העקרון פשוט יחסית, כשגוף נמצא בתנועה מעגלית כמו אופנוע בפניה פועל עליו הכוח הצנטריפוגלי הדוחף אותו החוצה,
מאחר והאופנוע עומד/מתגלגל על משטח, הכוח הנ"ל מפעיל מנוף על האופנוע כשנקודות/שטחי המגע של האופנוע עם המשטח משמשות כצירים,
מכאן שהנטייה היא להפוך את האופנוע על צידו המנוגד לפניה,
כדי למנוע את הנפילה החוצה יש להטות את האופנוע כלפי הפניה, ההיגוי ההפוך מפיל קצת את האופנוע פנימה עד שהכח הצנטריפוגלי מאזן אותו
והשיווי משקל הלא יציב הזה נשמר כל עוד הרוכב לא עושה שטויות.