עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 19

אשכול: איך היגוי הפוך בדיוק עובד?

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    157

    Question איך היגוי הפוך בדיוק עובד?

    שלום
    אני רוכב קצת זמן, סך הכל כחודשיים ויותר מי 6 שנים על 4 גלגלים
    לגבי ראיית כביש אני לא מודאג ויודע למקם את עצמי ולקחת את כל הדברים בחשבון
    ואפילו עשיתי קורס ולמדתי עוד קצת
    הבעיה שמפריעה לי קצת היא נושא הפניות, אני עדיין לא מחפש להשכיב אבל אני רוצה לדעת איך מתחילים לתרגל את זה
    למשל בכיכרות אני נוסע יחסית לאט וקרוא פעם שהאחורי שלי בורח, פעם גם קרה לי אחרי הורדת הילוך (אז איך בעצם יורדים במהירות כמה שיותר מהר?)
    בכל מקרה אני מבין שבשביל שבשביל לפנות צריך ליצור התנגדות ולדחוף את הצד הנגדי לפניה
    שזה נגיד אני פונה ימינה אז אני צריך בעזרת 2 הידיים לדחוף שמאלה
    אז עכשיו השאלה איך מבינים עוד כמה אפשרות לדחוף את הכידון ומבינים כמה אפשר לרדת למטה?
    אני רוצה להגיע למצב שאני תמיד בתת היגוי כי לפי דעתי זאת הדרך הכי בטוחה יותר מהטיית הגוף
    מקווה שהסברתי את עצמי טוב.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    פשוט תנסה.. סע ב50 קמ"ש כביש ישר וריק ותדחוף קלות באחד הצדדים ותראה איך האופנוע פונה לצד השני..
    תשחק עם זה קצת, אין לך מה לפחד אתה ישר תראה כמה זה מוגזם וכמה לא.
    ד"א, אתה בכל מקרה עושה היגוי הפוך כי אי אפשר לפנות בלי זה.. זה בעיקר בשביל ההבנה שלך עד כמה הטיית הגוף שולית לעומת דחיפת הכידון. יותר נכון יהיה להגיד שהשפעת הטיית הגוף כמעט 0... היא משפיעה על היציבות אבל כלום על כיוון האופנוע (כל עוד אתה לא מזיז את הכידון כשאתה מטה).

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320

    נערך לאחרונה על ידי levil; 09-12-2016 בשעה 16:57.

  4. #4
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    פניות מעסיקות גם רוכבים שלהם ותק רב. למרבית הרוכבים, לפחות בהתחלה, קל יותר להתמודד עם פניה לכיוון מסוים אפילו שהטכניקה זהה לימין ושמאל.
    תת היגוי והיגוי יתר אינם רצויים. בטח שלא לרוכב מתחיל. שני המצבים בעיתיים ונוטים להסתבך כתוצאה מתיקון היגוי שגוי.
    באם אתה רוצה להישאר בצד הבטיחותי של הרכיבה, וזה המצב העדיף לרוכב מתחיל, הבלימה שאמורה להביא אותך למהירות המתאימה לפניה צריכה להסתיים לפני הנקודה שבה ניתנת פקודת ההיגוי. בגדול, אופנוע תחת האצה או בלימה מעמיס את אחד המתלים יותר. פקודת ההיגוי מעמיסה בנוסף ולכן, לפחות בהתחלה, עדיף לתת פקודת היגוי כשמתלי האופנוע מאוזנים.
    פקודת ההגוי ניתנת דרך הידיים, הזרועות והכתף. המונח המדויק יותר הוא היגוי נגדי. על מנת לתת פקודת היגוי נדרש לדחוף או למשוך בכידון. רובנו נוהגים לדחוף או למשוך אפילו שפקודת היגוי בשתי הידיים מדויקת ונשלטת יותר.
    על מנת לפנות ימינה אתה צריך לדחוף את הכידון בצדו הימני או למשוך את הכידון בצדו השמאלי או דחיפה בימין ומשיכה בשמאל בו זמנית.
    על מנת לפנות שמאלה אתה צריך לדחוף את הכידון בצדו השמאלי או למשוך את הכידון הימני או דחיפה בשמאל ומשיכה בימין בו זמנית.
    הדרך הפשוטה ביותר להבין איך זה עובד היא למצוא פיסת אספלט נטושה, לרכב במהירות נמוכה אבל לא לזחול לעזוב את יד שמאל ולהישאר רק עם יד ימין על הגז ואז לדחוף ולמשוך את הכידון.

