתה רוצה להטות את האופנוע.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Yigal
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    612
    השאלה האמיתית, איך המוח שלך יודע לבצע היגוי הפוך מבלי שבעצם ידעת שזה קיים?

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    ציטוט נכתב במקור על ידי Yigal צפיה בהודעה
    השאלה האמיתית, איך המוח שלך יודע לבצע היגוי הפוך מבלי שבעצם ידעת שזה קיים?
    בדיוק כמו שהוא יודע לאזן אותך על דו גלגלי.
    ראיתי ילדים קטנים שרוכבים על אופניים (ללא גלגלי עזר) וגם הם משתמשים בהיגוי הפוך (צריך להתבונן היטב כדי לקלוט).
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

אשכולות דומים

  1. בעיה במיסבי היגוי
    על ידי virali בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 14-02-2016, 15:50
  2. צילינדר הפוך לימאהה wr450f החדש
    על ידי אביעד אברהמי בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 01-11-2015, 00:15
  3. שאלה לגבי היגוי
    על ידי רוכב על 2 בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 12-10-2015, 08:49
  4. היגוי קשה, לא מובן gs500
    על ידי Yev.gavrikov בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 24-08-2015, 22:49
  5. עזרה בהחלפת מיסבי היגוי
    על ידי dudybou בפורום פורום טכני
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 07-06-2015, 21:53

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO