
נכתב במקור על ידי
נעם 1
פניות מעסיקות גם רוכבים שלהם ותק רב. למרבית הרוכבים, לפחות בהתחלה, קל יותר להתמודד עם פניה לכיוון מסוים אפילו שהטכניקה זהה לימין ושמאל.
תת היגוי והיגוי יתר אינם רצויים. בטח שלא לרוכב מתחיל. שני המצבים בעיתיים ונוטים להסתבך כתוצאה מתיקון היגוי שגוי.
באם אתה רוצה להישאר בצד הבטיחותי של הרכיבה, וזה המצב העדיף לרוכב מתחיל, הבלימה שאמורה להביא אותך למהירות המתאימה לפניה צריכה להסתיים לפני הנקודה שבה ניתנת פקודת ההיגוי. בגדול, אופנוע תחת האצה או בלימה מעמיס את אחד המתלים יותר. פקודת ההיגוי מעמיסה בנוסף ולכן, לפחות בהתחלה, עדיף לתת פקודת היגוי כשמתלי האופנוע מאוזנים.
פקודת ההגוי ניתנת דרך הידיים, הזרועות והכתף. המונח המדויק יותר הוא היגוי נגדי. על מנת לתת פקודת היגוי נדרש לדחוף או למשוך בכידון. רובנו נוהגים לדחוף או למשוך אפילו שפקודת היגוי בשתי הידיים מדויקת ונשלטת יותר.
על מנת לפנות ימינה אתה צריך לדחוף את הכידון בצדו הימני או למשוך את הכידון בצדו השמאלי או דחיפה בימין ומשיכה בשמאל בו זמנית.
על מנת לפנות שמאלה אתה צריך לדחוף את הכידון בצדו השמאלי או למשוך את הכידון הימני או דחיפה בשמאל ומשיכה בימין בו זמנית.
הדרך הפשוטה ביותר להבין איך זה עובד היא למצוא פיסת אספלט נטושה, לרכב במהירות נמוכה אבל לא לזחול לעזוב את יד שמאל ולהישאר רק עם יד ימין על הגז ואז לדחוף ולמשוך את הכידון.
בניגוד למה שחושבים, פקודת היגוי חדה ומהירה עדיפה על פקודת היגוי איטית ומהוססת.
עד כמה ניתן להטות את האופנוע היא שאלת מיליון דולר שאין עליה תשובה אחת. זה תלוי, רוכב, אופנוע, אספלט, צמיגים, טמפרטורת הצמיג והאספלט ועוד. בגלל התנע הזוויתי, לאותה פניה תידרש זווית הטיה שונה בהתאם למהירות הרכיבה.
מניסיון, אתה לעולם לא תשאל את עצמך באיזה הטיה אני צריך להיות על מנת להשלים פניה ואיזה פקודת היגוי צריך לתת לשם כך. ברמה הזאת, הרכיבה היא אינטואיטיבית לגמרי.
קריאה של חומר מקצועי וקורסי רכיבה הם הבסיס לגישה מקצועית לרכיבה ועל כך יש להוסיף תרגול ואימון.
איללכא...והכל מתחיל במבט