    בניגוד למה שחושבים, פקודת היגוי חדה ומהירה עדיפה על פקודת היגוי איטית ומהוססת.
    עד כמה ניתן להטות את האופנוע היא שאלת מיליון דולר שאין עליה תשובה אחת. זה תלוי, רוכב, אופנוע, אספלט, צמיגים, טמפרטורת הצמיג והאספלט ועוד. בגלל התנע הזוויתי, לאותה פניה תידרש זווית הטיה שונה בהתאם למהירות הרכיבה.
    מניסיון, אתה לעולם לא תשאל את עצמך באיזה הטיה אני צריך להיות על מנת להשלים פניה ואיזה פקודת היגוי צריך לתת לשם כך. ברמה הזאת, הרכיבה היא אינטואיטיבית לגמרי.

    קריאה של חומר מקצועי וקורסי רכיבה הם הבסיס לגישה מקצועית לרכיבה ועל כך יש להוסיף תרגול ואימון.

    איללכא...והכל מתחיל במבט

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    330
    אתה משתמש ברבע/חצי קלא'ץ בכיכר?, כי לפעמים אתה יכול לתת גז בהילוך שני ובזמן פנייה זה מפריע לאיזון מהדחיפה שיש שנותנים גז, אז רבע קלאץ מעדן את זה ואז גם אפשר לשמור על מהירות.

  6. #6
    ציטוט נכתב במקור על ידי נעם 1 צפיה בהודעה
    פניות מעסיקות גם רוכבים שלהם ותק רב. למרבית הרוכבים, לפחות בהתחלה, קל יותר להתמודד עם פניה לכיוון מסוים אפילו שהטכניקה זהה לימין ושמאל.
    תת היגוי והיגוי יתר אינם רצויים. בטח שלא לרוכב מתחיל. שני המצבים בעיתיים ונוטים להסתבך כתוצאה מתיקון היגוי שגוי.
    באם אתה רוצה להישאר בצד הבטיחותי של הרכיבה, וזה המצב העדיף לרוכב מתחיל, הבלימה שאמורה להביא אותך למהירות המתאימה לפניה צריכה להסתיים לפני הנקודה שבה ניתנת פקודת ההיגוי. בגדול, אופנוע תחת האצה או בלימה מעמיס את אחד המתלים יותר. פקודת ההיגוי מעמיסה בנוסף ולכן, לפחות בהתחלה, עדיף לתת פקודת היגוי כשמתלי האופנוע מאוזנים.
    פקודת ההגוי ניתנת דרך הידיים, הזרועות והכתף. המונח המדויק יותר הוא היגוי נגדי. על מנת לתת פקודת היגוי נדרש לדחוף או למשוך בכידון. רובנו נוהגים לדחוף או למשוך אפילו שפקודת היגוי בשתי הידיים מדויקת ונשלטת יותר.
    על מנת לפנות ימינה אתה צריך לדחוף את הכידון בצדו הימני או למשוך את הכידון בצדו השמאלי או דחיפה בימין ומשיכה בשמאל בו זמנית.
    על מנת לפנות שמאלה אתה צריך לדחוף את הכידון בצדו השמאלי או למשוך את הכידון הימני או דחיפה בשמאל ומשיכה בימין בו זמנית.
    הדרך הפשוטה ביותר להבין איך זה עובד היא למצוא פיסת אספלט נטושה, לרכב במהירות נמוכה אבל לא לזחול לעזוב את יד שמאל ולהישאר רק עם יד ימין על הגז ואז לדחוף ולמשוך את הכידון.

