הביטוח לא הגיוני, מדרגות הביטוח לא הגיוניות, סיווג הביטוח לפי שיטת הסמ"ק הוא מטומטם וחסר כל הגיון.
אנחנו יודעים שהגורמים לתאונות, או גורמים לתאונות עם פגיעות קשות יותר עד מוות, חלקן באשמת התשתיות הלקויות, חוסר ניקוז בחורף, מעקה "בטיחות" שעורף לנו את הראש והגפיים בזמן החלקה, צבע על הכביש שגם בקיץ גורם לאיבוד אחיזה בכביש, הדבר הבסיסי ביותר לשליטה בכלי רכב, אחיזת כביש... הרשויות גורמות לנו לאיבוד אחיזה בכביש. כמובן שבחורף פי כמה.
ניקוז גרוע של כבישים בחורף, שלוליות עמוקות ומים עומדים.
רמזורים שמתחלפים בפניות, שלא מפועלים על ידי דו גלגלי.
משאיות כבדות של בניין, משאירות על הכבשים חול, חצץ, שאריות של בטון שמתקשה והורס את הכביש.
תכנון הכבישים בארץ וחוסר שליטה בכמות הרכבים שעולה על הכביש, גורם לדו גלגלי לנסוע בסיכון מוגבר, הפקקים מעלים את הפרשי המהירות בין הרוכבים לבין שאר המשתמשים מה שמעלה את הסיכון בנהיגה בהרבה.
התעסקות בהכל חוץ מבכביש ברכב, נכון שיש גם רוכבים שמסמסים וכו', אבל הנהג הישראלי הממוצע שולט ברכב בצורה די גרועה, מתעסק באלף ואחת דברים חוץ מכביש, נדיר שמאותת וכו'.
אז אחרי כל מה שציינתי ועוד... שרוכב דו גלגלי נפצע בתאונה, למה ביטוח החובה! צריך להיות בנוי מפרמייה כל כך גדולה לעזאזל ??? שנופלת כל כולה על גבי הרוכבים ?!?!
האם למדינה אין חלק בזה? האם לרוב הרכבים על הכביש אין חלק בזה ? אם קטנוע נכנס ברכב, אולי לאנשים ברכב בקושי יקרה משהו... אם רכב יכנס בקטנוע, זה יכול בקלות להיות הסוף של הרוכב. האם זה לא מובן מאליו שגם הצד המסכן את הרוכבים, ישתתף בנטל ? הרי הוא הגורם העיקרי לסבל שלנו, לפציעות שלנו, לתאונות שלנו...
ברגע שהחליטו על פי חוק שמגיע פיצוי לכל נפגעי תאונות הדרכים, זה אומר שאין חשיבות בזמן מתן הפיצוי לשאלה "מי אשם?", אז אם את המדינה לא מעניין מי אשם בתאונה, מחיר ביטוח החובה צריך להיות זהה לכל משתמשי הדרך, ממשאית עד לרוכב האופניים והולך הרגל.
האם זה נשמע למישהו הגיוני שנהגים שיכורים ברכב כל שבוע יהרגו רוכבים על הכביש, ויאשימו את הרוכבים ב"התאבדות" ושהם צריכים לשלם פרמייה גבוהה יותר ???
זה פחות או יותר המציאות היום.
כל אחד פה בפורום יודע שמלבד בנסיעה ספורטיבית, ברכיבה נורמאלית, רוב המקרים שהיו לו תאונות, או שכמעט היו לו תאונות קטלניות, היו באשמת רכבים. שהם ישלמו!!!
הפול זה פשוט המאפיה הכי גדולה בארץ, קרטל עם לובי בכנסת ובמשרד האוצר.
פשוט חלאות.
וכמובן עניין הסמ"ק, כל אופנוע וקטנוע 250 סמ"ק עובר הרבה את המהירות המותרת בחוק.
אז מה זה משנה לעזאזל אם אני רוכב על הארלי 1000 סמ"ק או על ג'ילרה 200, האם הראשון מסוכן יותר מהשני??? למה שהוא ישלם יותר ביטוח חובה ? האם פורש 4 ליטר משלם יותר ביטוח חובה ממאזדה 3 1.2 ליטר ?
איפה ההגיון בכל העסק המחורבן הזה?
מדינה מפגרת ומושחתת מהתחת.