    בניגוד למה שחושבים, פקודת היגוי חדה ומהירה עדיפה על פקודת היגוי איטית ומהוססת.
    עד כמה ניתן להטות את האופנוע היא שאלת מיליון דולר שאין עליה תשובה אחת. זה תלוי, רוכב, אופנוע, אספלט, צמיגים, טמפרטורת הצמיג והאספלט ועוד. בגלל התנע הזוויתי, לאותה פניה תידרש זווית הטיה שונה בהתאם למהירות הרכיבה.
    מניסיון, אתה לעולם לא תשאל את עצמך באיזה הטיה אני צריך להיות על מנת להשלים פניה ואיזה פקודת היגוי צריך לתת לשם כך. ברמה הזאת, הרכיבה היא אינטואיטיבית לגמרי.

    קריאה של חומר מקצועי וקורסי רכיבה הם הבסיס לגישה מקצועית לרכיבה ועל כך יש להוסיף תרגול ואימון.

    איללכא...והכל מתחיל במבט
    מחזק את הכל ורק רוצה להדגיש - אם אתה רוכב מתחיל מומלץ מאוד לסיים את כל ההכנות לפנייה (בלימה, הילוך מתאים, תנוחת גוף, מבט) כמה שיותר לפני הפניה עצמה בין אם זאת סתם כיכר או בין אם זאת פניה כשאתה רוכב קצת יותר. ככה תוכל להתעסק בפניה עצמה ולא בדברים פחות רלוונטיים ותישאר על 2 גלגלים גם בסוף הפנייה
    התעסקות עם האופנוע (למשל החלפת הילוך) תוך כדי הפניה מוציאה את האופנוע מאיזון (וגם אותך מאחר וזה דורש כמות מסוימת של ריכוז)... תתרכז בפניה וסיים הכל לפני.
    אח"כ כשדברים יבואו יותר בקלות ויזרמו תוכל להרשות לעצמך למתוח את הגבול קצת יותר.

    ואני ממליץ מאוד לראות את twist of the wrist II. סרט באורך מלא על דינמיקה של אופנועים ורכיבה... גם מאוד מעניין וגם תורם לידע. פעם היה זמין ביוטיוב, מאמין שאפשר למצוא את זה אחרי כמה דקות בגוגל.

  7. #7
    מודלה טוען שלהטיית גוף אין השפעה על פניית האופנוע אבל זה לא נכון. יש השפעה, אמנם מזערית אבל יש.
    נעם הסביר את עניין ההאטה לפני פקודת ההיגוי מצוין, עם הנסיון על האופנוע אתה תדע בדיוק באיזה הילוך ובאיזו מהירות אתה רוצה להכנס לפניות.
    לא סתם אומרים drop a gear and disapear, כניסה לפנייה בסלד הנכון תתן לך הרבה יותר יציבות ושליטה.
    נסה לזרום עם האופנוע, מעבר להיגוי ההפוך הטה גם קצת את הגוף, תן כתף לכיוון הפניה ועם הניסיון גם תגיע ההשכבה והברך.
    ממליץ בחום לצפות ב
    Twist of the wrist I, II.

    Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    330
    עוד משהו, להישען קדימה עוזר בפניה, לפחות לי באופנוע נייקד עם תנוחת ישיבה זקופה.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    ציטוט נכתב במקור על ידי shaykram1989 צפיה בהודעה
    מודלה טוען שלהטיית גוף אין השפעה על פניית האופנוע אבל זה לא נכון. יש השפעה, אמנם מזערית אבל יש.
    נעם הסביר את עניין ההאטה לפני פקודת ההיגוי מצוין, עם הנסיון על האופנוע אתה תדע בדיוק באיזה הילוך ובאיזו מהירות אתה רוצה להכנס לפניות.
    לא סתם אומרים drop a gear and disapear, כניסה לפנייה בסלד הנכון תתן לך הרבה יותר יציבות ושליטה.
    נסה לזרום עם האופנוע, מעבר להיגוי ההפוך הטה גם קצת את הגוף, תן כתף לכיוון הפניה ועם הניסיון גם תגיע ההשכבה והברך.
    ממליץ בחום לצפות ב
    Twist of the wrist I, II.

    Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
    https://youtu.be/8_5Z3jyO2pA?t=2m24s

    וגם הטיפה השפעה שיש זה בגלל שהשינוי מנח גוף מזיז את הכידון.. אבל אתה יודע מה? לא סגור 100% על העניין.
    נערך לאחרונה על ידי mudale222; 09-12-2016 בשעה 23:06.

  10. #10
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי FoxLight צפיה בהודעה
    אתה משתמש ברבע/חצי קלא'ץ בכיכר?, כי לפעמים אתה יכול לתת גז בהילוך שני ובזמן פנייה זה מפריע לאיזון מהדחיפה שיש שנותנים גז, אז רבע קלאץ מעדן את זה ואז גם אפשר לשמור על מהירות.
    בפועל, אתה מרסן את המנוע בעזרת הקלאץ כשברכיבה נכונה אינך אמור להגיע לשם כלל. מרגע שהסתיים ההיגוי לפניה והאופנוע בהטיה המתאימה צריך לשמור על גז קבוע ולרוב ניתן בכלל להאיץ גם אם טרם הגעת לשיא הפניה. גז קבוע זה הבסיס וגז קבוע שומר את האופנוע מאוזן גם תחת הטיה.
    גם לי יוצא להשתמש בקלאץ בשני מצבים. הראשון, בפניה כשאני מתחיל פניה ממצב עמידה כשהתחזרתי על הגז יותר מדי. השני הוא ברכיבה שוטפת, כשחרבנתי פניה לגמרי ואני רוצה לנתק לגמרי את הכח. לשני המצבים קדמו טעויות רכיבה שלי. לא של האופנוע.

    רוכבי מרוץ על אופנועי שתי פעימות היו מחליקים את הקלאץ במהלך פניה על מנת לשמור את המנוע בתחום הצר מאד של סל"ד עבודה. לפעולה הייתה מטרה, לרכב מהר ולנצח מרוצים. מקס ביאג'י עשה מזה 4 אליפויות עולם רצופות ב 250 סמ"ק. יש לזה גם מחיר, והוא הקלאץ עצמו.

    איללכא...לטעמי, שימוש בקלאץ כפי שאתה מתאר מיותר בכביש הציבורי

  11. #11
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    פשוט תנסה.. סע ב50 קמ"ש כביש ישר וריק ותדחוף קלות באחד הצדדים ותראה איך האופנוע פונה לצד השני..
    תשחק עם זה קצת, אין לך מה לפחד אתה ישר תראה כמה זה מוגזם וכמה לא.
    ד"א, אתה בכל מקרה עושה היגוי הפוך כי אי אפשר לפנות בלי זה.. זה בעיקר בשביל ההבנה שלך עד כמה הטיית הגוף שולית לעומת דחיפת הכידון. יותר נכון יהיה להגיד שהשפעת הטיית הגוף כמעט 0... היא משפיעה על היציבות אבל כלום על כיוון האופנוע (כל עוד אתה לא מזיז את הכידון כשאתה מטה).
    והנה ההוכחה שאתה צודק https://www.youtube.com/watch?v=4PbmXxwKbmA

    איללכא...והיגוי נגדי

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320
    העקרון פשוט יחסית, כשגוף נמצא בתנועה מעגלית כמו אופנוע בפניה פועל עליו הכוח הצנטריפוגלי הדוחף אותו החוצה,
    מאחר והאופנוע עומד/מתגלגל על משטח, הכוח הנ"ל מפעיל מנוף על האופנוע כשנקודות/שטחי המגע של האופנוע עם המשטח משמשות כצירים,
    מכאן שהנטייה היא להפוך את האופנוע על צידו המנוגד לפניה,

    כדי למנוע את הנפילה החוצה יש להטות את האופנוע כלפי הפניה, ההיגוי ההפוך מפיל קצת את האופנוע פנימה עד שהכח הצנטריפוגלי מאזן אותו
    והשיווי משקל הלא יציב הזה נשמר כל עוד הרוכב לא עושה שטויות.
    נערך לאחרונה על ידי levil; 10-12-2016 בשעה 11:39.

  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    330
    ציטוט נכתב במקור על ידי נעם 1 צפיה בהודעה

    איללכא...לטעמי, שימוש בקלאץ כפי שאתה מתאר מיותר בכביש הציבורי
    אבל לפחות באופנוע שלי אולי בגלל שהוא 250 סמ"ק והכל על טורים יחסית גבוהים, הרבה פעמים נגיד אני בכיכר/ או פנייה חדה וצריך עוד מהירות אז רק לשים איפילו טיפה גז ירגיש קופצני וזה מפריע אז אז לפעמים אני משתמש בקלאץ ממש קצת ואז משחרר. אפילו לשחרר את הגז מרגיש קופצני.
    לגבי החצי קלאץ נראה לי הגזמתי.

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    157
    אז בוא נראה
    ניקח לדוגמה פניה ימינה
    אני צריך לדחוף את הקידון עם היד הימנית קדימה והיד השמאלית אחורה?זה בעצם הפעולה?
    מה בעצם קורה במצב שבו מחליקים בפניה?למה זה קורה?(עזבו כביש רטוב או משהו), למה אנשים מתרסקים בפניות?

  15. #15
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של nimi9
    תאריך הצטרפות
    Apr 2015
    מיקום
    שם
    הודעות
    715
    *כידון.

    וכן, כל זמן שאנחנו מדברים על אופנוע נוסע ולא אופנוע עומד בחניה.
    במהירות שבה אתה יכול ללכת כשאתה ישוב על האופנוע ברור לך שלאן שתפנה את הגלגל הקדמי - לשם יפנה האופנוע.
    במהירות רכיבה נמוכה ומעלה, ראה מה שנעם1 הסביר, כמו שכבר הבנת.

    למה אנשים מתרסקים זו שאלה נהדרת שיש עליה הרבה מאוד תשובות, תלוי במקרה.
    סיבות נפוצות יכולות להיות:
    - הגעה במהירות גבוהה מדי לפניה.
    - ביצוע פקודת היגוי חזקה מדי (ולא מתאימה למהירות/תנאי הדרך/יכולות האופנוע).
    - תנאי הדרך, קרי מצב האספלט (רטוב, מכוסה חול או אבק, בעל אחיזה ירודה).
    - סוג ומצב הצמיגים (לחץ אויר גבוה/נמוך מדי, שחיקה גבוהה, יכולת אחיזה נמוכה, יובש וכו').
    - פתיחה/סגירה אגרסיבית מדי של הגז בתוך הפניה.
    - בלימה חזקה מדי תוך כדי פניה (במיוחד עם האחורי, אבל לא רק).
    - מבט לא נכון, כלומר אי הרמת המבט רחוק לתוך הפניה.
    - שילוב של כמה מהנ"ל יחדיו.

    אני יכול לחשוב על עוד הרבה סיבות, אבל אלו העיקריות שעולות לי לראש כרגע ולדעתי הן הנפוצות יותר בקרב רוכבים בכלל, ובקרב רוכבים מתחילים בפרט.

אשכולות דומים

  1. התחדשתי בדיו
    על ידי shushu בפורום אוף טופיק
    תגובות: 39
    הודעה אחרונה: 09-07-2018, 18:52
  2. בולם הפוך או פרוגרסיבי סטנדרטי
    על ידי אברי בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 35
    הודעה אחרונה: 21-08-2016, 14:46
  3. כמה עולה להחליף לבולם הפוך?
    על ידי Yadin Tal בפורום כללי
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 20-08-2016, 07:29
  4. צילינדר הפוך לימאהה wr450f החדש
    על ידי אביעד אברהמי בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 01-11-2015, 00:15
  5. שאלה קטנה - איך עובד היגוי הפוך?
    על ידי אסף זומר בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 18-09-2015, 19:50

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO